Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole, czyli wybrane kompetencje coachingowe dla nauczyciela. Strategie uczenia się Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole, czyli wybrane kompetencje coachingowe dla nauczyciela. Strategie uczenia się Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener."— Zapis prezentacji:

1 Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole, czyli wybrane kompetencje coachingowe dla nauczyciela. Strategie uczenia się Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener Transforming Communication

2 STRATEGIE UCZENIA SIĘ Maciek i efektywne czytanie W jaki sposób Maćku czytasz książkę? Oczy zrobiły dwa ruchy: w lewo w bok i w prawo w dół, czyli wykorzystał najpierw styl myślenia słuchowy, a potem czuciowy

3 Proces uczenia się System edukacji zazwyczaj skupia się na tym, czego trzeba uczyć, natomiast nie koncentruje się na samym procesie uczenia się. To sprawia, że jest otwarty na informację, ale zamknięty na naukę.

4 STRATEGIE Dobra i wydajna strategia przynosi rezultaty i sprawia, że uczenie się jest procesem łatwym i lekkim.

5 STRATEGIE Wzajemne relacje ruchów oczu są osobną dziedziną wiedzy zwaną strategiami.

6 Strategie a przekonania Jeśli uczeń pracuje wg nieefektywnej strategii wówczas buduje przekonania na temat własnej niedoskonałości.

7 Strategie Strategia bycia akceptowanym jest strategią jednego kroku. Wzrokowe Słuchowe Czuciowe

8 Pytania związane ze stylem uczenia się: Styl wzrokowy: Co widzisz? Co widzisz, gdy myślisz o … ? Jakie widzisz rozwiązania? Jakie obrazy ci się pojawiają? Jakie myśli ci się pojawiają? Jaką widzisz odpowiedź na to pytanie? Co dostrzegasz jak o tym myślisz? Jakie obrazy ci się przypominają? Co sobie wyobrażasz? Jaką widzisz odpowiedź na to pytanie? Co dostrzegasz jak myślisz o tym problemie?

9 Pytania związane ze stylem uczenia się: Styl słuchowy: Co słyszysz? Co ci podpowiada twój umysł? Gdybyś miał to usłyszeć? Jakie dźwięki słyszysz? Co brzmi ci lepiej? Co słyszysz jak myślisz o odpowiedzi na to pytanie?

10 Pytania związane ze stylem uczenia się: Styl kinestetyczny: Co czujesz? Jakie masz odczucie? Co czujesz gdy tak myślisz? Gdybyś miał to poczuć, to co by to było?

11 Pytania związane ze stylem uczenia się: Gdy uczeń prowadzi dialog wewnętrzny : Co mówisz do siebie? Jakie słowa wypowiadasz do siebie w swoich myślach? Co powiedziałbyś do siebie? Jak odpowiedziałbyś sobie na to pytanie?

12 Przykładowe strategie Gdy pracuję jako coach posługuję się głównie słuchowym i czuciowym sposobem myślenia. Sprawdzam spójność głosu osoby, z którą rozmawiam, badam swoje odczucia w odniesieniu do tego, co mówi ta osoba.

13 Przykładowe strategie Gdy piszę książkę, to uruchamiam kilka stylów myślenia w takiej kolejności: najpierw potrzebuję usłyszeć wewnątrz siebie słowa (słuchowy), które potem piszę, potem je szybko czytam (wzrokowy) i na końcu sprawdzam uczucia (czuciowy), czy słowa pasują do siebie.

14 Jak osiągnąć doskonałość? Jak to robić? 1.Poznaj doskonale systemy reprezentacji. 2.Świetnie obserwuj oczy. 3.Poznaj efektywne strategie w dysortografii i dysleksji. 4.Wprowadź pytania skierowane bezpośrednio do systemów reprezentacji.

15 Materiały do pobrania na stronie: szkolacoachingu.edu.pl Szkoła Coachingu tel ,

16 Lilianna Kupaj Szkoła Coachingu tel ,


Pobierz ppt "Jak rozwijać potencjał ucznia w szkole, czyli wybrane kompetencje coachingowe dla nauczyciela. Strategie uczenia się Lilianna Kupaj Master Coach ICI Trener."

Podobne prezentacje


Reklamy Google