Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak uniknąć większości gaf

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak uniknąć większości gaf"— Zapis prezentacji:

1 Jak uniknąć większości gaf
Etykieta w biznesie Jak uniknąć większości gaf

2 Po co etykieta w biznesie
Wszelka działalność człowieka odbywa się w kontekście relacji z innymi ludźmi. Poszukiwanie pracy, a później praca, wymagają znajomości podstawowych zasad tych relacji. Znajomość etykiety biznesowej (raczej uniwersalnej dla środowiska pracy) pozwala uniknąć większości gaf. Etykieta jest kanonem dopuszczalnych zachowań, tak aby inni nas rozumieli.

3 Gdy dzwoni telefon Rozmowami telefonicznymi rządzi kilka prostych zasad: dzwoniący powinien się ZAWSZE pierwszy przedstawić z imienia i nazwiska. W przypadku rozmów biznesowych w pierwszej kolejności nazwa firmy i stanowisko, a dopiero później imię i nazwisko, raczej ROZMOWĘ KOŃCZY ten rozmówca, który wykonał połączenie telefoniczne (chyba że po drugiej stronie była osoba zajmująca wyższe stanowisko), jeżeli rozmowa została przerwana w wyniku zerwania połączenia, ponownie dzwoni ten, kto wykonał pierwsze połączenie, w przypadku umawiania się na termin (może się pojawić pytanie „czy?”) WARTO zasygnalizować pełną gotowość do stawienia się w dowolnie wskazanym miejscu i terminie, NIE WOLNO bez jakiegokolwiek uprzedzenia odłożyć słuchawki, dyktowanie liczb powinno odbywać się na zasadzie: każda cyfra oddzielnie, NALEŻY podziękować za każdą rozmowę telefoniczną.

4 Strój kobiety Wygląd zewnętrzny jest pierwszą podstawową informacją o człowieku. Dlatego też strój jest tak ważny. Generalna zasada stosownego dla środowiska pracy stroju mówi, że strój nie powinien rozpraszać. „Nieśmiertelnymi” kolorami stroju są kolory ciemne i stonowane. W przypadku kobiet obowiązuje: dwuczęściowy kostium, ewentualnie marynarka (żakiet) i sukienka (w przypadku personelu wyższego szczebla) lub sukienka, ewentualnie spódnica i bluzka (dla niższego personelu) pełne buty (czyste) dyskretny makijaż brak jakichkolwiek elementów „sexi” (w tym także intensywnych perfum)

5 Strój mężczyzny Dobrze dobrany strój działa na zasadzie sprzężenia zwrotnego. Wzrasta nasza pewność siebie. Będąc dobrze ubranymi, nie musimy się martwić o nasz wygląd i możemy w pełni skoncentrować się na innych elementach. Męska biżuteria to: zegarek, ślubna obrączka, spinki do mankietów. W przypadku mężczyzn obowiązuje: garnitur (ciemny), koszula raczej gładka (uniwersalna jest biel), pełne obuwie (czyste), brak jakichkolwiek elementów „sexi” (w tym intensywnych perfum).

6 Powitanie i pożegnanie
Słowa powitania ZAWSZE mówi ten, kto wchodzi. W biznesie obowiązuje precedencja biznesowa (a nie towarzyska) związana z hierarchią zajmowanych stanowisk. Przy podaniu ręki ZAWSZE należy wstać. Sygnał zakończenia spotkania i do pożegnania powinien wyjść od strony ważniejszej.

7 Przebieg konwersacji Wchodząc do gabinetu NALEŻY poczekać na wskazanie miejsca do siedzenia (ewentualnie pozostać w pozycji stojącej). Formę i tematykę konwersacji powinien wskazać przełożony (rekruter). NIE NALEŻY przerywać osobie mówiącej. W pierwszej kolejności NALEŻY odpowiadać na zadane pytania. Na koniec rozmowy kwalifikacyjnej MOŻE paść propozycja dopytania się przez kandydata o szczegóły.

8 Mowa ciała W teorii i praktyce komunikacji interpersonalnej wskazuje się na trzy typy komunikacyjne: bierny (podporządkowany), asertywny, oraz agresywny (dominujący). Najbardziej pożądanym typem zachowań komunikacyjnych jest typ asertywny: SZANUJ SIEBIE I SZANUJ INNYCH. Podczas rozmowy NALEŻY przyjąć postawę otwartą, wykazującą zainteresowanie rozmówcą. NALEŻY zachować odpowiedni dystans fizyczny względem rozmówcy. Skromność w zachowaniu, stonowanie w reakcjach a jednocześnie pewność siebie i asertywność.


Pobierz ppt "Jak uniknąć większości gaf"

Podobne prezentacje


Reklamy Google