Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Adrianna Benroth-Raczyk. Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej? Do rozmowy kwalifikacyjnej musisz się przygotować. Powinieneś

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Adrianna Benroth-Raczyk. Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej? Do rozmowy kwalifikacyjnej musisz się przygotować. Powinieneś"— Zapis prezentacji:

1 ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Adrianna Benroth-Raczyk

2 Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej? Do rozmowy kwalifikacyjnej musisz się przygotować. Powinieneś więc najpierw zdobyć wiedzę o firmie, w której chcesz się zatrudnić, by zorientować się, czego możesz oczekiwać. Do rozmowy kwalifikacyjnej musisz się przygotować. Powinieneś więc najpierw zdobyć wiedzę o firmie, w której chcesz się zatrudnić, by zorientować się, czego możesz oczekiwać.

3 W dniu poprzedzającym rozmowę kwalifikacyjną nie należy… Pić alkoholu!!!

4 Co przygotować na spotkanie kwalifikacyjne? Informacje o firmie Informacje o firmie Cv w kilku egzemplarzach Cv w kilku egzemplarzach Notes Notes Listy referencyjne Listy referencyjne

5 Na spotkanie przyjdź przynajmniej 5 minut wcześniej Spóźnienie świadczy negatywnie o przydatności do każdego zawodu, ale tu chodzi też o to, żeby chwilę odpocząć i mieć szansę poprawienia wyglądu. Czasem warto umyć ręce, zwłaszcza gdy masz tendencję do pocenia się w sytuacji stresującej. Spóźnienie świadczy negatywnie o przydatności do każdego zawodu, ale tu chodzi też o to, żeby chwilę odpocząć i mieć szansę poprawienia wyglądu. Czasem warto umyć ręce, zwłaszcza gdy masz tendencję do pocenia się w sytuacji stresującej.

6 Twój wygląd jest komunikatem Pierwsze wrażenie, czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą!!! Pierwsze wrażenie, czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą!!!

7 Ubranie Mężczyźni: Mężczyźni: - garnitury szare, granatowe, grafitowe, brązowe - nigdy nie czarne, - nigdy nie fioletowe - nigdy nie zielone - nigdy nie w kratę! Kobiety: Kobiety: - stonowane kolory - bez dekoltów - bez minispódniczek - bez przeźroczystych materiałów

8 Jakie buty? Mężczyżni: Mężczyżni: - dobrane do ubrania - czarne, brązowe i na tym koniec!!! - sandałom mówimy NIE

9 Jakie buty? cd… Kobiety: Kobiety: - dobrane do ubrania - w różnych kolorach - zasłonięte pięty i palce

10 Za prowadzenie rozmowy odpowiedzialny jest Twój rozmówca. W jego gestii leży przywitanie. Nie wyciągaj pierwszy ręki. Czekaj aż wskaże Ci miejsce. Możesz pochwalić siedzibę firmy czy gabinet oraz wyrazić zadowolenie, że doszło do tego spotkania. To przyszły pracodawca zadaje pytania, a Twoją rolą jest odpowiedzieć na nie najpełniej i w zgodzie z prawdą W jego gestii leży przywitanie. Nie wyciągaj pierwszy ręki. Czekaj aż wskaże Ci miejsce. Możesz pochwalić siedzibę firmy czy gabinet oraz wyrazić zadowolenie, że doszło do tego spotkania. To przyszły pracodawca zadaje pytania, a Twoją rolą jest odpowiedzieć na nie najpełniej i w zgodzie z prawdą

11 O co będą pytać? O co będą pytać? Na rozmowie kwalifikacyjnej przede wszystkim będą Cię pytać o sprawy bezpośrednio związane z pracą. Na przykład o doświadczenie zawodowe, organizację czasu, sposób rozwiązywania przez Ciebie problemów, oczekiwania co do nowego stanowiska, powody starań akurat o tę posadę i w tej właśnie firmie. Na rozmowie kwalifikacyjnej przede wszystkim będą Cię pytać o sprawy bezpośrednio związane z pracą. Na przykład o doświadczenie zawodowe, organizację czasu, sposób rozwiązywania przez Ciebie problemów, oczekiwania co do nowego stanowiska, powody starań akurat o tę posadę i w tej właśnie firmie.

12 Jak mówić? Wyrażamy opinię zwięźle i na temat Wyrażamy opinię zwięźle i na temat Mówimy o faktach i o swoich uczuciach, a nie o drugiej osobie Mówimy o faktach i o swoich uczuciach, a nie o drugiej osobie Robimy wszystko, aby druga strona nas rozumiała Robimy wszystko, aby druga strona nas rozumiała Panujemy nad emocjami, staramy się mówić spokojnie Panujemy nad emocjami, staramy się mówić spokojnie Posługujemy się językiem zrozumiałym dla drugiej strony, nie używamy slangu i żargonu Posługujemy się językiem zrozumiałym dla drugiej strony, nie używamy slangu i żargonu

13 Gdzie patrzeć? Nie unikaj wzroku Twojego rozmówcy, patrz mu często w oczy, zwłaszcza kiedy mówi, albo kiedy Ty mówisz coś szczególnie istotnego. To także dla niego ważny komunikat. Nie unikaj wzroku Twojego rozmówcy, patrz mu często w oczy, zwłaszcza kiedy mówi, albo kiedy Ty mówisz coś szczególnie istotnego. To także dla niego ważny komunikat. Świadczy on o Twojej spokojnej pewności siebie, o szczerości i odwadze. Zazwyczaj takich pracowników chce mieć każdy pracodawca. Świadczy on o Twojej spokojnej pewności siebie, o szczerości i odwadze. Zazwyczaj takich pracowników chce mieć każdy pracodawca.

