Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Żywienie w sporcie. Czynniki wpływające na wyniki sportowców: Uwarunkowania genetyczne Optymalny trening Odpowiednie odżywianie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Żywienie w sporcie. Czynniki wpływające na wyniki sportowców: Uwarunkowania genetyczne Optymalny trening Odpowiednie odżywianie."— Zapis prezentacji:

1 Żywienie w sporcie

2 Czynniki wpływające na wyniki sportowców: Uwarunkowania genetyczne Optymalny trening Odpowiednie odżywianie

3

4

5 Ile kalorii? Przykład: Dzienny wydatek energetyczny: 1673x1,4 = 2342 kcal Kalorie spalane podczas ćwiczeń: 500 kcal Kalorie niezbędne do utrzymania masy ciała: 2842 kcal

6 Utrata tkanki tłuszczowej 2842 x 0,85 = 2415 kcal

7 Przyrost wagi (mięśni) 2842 x 1,2 = 3410 kcal

8 Ile białka? Spożycie białka: 1,4 – 1,8 g/kg m.c Przykład: 65 x 1,6 = 104 g

9

10 Ile tłuszczu? 15-30% całkowitego spożycia kalorycznego

11 Ile węglowodanów? 50-60% całkowitego spożycia kalorycznego

12

13

14 Płyny Przed treningiem – ok. 500ml W trakcie treningu – ml co 15-20min Po treningu ml

15 Posiłki przed ćwiczeniami Owsianka z rodzynkami Zupa z warzyw albo rosół – podane z chlebem razowym Ryż/makaron z kurczakiem Kanapka/bułka/chleb z tuńczykiem albo kurczakiem

16 Przekąski przed treningiem Świeże owoce Mała razowa kanapka z miodem Kubeczek jogurtu i banan/jabłko Jogurt pitny Suszone owoce z kubeczkiem jogurtu

17 Przekąski na krótkie przerwy podczas treningu albo zawodów Woda, rozcieńczony sok owocowy Banany, winogrona, mandarynki, gruszki Suszone owoce – rodzynki, morele

18 Najlepsze wskazówki, aby utrzymać zdrową wagę Zacznij dzień od płatków owsianych Warzywa i owoce Zasada 1/3 - warzywa powinny wypełniać co najmniej 1/3 talerza Posiłki powinny być jadane przy stole Nabiał niskotłuszczowy lub półtłusty

19 Najlepsze wskazówki, aby utrzymać zdrową wagę c.d. Ciemne pieczywo, płatki zbożowe, razowy makaron Zachęcaj dzieci do wypijania co najmniej 6 szklanek płynu dziennie, głównie wody mineralnej Dawaj dzieciom dobry przykład


Pobierz ppt "Żywienie w sporcie. Czynniki wpływające na wyniki sportowców: Uwarunkowania genetyczne Optymalny trening Odpowiednie odżywianie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google