Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKlaudia Łuniewski Został zmieniony 10 lat temu
1
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
2
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: - Gimnazjum Gminne w Siemiatyczach ID grupy: - 96/76_MP_G1 Kompetencja: - Matematyczno-Przyrodnicza Temat projektowy: - Mój drugi dom Semestr/rok szkolny: - IV/2011-2012
3
Mój drugi dom
4
Szkoło! Szkoło! Gdy cię wspominam, Tęsknota w serce się wgryza. Oczy mam pełne łez! Autor: Julian Tuwim, Nad Cezarem
5
KILKA SŁÓW O NASZEJ HISTORII Gimnazjum Gminne w Siemiatyczach zostało powołane do życia Uchwałą Rady Gminy Siemiatycze z dnia 12 marca 1999 roku. Szkoła mieści się w budynku dawnego biurowca PKS, który został zakupiony i zaadaptowany na potrzeby szkoły. W dniu 1 września 1999 roku nastąpiło oficjalne otwarcie szkoły i rozpoczęcie roku szkolnego. Pomimo otwarcia szkoły prace remontowe trwały jeszcze do końca grudnia. Oficjalne otwarcie placówki z udziałem władz samorządowych i oświatowych województwa podlaskiego nastąpiło 14 lutego 2000 roku.
6
W styczniu 2001 roku radni Gminy Siemiatycze podjęli uchwałę o budowie hali sportowej. Dnia 3 marca 2003 roku nastąpiło oficjalne oddanie obiektu do użytku. Świadkami tej uroczystości byli przedstawiciele duchowieństwa (Jego Ekscelencja bp drohiczyński - Antoni Dydycz, duchowieństwo prawosławne), oraz władze samorządowe i oświatowe województwa podlaskiego, powiatu siemiatyckiego, miasta i gminy Siemiatycze.
7
W Gimnazjum Gminnym w Siemiatyczach od 2001 roku funkcjonuje Szkolny Klub Europejski, "Europatia", zaś od 2004 roku "Caritas". W roku szkolnym 2001/2002 nawiązaliśmy współpracę z uczniami z Gesamtschule Menz / Großwoltersdorf z gminy Gransee w Niemczech. Dotychczas ośmiokrotnie, czternastoosobowe grupy młodzieży spotykały się, aby poznać kulturę, język, sposoby prowadzenia zajęć w zaprzyjaźnionych szkołach, zainteresowania rówieśników. Od 2002 roku najlepsi absolwenci gimnazjum są honorowani wpisem do ZŁOTEJ KSIĘGI. Kryteria wpisu to wzorowe zachowanie i średnia ocen minimum 5,0.
8
W 2003 roku Gazeta Wyborcza za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze w pracy z młodzieżą przyznała naszej szkole zaszczytne wyróżnienie SZKOŁY Z KLASĄ. Od 2004 roku kapituła złożona z przedstawicieli uczniów i nauczycieli przyznaje nagrodę,,Zeuska w kategoriach: Omnibus, Przodownik Pracy, Mistrz,,savoir- vivru, Złote Trampki, Mól książkowy. Od dwóch lat przyznawany jest też Zeusek w kategorii: Mistrz Kabaretu.
9
Szkoła w obiektywie
11
SKALA I PLANY Skala mapy, stosunek liczbowy przedstawiający wielkość zmniejszenia odległości na mapie względem rzeczywistych odległości w terenie. Skalę mapy zapisuje się w postaci ułamka, np. 1: 10 000 oznacza, że dowolna odległość na mapie jest w terenie 10 000 razy większa (skala mapy jest tym większa, im mianownik ułamka jest mniejszy). Skalę mapy można przedstawić za pomocą podziałki mapy lub w postaci skali mianowanej, np. 1 cm na mapie - 10 km w terenie.
12
PLAN JEDNEGO PIĘTRA BUDYNKU NASZEJ SZKOŁY W SKALI 1:100
13
NASZA BIBLIOTEKA Nasza malutka biblioteka jest Gminną Biblioteką Publiczną, więc korzystają z niej wszyscy mieszkańcy gminy. My najczęściej korzystamy z czytelni w której jest dostęp do Internetu. Z naszej analizy wynika, że z roku na rok ludzie (w tym – niestety - nasi uczniowie) czytają coraz mniej książek. Internet i telewizja królują w naszym życiu.
