Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Realizacja praktyki w ramach projektu: Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Realizacja praktyki w ramach projektu: Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej."— Zapis prezentacji:

1 Realizacja praktyki w ramach projektu: Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu

2 Listopad 2011 – udział w konferencji inaugurującej projekt: Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej – WOM Katowice Marzec – czerwiec 2012 udział w cyklu szkoleń dla nauczycieli prowadzonych przez trenera Elżbietę Kordos Wrzesień – grudzień 2012 praktyki w ramach projektu – prowadzenie zajęć w grupie dzieci 4-5 – letnich: Moduł Program Literacki

3 Organizacja pracy: Przygotowanie: kopert foliowych, klipsów, pojemników, tablicy magnetycznej, magnesów itp.; Wycięcie, posegregowanie, uporządkowanie i odpowiednie oznaczenie otrzymanych pomocy dydaktycznych; Zgromadzenie dodatkowych pomocy do zajęć: kapelusz, kosz, dzwoneczek, gwizdek, poduszki dla dzieci, tacki, rekwizyty do bajek np. słoma, cegła, patyki, tkanina, miski itp. Zaplanowanie pracy z dziećmi – podział dzieci 4 – 5 letnich na dwie grupy (w trakcie realizacji sesji dobór dzieci w grupach był modyfikowany, z niektórymi dziećmi sesje wymagały dodatkowych powtórzeń)

4 Gotowe pomoce do zajęć:

5 Trzy Małe Prosiaczki – zrozumienie bajki

6 Trzy Małe Prosiaczki

7 Trzy Koziołki Spryciołki – zrozumienie bajki

8 Trzy Koziołki Spryciołki – przedstawienie kinestetyczne przy użyciu mediatorów zewnętrznych

9 Trzy Koziołki Spryciołki – modelowanie wizualno – przestrzenne bajki

10 Podsumowanie: W ramach praktyki od września do grudnia 2012 przeprowadziłam 48 sesji z Modułu Program Literacki z dziećmi 4 i 5 – letnimi. Początkowo dzieci podzielone były na dwie grupy, ale w trakcie realizacji zajęć okazało się, że ten podział wymaga niewielkich zmian – z niektórymi dziećmi lepsze efekty można było osiągnąć powtarzając zajęcia w mniejszych grupach. W ramach tych zajęć dzieci poznały dwie bajki Trzy Małe Prosiaczki i Trzy Koziołki Spryciołki oraz wprowadzenie do kolejnej bajki: Złotowłosa i trzy misie. W kolejnych miesiącach zamierzam kontynuować pracę z programem. Podczas prowadzenia zajęć, dużą pomocą okazały się sugestie i uwagi trenera oraz doświadczenia wyniesione ze szkoleń. Z moich obserwacji wynika, że poprzez Program Literacki: Dzieci nauczyły się jak na podstawie ilustracji opowiadać bajkę; Potrafią nazwać i opisać każdą z postaci, a także naśladować poszczególne postacie i ich stany emocjonalne; Z łatwością nauczyły się zastępować postacie oraz przedmioty figurami zastępczymi co z kolei pozwala dogłębniej zrozumieć strukturę utworu; Program wpływa na rozwój sfery językowej, rozumienia, zapamiętywania i odtwarzania struktury opowiadania; Pozwala szybciej rozumieć język znaków i symboli; Rozwija u dzieci wyobraźnię, pobudza logiczne myślenie; Dostarcza wielu pozytywnych emocji i wrażeń.

11 Wnioski: Poprzez zaplanowane działania program ma wpływ na rozwijanie umiejętności dzieci, każdemu dziecku pozwala osiągnąć sukces na miarę jego możliwości; Szczegółowo opracowane scenariusze zajęć i dobrze wykonane pomoce dydaktyczne, dobrane do możliwości percepcyjnych dzieci ułatwiają pracę nauczycielowi; Cykliczność prowadzenia zajęć wpływa bardzo korzystnie na dzieci w wieku przedszkolnym; Odpowiednia scenografia i atrybuty pozwalają dzieciom wczuwać się w role, stawać się bardziej otwartymi, a także systematyzują treść i przesłanie bajki; Modelowanie wizualno - przestrzenne, pomaga małym dzieciom w zrozumieniu zawartości i kolejności wydarzeń w opowiadaniu oraz określeniu relacji pomiędzy postaciami, ma także szczególną wartość w rozwijaniu umiejętności myślenia abstrakcyjnego


Pobierz ppt "Realizacja praktyki w ramach projektu: Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google