Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nauczanie w języku angielskim GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nauczanie w języku angielskim GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE."— Zapis prezentacji:

1 Nauczanie w języku angielskim GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE

2 Dlaczego Gimnazjum Dwujęzyczne ? Rodzice i szkolnictwo powszechnie obniżają wiek rozpoczęcia uczenia się języka obcego przez dzieci. Nastolatki częściej osiągają dobrą znajomość angielskiego na długo przed szkołą średnią. Przedłużanie relatywnie pustej w treści nauki o języku i kreowanie sztucznych poziomów tak zwanego zawansowania przez kolejne lata rodzi znużenie, frustrację i demotywuje.

3 Czym jest dwujęzyczność? Dwujęzyczność = CLIL CLIL - Content and Language Integrated Learning Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu CLIL zapewnia lepsze przygotowanie do użycia angielskiego w późniejszych etapach edukacji i wielu zawodach poprzez skupienie na treści przedmiotów – tutaj biologia Dwa wyraźnie określone cele CLIL – zdobywanie wiedzy o świecie i jednoczesne uczenie się języka wzmacniają motywację, zainteresowanie, poczucie wartości i sukcesu.

4 ZALETY DWUJĘZYCZNOŚCI ENGLISH = Lingua Franca Egzamin gimnazjalny i Matura sprawdzają znajomość języka angielskiego na poziomie podstawowym i rozszerzonym Im lepszy wynik z matury tym szerzej otwarte drzwi wydziałów i większe możliwości Angielski to dziś niezbędne narzędzie do nauki i pracy Język wymian i stypendiów europejskich: Comenius, Erazmus Oficjalny język Unii Europejskiej Język międzynarodowy, ułatwia funkcjonowanie we współczesnym świecie Dzięki znajomości stajemy się bardziej dostępni dla innych kultur, stajemy się ich równoprawnymi partnerami

5 DWUJĘZYCZNOŚĆ: Buduje pewność siebie poprzez wiedzę i zrozumienie Rozwija zdolności komunikacyjne, zainteresowania, poszerza wiedzę i horyzonty Pozwala poznać przedmiot z innej perspektywy Zapewnia więcej kontaktu z językiem Nie wymaga dodatkowych zajęć uzupełniających, bazuje na tym co potrafią uczniowie Wprowadza różnorodność Wzmaga motywację i chęci do nauki Eliminuje kompleksy !!!

6 CLIL Europa – lata 50-te XX wieku, 1962Polska XXXIII LO im.M.Kopernika w Warszawie, pierwsza szkoła dwujęzyczna Rok 2008 – 21 szkół dwujęzycznych lub z oddziałami dwujęzycznymi Rok 2012 – ponad 100 szkół dwujęzycznych lub z oddziałami dwujęzycznymi

7 EUROPA a CLIL Promowanie dwujęzyczności Zaangażowanie Komisji Europejskiej we wspieranie dwujęzyczności CLIL to wg Komisji projekt priorytetowy dla edukacji Dostrzeganie i wykorzystywanie potencjału dwujęzyczności w Europie Dwujęzyczność to rosnący trend w szkołach w Europie

8 Gimnazjum Dwujęzyczne oferuje uczniom perfekcyjne przygotowanie językowe i rozszerzenie jego zastosowania na inne dziedziny Dzięki temu uczniowie w liceum nie zaczynają od poziomu początkowego ale doskonalą swoje dotychczasowe umiejętności

9 Zastosowanie praktyczne Przedmiotem nauczanym dwujęzycznie będzie BIOLOGIA Dwujęzyczność nie zakłada wycofania się z nauczania w języku polskim !!! Język angielski będzie wprowadzany stopniowo i powoli, Dwujęzyczność będzie widoczna w : zapisie tematu lekcji, wprowadzaniu słów i nazw np. zwierząt lub roślin, podpisach pod zdjęciami, poleceniach wydawane przez nauczyciela – tutaj nauczyciel musi się upewnić, że uczniowie zrozumieli np. treść zadania domowego

10 Modele nauczania dwujęzycznego Model A: nauczanie niemal wyłącznie w języku angielskim Model B: częściowe użycie języka polskiego i angielskiego (tzw.code-switching) Model C: ograniczone użycie języka angielskiego Model D: język angielski użyty w konkretnym celu, stanowi uzupełnienieModel D: język angielski użyty w konkretnym celu, stanowi uzupełnienie

11 Czyli….. 1.Lekcja w języku angielskim dla podsumowania i zamknięcia cyklu zajęć przeprowadzonych wcześniej po polsku 2.Lekcja przeprowadzona w języku polskim ale w oparciu o materiały w języku angielskim 3.Treści programowe w języku polskim, projekty i prezentacje uczniów w języku angielskim

12 Po gimnazjum: Cele kształcenia - biologia -znajomość różnorodności biologicznej i podstawowych procesów biologicznych -Znajomość metodyki badań biologicznych (obserwacje, doświadczenia, wnioski) -Poszukiwanie, wykorzystanie i tworzenie informacji (różnorakie źródła, technologie) -Rozumowanie i argumentacja (interpretacja, opinie) -Znajomość zdrowia człowieka

13 Cele kształcenia – język angielski -Znajomość środków językowych (leksyka, gramatyka, ortografia) -Rozumienie wypowiedzi ustnej i pisemnej -Tworzenie wypowiedzi ustnej i pisemnej -Reagowanie na wypowiedź w kontekście – sytuacji -Przetwarzanie wypowiedzi – zmiana formy przekazu ustnego lub pisemnego (interpretacja)

14


Pobierz ppt "Nauczanie w języku angielskim GIMNAZJUM DWUJĘZYCZNE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google