14 Pamiętaj o postawie! W czasie rozmowy ważne jest, jaką przybierasz postawę. Nie odchylaj się do tyłu i nie opieraj o biurko, a kiedy mówisz, możesz się nieznacznie przechylić w kierunku rozmówcy. Ręce trzymaj swobodnie na kolanach, można je spleść. Jeżeli proponują Ci coś do picia, najbezpieczniej jest poprosić o szklankę wody. W czasie rozmowy ważne jest, jaką przybierasz postawę. Nie odchylaj się do tyłu i nie opieraj o biurko, a kiedy mówisz, możesz się nieznacznie przechylić w kierunku rozmówcy. Ręce trzymaj swobodnie na kolanach, można je spleść. Jeżeli proponują Ci coś do picia, najbezpieczniej jest poprosić o szklankę wody.

15 Ty zadajesz pytania poproszony o to lub wtedy, kiedy czegoś nie zrozumiałeś czy chcesz dowiedzieć się więcej. Na pierwszym spotkaniu nie pytaj o zarobki. Bardzo ważne!!!

16 Słuchanie jest równie ważne jak mówienie. Właściwie słuchając, budujesz dobry klimat rozmowy, a także dostajesz potrzebne Ci informacje. Słuchanie drugiej osoby jest często najlepszym sposobem na poprawę wzajemnych stosunków. Spróbuj kiedyś posłuchać tak naprawdę rodziców, zobaczysz, jak inaczej wyglądać będzie Wasza rozmowa. Poćwicz sobie na nich. Właściwie słuchając, budujesz dobry klimat rozmowy, a także dostajesz potrzebne Ci informacje. Słuchanie drugiej osoby jest często najlepszym sposobem na poprawę wzajemnych stosunków. Spróbuj kiedyś posłuchać tak naprawdę rodziców, zobaczysz, jak inaczej wyglądać będzie Wasza rozmowa. Poćwicz sobie na nich.

17 Co to znaczy "umieć słuchać"? Robić przerwę po każdej wypowiedzi naszego rozmówcy, nie spieszyć się z odpowiedzią Robić przerwę po każdej wypowiedzi naszego rozmówcy, nie spieszyć się z odpowiedzią Powtarzać część wypowiedzi (własnymi słowami, tak, jak zrozumieliśmy), abyśmy i my sami, i nasz rozmówca mieli pewność, że mówimy o tym samym Powtarzać część wypowiedzi (własnymi słowami, tak, jak zrozumieliśmy), abyśmy i my sami, i nasz rozmówca mieli pewność, że mówimy o tym samym Zadawać pytania, żeby lepiej zrozumieć, ale z umiarem, by nie sugerować niepojętności Zadawać pytania, żeby lepiej zrozumieć, ale z umiarem, by nie sugerować niepojętności

18 Co to znaczy "umieć słuchać"? cd… Dawać werbalne (aha) i niewerbalne sygnały (skinienie głowy), że podążamy za tym, co mówi rozmówca Dawać werbalne (aha) i niewerbalne sygnały (skinienie głowy), że podążamy za tym, co mówi rozmówca Wyrażać uczucia (mimicznie i werbalnie) Wyrażać uczucia (mimicznie i werbalnie) Bez wyraźnej zachęty powstrzymywać się od rad Bez wyraźnej zachęty powstrzymywać się od rad

19 Oto 8 najważniejszych przykazań: Punktualność (5 minut przed czasem) Punktualność (5 minut przed czasem) Schludny wygląd, suche ręce Schludny wygląd, suche ręce Czekasz na powitanie i wskazanie miejsca Czekasz na powitanie i wskazanie miejsca Swobodna, ale pełna szacunku postawa Swobodna, ale pełna szacunku postawa Staranne odpowiedzi na zadane pytania Staranne odpowiedzi na zadane pytania Prezentacja siebie i swoich zalet Prezentacja siebie i swoich zalet Kilka Twoich pytań na temat pracy Kilka Twoich pytań na temat pracy Podziękowanie i wyrażenie nadziei na kolejne spotkanie Podziękowanie i wyrażenie nadziei na kolejne spotkanie

20 Dziękuję za uwagę Adrianna Benroth-Raczyk


Pobierz ppt "ROZMOWA KWALIFIKACYJNA Adrianna Benroth-Raczyk. Jak przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej? Do rozmowy kwalifikacyjnej musisz się przygotować. Powinieneś"

Podobne prezentacje


Reklamy Google