Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"— Zapis prezentacji:

1 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie

2 Nazwa szkoły: Gimnazjum Gminne w Siemiatyczach ID grupy: 96/76_MP_G2 Kompetencja: Matematyczno-przyrodnicza Temat projektowy: Mój drugi dom Semestr/rok szkolny: I semestr/ rok 2011/2012

3

4 Znowu się spotykamy na zajęciach organizacyjnych. Przed nami nowe wezwania i praca. Pierwsze zajęcia organizacyjne. Zostaliśmy zapoznani z tematami projektowymi. Dyskusja nad wyborem tematu była burzliwa ale podjęliśmy decyzję. Miejmy nadzieję, że słuszną:) na koniec rozwiązywaliśmy test kompetencyjny - okazał się łatwy:):)

5 Kreowanie wizerunku szkoły poprzez opracowywanie danych statystycznych i ich interpretacje

6 Zdobycie wiedzy o możliwościach praktycznego zastosowania matematyki w życiu codziennym człowieka. Kształcenie umiejętności opracowywania i przeprowadzania ankiet. Rozwijanie wyobraźni przestrzennej przy sporządzaniu planów i makiety szkoły. Kształtowanie ciekawości świata poprzez zainteresowanie własną społecznością szkolną.

7 * Jak powinna wyglądać ankieta, jakie elementy zawiera? Takimi problemami zajmowaliśmy się w pierwszej części zajęć. Przygotowanie ankiety na temat wyglądu, zainteresowań, poglądów uczniów klas II - każdy z nas miał ciekawe pomysły na pytania do ankiety. Wszystkich niestety nie mogliśmy wykorzystać. Ciekawimy się już jakie będą wyniki...

8 * Ankieta w odróżnieniu od kwestionariusza jest anonimowa i zawiera pytania zamknięte, półotwarte lub otwarte. Zazwyczaj stosowana jest jednak przede wszystkim w metodach ilościowych. Nazwa ankieta jest wieloznaczna. Pojęcie to używane jest w socjologii na określenie narzędzia badawczego, które wypełnia z reguły sam badany lub w jego imieniu tzw. ankieter. * Typy ankiet: * środowiskowa * prasowa * pocztowa * jawna * imienna * telefoniczna * panelowa * anonimowa

9 * Ankieta dla nauczycieli * Jaki pan/pani ma staż pracy? * Więcej * Stopień awansu zawodowego. * …………………………………………………. * Stan cywilny. * …………………………………………………. * Ile Pan/Pani ma lat. * * * * * Powyżej 40 * Ulubiony gatunek filmu ( możesz wybrać kilka odpowiedzi). * Bajki * Horrory * Komedie * Sensacje * Dramat * Melodramat * Inne …………………………….. * Ulubiona dyscyplina sportowa. * ……………………………………………….. * Kawa czy herbata? * Pies czy kot? * Góry czy morze? * Książka czy gazeta? * Biel czy czerń? * Fastfood czy zdrowa żywność? * Ranny ptaszek czy śpioch? * Praca przy biurku czy w ogrodzie?

10 * Ankieta dla uczniów: * Płeć: Kobieta Mężczyzna * Wzrost. Poniżej 150cm cm * cm 171cm i powyżej * Kolor oczu. Niebieski Szary Brązowy * Zielony Inny …………….…………..…….. * Kolor włosów. * Blond Rudy Szatyn (brąz) Brunet (czarny) * Ulubiony przedmiot. ……….……………………………..…… * Najmniej lubiany przedmiot. …………………..……………… * Czy lubisz chodzić do szkoły? Tak Nie * Ile masz rodzeństwa? …….……………………… * Zainteresowania ( możesz wybrać kilka odpowiedzi). * Sport Muzyka Film Taniec * Komputer Motoryzacja Inne ……………………………… * Ulubiony gatunek filmu ( możesz wybrać kilka odpowiedzi)? * Bajki Horrory Komedie * Sensacje Dramat Melodramat * Inne ………………………..……………………………..…. * Ulubiona dyscyplina sportowa …….. ………………..……… * Ulubiony kolor. ……………………………………….……….. * Ulubiony gatunek muzyki…………………………………..… * Ulubiona potrawa.…………………………………..… …….. * Czy chrapiesz podczas snu? * Tak I to jak Nie wiem * Nie Naukowcy tego nie stwierdzili * Ile średnio w ciągu dnia spędzasz czasu przed telewizorem? * 0-3 godziny 4-6 godzin * 7-9 godzin Więcej * Ile średnio w ciągu dnia spędzasz czasu przed komputerem? * 0-3 godziny 4-6 godzin * 7-9 godzin Więcej * Frugo czy Tymbark? * Chipsy czy warzywa? * Przyjaciel czy przyjaciółka? * Kot czy pies?

