Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zabawa jest podstawową formą aktywności dziecka Podczas zabawy możemy dowiedzieć się czym dziecko się interesuje, czego pragnie, jakiej formy aktywności.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zabawa jest podstawową formą aktywności dziecka Podczas zabawy możemy dowiedzieć się czym dziecko się interesuje, czego pragnie, jakiej formy aktywności."— Zapis prezentacji:

1

2 Zabawa jest podstawową formą aktywności dziecka Podczas zabawy możemy dowiedzieć się czym dziecko się interesuje, czego pragnie, jakiej formy aktywności poszukuje Podczas zabawy wykorzystywane są zdobyte wiadomości i informacje Uczy się obcowania z ludźmi i przedmiotami

3 Wraz z wiekiem zabawa nabiera nowego charakteru Dzieci zaczynają planować, wskazywać etapy czynności, współdziałać oraz pełnić określone role Zgodnie z naturalną potrzebą zaspokajania ciekawości, wzrostem świadomości i umiejętności dziecka jest ono w stanie dłużej skupić się na konkretnym zadaniem, zgodnie z tą myślą proste czynności manipulacyjne zastępowane się konstruowaniem

4 Zabawy manipulacyjne pojawiają się w najwcześniejszym etapie życia dziecka Wyrabiają zręczność, usprawniają motorykę całego ciała oraz rozwój umysłowy Za pomocą dotyku dziecko poznaje rożne cechy i właściwości przedmiotów: kształt, wielkość, ciężar, fakturę oraz dźwięki jaki mogą wydawać

5 Rozwijają operacje umysłowe (porównywanie, różnicowanie, przewidywanie) Rozwijają wyobraźnię i postawy twórcze Doskonalą umiejętność współdziałania – przygotowanie dziecka do życia społecznego Umożliwiają dzieciom wymienianie doświadczeń i łączenie pomysłów celem tworzenia większych, ciekawszych, bardziej przestrzennych budowli

6 Pozytywny wynik zabawy pogłębia zainteresowanie dziecka techniką i budownictwem, kształtuje właściwy stosunek do pracy Budowanie wg wzoru rozwija umiejętność dokonywania analizy i syntezy Uzyskany rezultat wywołuje radość z osiągniętego sukcesu Dziecko odczuwa przyjemność i zaspokaja potrzebę tworzenia

7 Można wyróżnić następujące zabawy konstrukcyjne: budowanie z klocków różnej wielkości i różnorodnych kształtów, konstruowanie, łączenie elementów z zestawów, budownictwo z piasku lub śniegu, tworzenie i konstruowanie różnych przedmiotów służących do zabaw tematycznych czy inscenizowanych, budowanie na wolnym powietrzu, łączenie większych elementów (deseczek, palików, łuków drewnianych), konstruowanie budowli, które mogą być wykorzystane w zabawach tematycznych.

8 Cel programu: Wspomaganie rozwoju poprzez poszerzanie wiedzy i zdolności manipulacyjno- konstrukcyjnych dzieci

9 Cele szczegółowe: Budzenie zainteresowań technicznych dzieci, Kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie, Kształtowanie i rozwijanie zdolności matematycznych, Rozwijanie wyobraźni przestrzennej, Kształtowanie umiejętności konstrukcyjnych oraz sprawności manualnych, Poznawanie słynnych budowli europejskich i światowych,

10 Poznawanie działania różnych pojazdów Rozwijanie kreatywnego myślenia poprzez tworzenie własnych projektów i doprowadzanie do ich realizacji, Dostarczanie rożnych wrażeń poprzez manipulowanie w różnorodnych masach plastycznych (piasek gips, glina, śnieg, masa solna itp.)- określa właściwości wykorzystywanych materiałów, Zna wartość własnej pracy i pracy innych dzieci Potrafi gospodarować wykorzystywanymi materiałami w oszczędny sposób Posługuje się prostymi narzędziami i wie do czego służą

11 Tematyka zajęć: Kasztanowy gość Jadę, lecę, płynę Ozdoby choinkowe Zabawki Lodowy pałac Piaskowy zamek Dzień bez zabawek

12 1. E. Tokarska, J. Kopała: Zanim będę uczniem. Program wychowania przedszkolnego


Pobierz ppt "Zabawa jest podstawową formą aktywności dziecka Podczas zabawy możemy dowiedzieć się czym dziecko się interesuje, czego pragnie, jakiej formy aktywności."

Podobne prezentacje


Reklamy Google