14
DIAGRAMY, ŚREDNIE I INNE DANE STATYSTYCZNE Diagram -. uproszczona reprezentacja graficzna pewnych pomysłów, idei, konstrukcji, zależności, danych statystycznych, bądź struktur anatomicznych, wykorzystywana we wszystkich dziedzinach życia do obrazowej reprezentacji wiedzy. Najczęściej wykorzystywanymi rodzajami diagramów są diagramy kołowe i słupkowe (pionowe lub poziome). My przy opracowywaniu wyników naszych ankiet również nimi się posługiwaliśm y.
15
Przy analizowaniu danych statystycznych wykorzystuje się następujące pojęcia: średnia arytmetyczna, mediana, wartość modalna (inaczej: moda, dominanta) Średnia arytmetyczna – jest to wynik ilorazu sumy wszystkich wartości przez ich ilość. Mediana- jeżeli w przypadku mamy nieparzystą ilość uporządkowanych wartości, to mediana jest wartością środkową, jeżeli ilość uporządkowanych wartości jest parzysta, to mediana jest średnią arytmetyczną dwóch wartości środkowych. Modalna- jest to najczęściej występująca wartość w badanym przypadku
16
JACY SĄ NASI UCZNIOWIE – KLASA PIERWSZA (wyniki z przeprowadzonych ankiet) wzrost płeć
17
kolor włosów kolor oczu
21
Czy chrapiesz podczas snu? ulubiony gatunek muzyki
22
Ulubiona potrawa Ulubiony kolor
25
JACY SĄ NASI NAUCZYCIELE (wyniki z przeprowadzonych ankiet)
27
A TERAZ KILKA ODPOWIEDZI NAUCZYCIELI NA PYTANIA: Kawa czy herbata? – herbata (9os), kawa (7os) Pies czy kot? – pies (9os), kot (6os) Góry czy morze? – góry (6os), morze (9os) Książka czy gazeta? – książka (11os), gazeta (4os) Biel czy czerń? – biel (3os), czerń (12os) Fastfood czy zdrowa żywność? – zdrowa żywność (14os), fastfood (1os) Ranny ptaszek czy śpioch? – ranny ptaszek (7os), śpioch (8os) Praca przy biurku czy w ogrodzie? – przy biurku (8os), w ogrodzie (7os).
28
W poniższej tabeli umieściliśmy niektóre dane statystyczne otrzymane w wyniku analizy szkolnych dokumentów (bez pierwszych dwóch lat-początków gimnazjum): Rok szkolnyNajwyższa średniaKlasa z najwyższą średnią Ilość świadectw z czerwonym paskiem Ilość osób wpisujących się do Złotej Księgi 2001/20023,65IA122 2002/20033,91IC181 2003/20043,86IB242 2004/20054,00IB221 2005/20063,87IIB214 2006/20073,99IIIB279 2007/20083,64IB213 2008/20093,73IC204 2009/20103,60IIIB205 2010/20113,70IIIA,IIIC153
29
CIEKAWOSTKI: W tamtym roku we wrześniu gościliśmy najlepszych zawodników z całej Polski biorących udział w Ogólnopolskim Rajdzie ENDURO. Na obiektach Gimnazjum Gminnego zorganizowany był park maszynowy Rajdu ENDURO, tu zawodnicy startowali do rajdu i tu była meta. W ciągu 3 dni mogliśmy podziwiać najlepszych zawodników, piękne maszyny na których startowali sportowcy oraz przede wszystkim umiejętności zawodników. Taki rajd gościliśmy w naszej szkole już kolejny raz, dobra organizacja, wspaniałe warunki logistyczne sprawiły, że rajdowcy chętnie do nas wracają. Mieliśmy okazję gościć w poprzednich rajdach w naszej szkole takich zawodników jak min. Jacek Czachor.
30
Jesteśmy jedną z nielicznych szkół w Polsce, która prowadzi działalność hotelarską i posiada własny Dom Noclegowy.
31
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.