Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zdrowe śniadanie na 5! Bez śniadania nie ma nauczania.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zdrowe śniadanie na 5! Bez śniadania nie ma nauczania."— Zapis prezentacji:

1 Zdrowe śniadanie na 5! Bez śniadania nie ma nauczania

2 Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia! To pierwszy posiłek po najdłuższym okresie odpoczynku w ciągu doby, tak więc konieczne jest dostarczenie energii oraz niezbędnych składników odżywczych, aby przygotować cały organizm, a zwłaszcza mózg, do ciężkiej pracy, jaką jest nauka.

3 PAMIĘTAJ!!! Dzieci, które nie jedzą śniadania przed wyjściem do szkoły mają znacznie gorsze wyniki w nauce. Do szkoły zabierz ze sobą drugie śniadanie! Przed wyjściem do szkoły ZAWSZE zjedz śniadanie!

4 Zdrowe śniadanie na 5, czyli co jeść, aby jeść zdrowo

5 Nabiał dostarczy ci wapnia, białka oraz witamin A i D. Może to być np. szklanka półtłustego mleka, kawałek żółtego albo białego sera, kubek naturalnego jogurtu

6 Produkt zbożowy zawierający błonnik Nie zapomnij o produkcie zbożowym zawierającym błonnik, witaminy z grupy B, białko i węglowodany. Zjedz kromkę ciemnego lub pełnoziarnistego pieczywa, miseczkę płatków kukurydzianych lub muesli.

7 Tłuszcze Włącz do porannego menu odrobinę tłuszczów, które ułatwiają przemiany energetyczne i przedłużają uczucie sytości, np. masło, margaryna, oliwa z oliwek w sałatce.

8 Cukry proste Paliwo w postaci cukrów prostych błyskawicznie doda energii twoim szarym komórkom. Może to być np. łyżka miodu, dżemu, konfitur. UWAGA zbyt duża ilość spożytych cukrów prostych może bardziej zaszkodzić niż pomóc! Jedz je z umiarem!

9 Płyny Pamiętaj o napoju, który nawilży organizm od środka oraz pobudzi krążenie krwi i limfy – płynów odprowadzających do węzłów chłonnych toksyny zgromadzone podczas snu. Wypij np. szklankę herbaty, kawy zbożowej, kakao, niegazowanej wody mineralnej albo soku owocowego, najlepiej świeżo wyciśniętego.

10 Produkty wysokobiałkowe Nie zapomnij o produktach wysokobiałkowych pochodzenia zwierzęcego (wędliny, sery, jaja, różnego rodzaju pasty).

11 Warzywa i owoce Pamiętaj o witaminach, które dostarczą ci warzywa czy owoce (pomidor, ogórek, jabłko, sałata, szczypiorek, rzodkiewka, rzeżucha)

12 Późną jesienią, zimą i wczesną wiosną śniadanie powinno być ciepłe! PAMIĘTAJ!

13 Dziękuję za uwagę Opracowanie: Dorota Gontarz Zdjęcia wykorzystane w prezentacji pochodzą ze strony


Pobierz ppt "Zdrowe śniadanie na 5! Bez śniadania nie ma nauczania."

Podobne prezentacje


Reklamy Google