Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

NAUCZYCIEL BADACZ NAUCZYCIELKA BADACZKA, czyli to nie jest pomysł na więcej pracy SPOTKANIE PIERWSZE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "NAUCZYCIEL BADACZ NAUCZYCIELKA BADACZKA, czyli to nie jest pomysł na więcej pracy SPOTKANIE PIERWSZE."— Zapis prezentacji:

1 NAUCZYCIEL BADACZ NAUCZYCIELKA BADACZKA, czyli to nie jest pomysł na więcej pracy SPOTKANIE PIERWSZE

2 Działania podejmowane w projekcie służą rozwojowi systemu edukacji i tworzeniu warunków umożliwiających uczniom uczenie się przez całe życie dla funkcjonowania w społeczeństwie wiedzy. Wspieramy szkoły, w których uczestnicy procesu edukacyjnego (szczególnie uczniowie i nauczyciele) są świadomi wymagań, wykorzystują metody ewaluacji, dzięki zgromadzonym informacjom podejmują decyzje dotyczące kierunków i sposobów rozwoju, współpracują ze sobą, biorą odpowiedzialność za realizację celów oraz wspólnie cieszą się z uzyskanych efektów, są otwarci na dzielenie się wiedzą i dobrymi praktykami. Wizja projektu

3 PYTANIA Po co nam szkoła (jako instytucja)? Jaka jest filozofia szkoły? Czym jest badanie w działaniu? (ideologia, kolejna nowinka, trend, metoda, narzędzie, teoria czy …) Kto jest odpowiedzialny za zapewnienie nauczycielom możliwości rozwoju profesjonalnego? Jaki mam wpływ na decyzje podejmowane w szkole? Tożsamość ZmianaMetodologia

4 ? ?

5 Badanie (w działaniu) = (mój/ nasz) problem do rozwiązania + proces zdobywania informacji + wyjaśnienia, które pozwolą (mnie/nam) lepiej zrozumieć naturę problemu + działanie, które doprowadzi (mnie/nas) do zmiany na lepsze + refleksja (ewaluacja)

6 Badanie w działaniu Identyfikacja problemu Zbieranie informacji AnalizaDecyzje Działanie/ zmiana Ewaluacja

7 Czego potrzebuje nauczyciel/ka, by być : - badaczem swojej pracy? Umiejętność przeniesienia własnego doświadczenia na poziom szkoły Refleksja - liderem ewaluacji w swojej szkole? Przygotowanie do bycia liderem ewaluacji Umiejętności badawcze Pozytywna postawa wobec badania

8 Warunki sukcesu Nauczyciele to nie pracownicy techniczni czy administracyjni, ale kreatywni badacze i osoby rozwiązujące problemy Badanie w działaniu to doświadczenie demokratyczne, wyzwalające i ubarwiające życie zawodowe.

9 Postawa nauczyciela badacza przynosi korzyści (?)

10

11

12

13 Widzimy w Was partnerów

14


Pobierz ppt "NAUCZYCIEL BADACZ NAUCZYCIELKA BADACZKA, czyli to nie jest pomysł na więcej pracy SPOTKANIE PIERWSZE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google