11 * Dzisiaj czekało nas dużo pracy... - zebranie i uporządkowanie wyników ankiet. Nawet nie zdawaliśmy sobie sprawy, że jest to tak pracochłonne. Następnie przedstawienie wyników w formie papierowej - tabela. Na koniec porównaliśmy nasze wyniki z drugą grupą. Wykorzystując program Excel tworzyliśmy diagramy słupkowe i kołowe. Analizowaliśmy, jakich diagramów i wykresów użyć, by uzyskać najbardziej czytelne przedstawienie tych danych.

12

13

14 * Kolejnym punktem było opracowanie i przeprowadzenie ankiety wśród grona pedagogicznego. Ankieta zawierała 14 pytań. Oto wyniki ciekawszych pytań: Kawa czy herbata – 7 do 9 Pies czy kot- 9 do 6 Góry czy morze – 6 do 9 Książka czy gazeta – 11 do 4 Biel czy czerń – 3 do 12 Ranny ptaszek czy śpioch – 7 do 8 Praca w ogrodzie czy przy biurku – 7 do 8 Zdrowa żywność czy fast food – 14 do 1

15 * Czego jeszcze się dowiedzieliśmy: * W naszej szkole pracuje 5 nauczycieli dyplomowanych, 5 mianowanych i 5 kontraktowych. Staż pracy w przypadku 7 osób wynosi powyżej 11 lat, a poniżej 5 lat pracuje 3 nauczycieli. Kadra młoda ponad 40 lat ma tylko 6 nauczycieli. Nasi nauczyciele to miłośnicy filmów sensacyjnych – aż 11 osób i komedii – 9 osób. Ulubionymi sportami są: piłka nożna i siatkówka. 5 nauczycieli są stanu wolnego (można się zainteresować )

16 * Skala mapy (czasem używany jest również termin podziałka mapy) – stosunek wielkości modelu Ziemi dla jakiego opracowano odwzorowanie kartograficzne danej mapy do rzeczywistej wielkości Ziemi. * Rodzaje zapisu skal na mapach: * skala liczbowa 1: lub (zapis ten przeważnie poprzedza się słowem "skala") * skala mianowana 1 cm - 1 km lub 1 cm 1 km (zapis ten przeważnie poprzedza się słowem "skala") * skala polowa 1 mm² m² * podziałka liniowa

17 * Plan – obraz niewielkiego obszaru powierzchni Ziemi przedstawiony na płaszczyźnie za pomocą symboli kartograficznych w dużej skali (najczęściej 1:2 000 lub 1:10 000), a co za tym idzie bardzo szczegółowy. * Różnica między planem a mapą polega na tym, że plan przedstawia tak mały fragment powierzchni, iż można uznać ją za powierzchnię płaską. W związku z tym nie trzeba uwzględniać podczas jego przygotowywania deformacji obrazu wynikających z kulistości Ziemi, z tego też powodu na planie brak układu współrzędnych geograficznych. W większości przypadków plany nie mają siatki kartograficznej, lecz specjalną siatkę kwadratów, opisaną podobnie jak pola szachowe. Pionowe kolumny są oznaczone literami, a poziome wiersze- cyframi. Taki opis ułatwia lokalizację ulic, których nazwy są wymienione zazwyczaj na odwrocie planu. W legendzie planu znajdują się objaśnienia sygnatur punktowych i liniowych.

