Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zadanie konkursowe nr 7 Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zadanie konkursowe nr 7 Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu."— Zapis prezentacji:

1 Zadanie konkursowe nr 7 Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu

2 Cele : Zrozumienie przez młodzież, jakie znaczenie ma nazewnictwo w kwestiach niepełnosprawności. Zrozumienie przez młodzież, jakie znaczenie ma nazewnictwo w kwestiach niepełnosprawności. Pokazanie, że każdy z nas ma różnego rodzaju trudności, które w jakiś sposób zaburzają nasze funkcjonowanie, podobnie jak u osób niepełnosprawnych. Pokazanie, że każdy z nas ma różnego rodzaju trudności, które w jakiś sposób zaburzają nasze funkcjonowanie, podobnie jak u osób niepełnosprawnych. Uświadomienie uczniom, że osoba niepełnosprawna nie jest gorsza od nich – jest sprawna inaczej Uświadomienie uczniom, że osoba niepełnosprawna nie jest gorsza od nich – jest sprawna inaczej Uzmysłowienie uczniom, że powinni być tolerancyjni - tolerancją nazwiemy wszystkie zjawiska i zachowania, które mimo tego,że nie będą nam się podobać i nie będziemy podświadomie ani też świadomie mogli ich zaakceptować jako prawidłowe czy wręcz normalne,to jednak je uszanujemy. Uzmysłowienie uczniom, że powinni być tolerancyjni - tolerancją nazwiemy wszystkie zjawiska i zachowania, które mimo tego,że nie będą nam się podobać i nie będziemy podświadomie ani też świadomie mogli ich zaakceptować jako prawidłowe czy wręcz normalne,to jednak je uszanujemy.

3 Sprawni inaczej W ramach realizacji tego punktu w naszej szkole zostały przeprowadzone pogadanki wg. konspektu udostępnionego przez jury konkursu, które były tylko przypomnieniem uczniom problemu niepełnosprawności. Nasi uczniowie są świadomi, że obok dzieci sprawnych funkcjonują również dzieci sprawne inaczej. Szkoła nasza sąsiaduje z Ośrodkiem Szkolno – Wychowawczym, do którego uczęszczają uczniowie niepełnosprawni. Również w naszych klasach obok dzieci sprawnych uczą się niepełnosprawne. Problem niepełnosprawności nie jest obcy w naszej szkole.

4 Jasełka Realizacja zadania 7 zbiegła się w naszej szkole ze Świętami Bożego Narodzenia oraz karnawału. Postanowiliśmy to wykorzystać i zaprosić naszych sąsiadów do wspólnej zabawy. Uczniowie z Ośrodka Szkolno – Wychowawczego byli naszymi gośćmi i razem z nami obejrzeli przedstawienie jasełkowe w wykonaniu uczniów kl.III a i zespołu muzycznego. Jasełka w wykonaniu młodszych uczniów naszej szkoły bardzo spodobały się zaproszonym gościom, za co mali aktorzy otrzymali pochwały, podziękowania i gromkie brawa. Goście chwalili ich za pokonanie tremy, wczucie się w role, za umiejętności działania w zespole oraz za wspaniałe stroje, w których prezentowali się doskonale. Zaproszeni goście na koniec otrzymali logo naszej szkoły wraz z malowankami oraz słodki poczęstunek od Pani Dyrektor D.Maćkowskiej

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15 Zabawa karnawałowa W styczniu 2012 r. w naszej szkole odbyła się zabawa karnawałowa. Na wspólną zabawę nasi uczniowie zaprosili swoich kolegów i koleżanki z Ośrodka Szkolno – Wychowawczego. Ponieważ był to bal kostiumowy, wszyscy uczniowie przyszli przebrani za rycerzy, księżniczki, żołnierzy, zwierzątka. Nasi goście również włożyli kostiumy. Wszyscy bawili się wspaniale, a w międzyczasie zostali poczęstowani smacznymi pączkami i napojami. W czasie tak wspaniałej zabawy zatarły się różnice między dziećmi sprawnymi a niepełnosprawnymi.

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25 Sprawni inaczej Nasi uczniowie wiedzą, ze słowo inwalida jest od dawna zastąpione słowami osoba niepełnosprawna, osoba sprawna inaczej i w ten sposób ma inny, lepszy oddźwięk w społeczeństwie. Nasi uczniowie wiedzą, ze słowo inwalida jest od dawna zastąpione słowami osoba niepełnosprawna, osoba sprawna inaczej i w ten sposób ma inny, lepszy oddźwięk w społeczeństwie. Byliśmy pod wrażeniem zainteresowania i aktywności naszych uczniów, a zaproszeni goście nie spodziewali się tak wspaniałego, ciepłego przyjęcia. Cel został osiągnięty: spotkania z niepełnosprawnymi mogą przekonać dzieci i dorosłych o wartości człowieka, bez względu na ich sprawność. Byliśmy pod wrażeniem zainteresowania i aktywności naszych uczniów, a zaproszeni goście nie spodziewali się tak wspaniałego, ciepłego przyjęcia. Cel został osiągnięty: spotkania z niepełnosprawnymi mogą przekonać dzieci i dorosłych o wartości człowieka, bez względu na ich sprawność.


Pobierz ppt "Zadanie konkursowe nr 7 Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2 w Żaganiu."

Podobne prezentacje


Reklamy Google