Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI WYDZIAŁ MATEMATYCZNO-FIZYCZNY WYDZIAŁ NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI WYDZIAŁ MATEMATYCZNO-FIZYCZNY WYDZIAŁ NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA."— Zapis prezentacji:

1 UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI WYDZIAŁ MATEMATYCZNO-FIZYCZNY WYDZIAŁ NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA

2 Paul Rommer – wybitny amerykański ekonomista Najlepszą inwestycją państwa w rozwój jest wspomaganie studiów technicznych i studiów z dziedziny nauk ścisłych. Wpływ na postęp techniczny i gospodarczy ma nie liczba wszystkich studentów, lecz tylko studentów wybranych kierunków, przede wszystkim ścisłych. (Gazeta Wyborcza, sierpnia 2009)

3 Dni Otwarte US Wydział Matematyczno – Fizyczny

4 Współpraca WMF ze szkołami współorganizowanie okręgowej olimpiady matematycznej i fizycznej organizowanie wojewódzkich międzyszkolnych zawodów matematycznych i fizycznych udział wydziału w corocznym Zachodniopomorskim Festiwalu Nauki

5 Międzyszkolny Turniej Fizyczny

6 ZACHODNIOPOMORSKI FESTIWAL NAUKI

7 na WYDZIALE MATEMATYCZNO-FIZYCZNYM UNIWERSYTETU SZCZECIŃSKIEGO

8 wystawa do ś wiadcze ń interaktywnych EUREKA

9

10 Współpraca WMF ze szkołami gimnazjalnymi i ponadgimnazjalnymi wykłady popularno-naukowe na wydziale lekcje w szkołach prowadzone przez pracowników WMF otwarcie dla uczniów laboratoriów wydziału rozwiązywanie zadań maturalnych pomoc w organizowaniu Dnia Matematyki, Fizyki czy Informatyki w szkole udział uczniów w spotkaniach studenckich kół naukowych

11 Koło Naukowe Matematyki – dla uzdolnionych uczniów szkół ponadgimnazjalnych ze Szczecina – dr Adam Neugebauer Koło Naukowe Fizyki – zajęcia laboratoryjne dla uzdolnionych uczniów szkół ponadgimnazjalnych ze Szczecina – dr Marcin Olszewski umowy o współpracy ze szkołami gimnazjalnymi i ponadgimnazjalnymi (ZSO z Goleniowa, II LO Szczecin)

12 wykład popularno-naukowy

13 zajęcia w laboratorium

14 Przykłady tematów lekcji prowadzonych przez pracowników WMF w szkołach Czym zastąpić fotopowielacz? Klasyczne i półprzewodnikowe detektory światła Lasery Zasada nieoznaczoności Heisenberga Przewodnictwo elektryczne półprzewodników Ułamki łańcuchowe Matematyka finansowa - jak działa bank Kolorowanie map - ile kredek potrzebnych jest na geometrii Teoria kodowania - jak zmieścić duży list w małej kopercie

15 Wykłady popularno-naukowe (przykładowe tematy z poprzednich lat) Życie we Wszechświecie Symetria w nauce i sztuce Szczególna Teoria Względności Albert Einstein i równanie E=mc² Metody wyznaczania odległości we Wszechświecie Rozwiązywanie równań kwadratowych za pomocą cyrkla i linijki Kostka Rubika i permutacje Paradoksy i zadania niespodzianki w rachunku prawdopodobieństwa

16 Przykłady tematów eksperymentów do wykonania przez uczniów w laboratoriach WMF Doświadczalne potwierdzenie prawa Ohma, Kirchhoffa Doświadczalne potwierdzenie II zasady dynamiki Newtona Wyznaczanie ciepła właściwego i ciepła topnienia Wyznaczanie odległości między rowkami płyty CD i jej pojemności

17 Wydziałowe Centrum Obliczeniowe

18 Akcelerator – magnes analizujący

19 Pracownia chemiczna

20

21 Działania Akademii Młodych Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania

22 Historia Akademii Młodych RokLiceaIlość uczniów 2005/06LO XIII9 2006/07LO XIII, V /08LO XIII, V, IX /09LO XIII, V, IX, II /109 Liceów 2 L Techniczne96

23 Formacja zawodowa I klasaII klasaIII klasa Przedsiębiorczość w podstawie programowej 33 spotkania21 spotkań 21 wykładów10 wykładów 4 casey6 caseów 8 gości5 gości Poniedziałki – 17.30

24 Przykład zajęć

25

26

27 Przykład modułu Finanse przedsiębiorstw Finanse przedsiębiorstw Lecture What we do not know about finance – 10 dilemmas in finance Wykład Analiza finansowa w przedsiębiorstwie Studium przypadku ENRON jako przykład nadużycia zasad finansowych Gość Dyrektor finansowy przedsiębiorstwa

28 Z fizyką, matematyką i przedsiębiorczością zdobywamy świat !!! As kompetencji Projekty finansowane z funduszy europejskich Partnerstwo US z Combidatą

29 Uczniowskie Grupy Projektowe (UGP) 180 grup (10 osobowych) Naukowe Koła Projektowe (NKP) 12 grup (10 osobowych) opiekun : nauczyciel z danej szkoły 40 h/semestr 1 projekt własny (UGP)/semestr 1 projekt międzyszkolny (MGP)/rok opiekun : kadra naukowa US 6 h/miesiąc 1 projekt własny/rok Wsparcie przyjazd kadry naukowej (2x4 h/semestr) - UGP mentoring (12 h/miesiąc); FAQ na portalu 120 tematów: z kompetencji matematyczno-fizycznej i z przedsiębiorczości materiały e-learningowe wykłady synchroniczne

30 Ocena projektów UGP 10 najlepszych projektów własnych m-f 10 najlepszych projektów własnych przeds. Festiwal uczelniany 2 najlepsze projekty międzyszkolne (MGP): wycieczka do ośrodka krajowego Ocena projektów NKP Festiwal uczelniany 4 najlepsze projekty –wycieczka zagraniczna 8 pozostałych – wycieczka krajowa Ocena projektów UGP NKP

31

32

33

34 Dni Otwarte US


Pobierz ppt "UNIWERSYTET SZCZECIŃSKI WYDZIAŁ MATEMATYCZNO-FIZYCZNY WYDZIAŁ NAUK EKONOMICZNYCH I ZARZĄDZANIA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google