18 * ROK SZKOLNY 1999 / 2000 * Takie były początki naszej szkoły Od roku szkolnego 1999/2000 weszła w życie reforma szkolna. Wynikiem jej są, na razie, zmiany w szkołach podstawowych, ale jest też nowość: oto powstały gimnazja - miejskie i gminne. * W Siemiatyczach, w Gminie, zapadła decyzja o powołaniu Gimnazjum Gminnego, samodzielnego, bez połączenia z Gimnazjum w mieście. * Historia narodzin szkoły jest dosyć długa-wspomina o tym "Głos Siemiatycz" w artykule: "GIMNAZJUM W PKS". Faktem jest, że 1 września 1999 roku w warunkach niezbyt dogodnych, bo trwały prace adaptacyjne, miało miejsce rozpoczęcie Nowego Roku Szkolnego - po raz pierwszy w szkole o nazwie: GIMNAZJUM. * DATA: 1 września 1999 roku jest wiec datą historyczną, dla naszego gimnazjum i innych w naszym kraju.

19 Remont stołówki Budowa hali sportowej i jej otwarcie

20

21 * Dom Noclegowy przy Gimnazjum Gminnym w Siemiatyczach położony jest w malowniczej części miasta, w sąsiedztwie lasu iglastego i dużej ilości zieleni. W Domu Noclegowym istnieje możliwość przygotowania we własnym zakresie posiłków w specjalnie wydzielonej do tego celu części kuchennej. Dla grup zorganizowanych możemy zapewnić w ciągu roku szkolnego również obiady.

22 Jednym z ostatnich zadań projektowych było narysowanie planu szkoły. Nasza grupa dokonała pomiarów całego budynku a następnie wyliczyła poszczególne parametry w skali 1:200. Podsumowaniem było narysowanie na papierze milimetrowym planu budynku szkolnego.

23 * Kilka słów o statystyce – zanim przystąpiliśmy do opracowania danych statystycznych o naszej szkole zaliczyliśmy klika wykładów na tematy statystyczne. * Modalną wyników nazywamy wynik najczęściej występujący w danym zbiorze wyników. Modalna nosi też nazwę: moda, dominanta, wartość najczęstsza. Przykłady: W zbiorze wyników {kot, lew, kot, lew, koń, kot} modalną jest kot. W zbiorze wyników {1, 2, 3, 1, 2, 1} modalną jest 1, a w zbiorze wyników {1, 2, 3, 1, 2, 1, 2} są dwie modalne: 1 i 2. Poznaliśmy nowe pojęcia w teorii i praktyce.

24 * Mediana (zwana też wartością środkową lub drugim kwantylem) to w statystyce wartość środkowa dzieląca zbiorowość (uporządkowany szereg) na dwie równe części. W jednej z tych części znajdują się jednostki o wartościach wyższych od mediany, w drugiej zaś o wartościach od niej niższych * Średnia arytmetyczna, w statystyce suma wartości wszystkich jednostek zbiorowości statystycznej, podzielona przez liczebność tej zbiorowości (tj. liczbę tych jednostek) * Średnia ważona - czasem przy obliczaniu średniej niektóre z danych wejściowych mają większe znaczenie (większą wagę) niż inne. Tu z pomocą przychodzi średnia ważona. Średnia ważona m n liczb a 1,a 2,...,a n o wagach równych odpowiednio w 1,w 2,...,w n to suma iloczynów elementów przez odpowiednie wagi podzielona przez sumę wag.

25 RokKlasaNajwyższa średnia Ilość uczniów ze świadectwem z paskiem Ilość osób w Złotej Księdze 1999/ / /2002I A3, /2003I C3, /2004I B3, /2005I B4, /2006II B3, /2007III B3, /2008I B3, /2009I C3, /2010III B3, /2011IIIA IIIB3,70153

26 * Podsumowując…

27 Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie


Pobierz ppt "Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał"

Podobne prezentacje


Reklamy Google