Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Dywersyfikacja oferty turystycznej Łeby Dywersyfikacja oferty turystycznej Łeby Rozwój Turystyki Aktywnej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Dywersyfikacja oferty turystycznej Łeby Dywersyfikacja oferty turystycznej Łeby Rozwój Turystyki Aktywnej."— Zapis prezentacji:

1 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Dywersyfikacja oferty turystycznej Łeby Dywersyfikacja oferty turystycznej Łeby Rozwój Turystyki Aktywnej oraz Uzdrowiskowej ŁEBA2004

2 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Łeba – piasek, słońce, zabawa i dobre jedzenie... czy na pewno? Morze –Morze – prawdziwy żywioł miłośników aktywnego wypoczynku, żeglarstwa, windsurfingu, nurkowania, wypraw wędkarskich, port żeglarski w Łebie jako koło zamachowe żeglarstwa Wydmy –Wydmy – piasek nie tylko do leżenia... (rower + marsz, oznakowane trasy piesze w malowniczej scenerii pustynno-morskiej) Wybrzeże –Wybrzeże – nie tylko plaże, słońce, bursztyn i morze – popularne trasy rowerowe Jeziora i rzeka –Jeziora i rzeka – nie tylko chronione rezerwaty - poszerzana strefa aktywności wodnej – żeglarstwo deskowe, szkolenie młodzieży, kajakarstwo Miasto –Miasto – nie tylko pizzerię, bary rybne i namioty z odzieżą... To także wypożyczalnie sprzętu turystycznego, port żeglarski, przystań kutrów, rzeka, kanał, przepiękne tereny parku dla uprawiania joggingu i cyklingu

3 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Wybrane elementy infrastruktury Marina ŁebaMarina Łeba Nazwa Oferta turystyka wodna (łodzie, ośrodki, centra) Delfin III (łódź) nurkowanie, rejsy wycieczkowe, wędkarstwo morskie Katamaran Kubuś nurkowanie, rejsy wycieczkowe, wędkarstwo morskie Księżna Łeby (łódź) nurkowanie, rejsy wycieczkowe, wędkarstwo morskie Jacht motorowo- żaglowy Marcel wyprawy wędkarskie, rejsy turystyczne, rejsy dla zorganizowanych grup płetwonurków; do dyspozycji dwie kabiny pasażerskie, łazienka, toalety, prysznic, kuchnia Przystań Windsurfingowa Habenda (Sarbsk) wypożyczalnia sprzętu, kursy, szkolenia Port Jachtowy Marina szkolenia i kursy żeglarskie, organizacja regat i zawodów Łebski Klub Żeglarski szkolenia żeglarskie, organizacja regat Szkoła Windsurfingu, Bernard Kęsik kursy, szkolenia, sprzęt Amatorzy aktywnej turystyki mogą skorzystać z kilku wypożyczalni rowerów, sprzętu wodnego, oferty turystyki morskiej i ośrodków jeździeckich

4 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Wybrane elementy infrastruktury Turystyka rowerowa BIKER (trzy punkty: ul. Turystyczna, Sienkiewicza, Nadmorska) ZWR Mazowsze (ośrodek) Wypożyczalnia Rowerów P.Wojtas wypożyczalnia rowerów, serwis Turystyka konna Stadnina Koni – Amazonka (Nowęcin nauka jazdy konnej, jazda w terenie Stadnina Koni – Senny (Nowęcin) 30 koni rekreacyjnych obozy letnie, nauka jazdy konnej dla dzieci, rajdy terenowe Gospodarstwo Nowęcin Maciukiewicz 40 koni rasy angloarabskiej pensjonat dla koni w ofercie: nauka jazdy konnej, jazdy w terenie (także na plaży), rajdy konne, obozy jeździeckie dla młodzieży, wczasy w siodle, biegi myśliwskie, ogniska; ośrodek organizuje Regionalne Zawody w Skokach przez Przeszkody Stajnia Feluś (Nowęcin) nauka jazdy konnej, jazdy w terenie

5 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Co cechuje turystę wypoczywającego w Łebie? Woli ruch od siedzenia w jednym miejscu (Łeba to nie tylko plaża!!!)Woli ruch od siedzenia w jednym miejscu (Łeba to nie tylko plaża!!!) Ceni dobrą kuchnięCeni dobrą kuchnię Lubi dobrą zabawę, taniec, atmosferę...Lubi dobrą zabawę, taniec, atmosferę... Uwielbia morzeUwielbia morze Jest zakochany w ruchomych wydmachJest zakochany w ruchomych wydmach Jest bezpośredni, chętnie nawiązuje kontakty i przyjaźnie z innymi osobamiJest bezpośredni, chętnie nawiązuje kontakty i przyjaźnie z innymi osobami Są młodzi lub czują się młodzi duchemSą młodzi lub czują się młodzi duchem Zwraca uwagę na przyrodęZwraca uwagę na przyrodę Polska klasa średnia – zarobki wyższe niż średnia krajowaPolska klasa średnia – zarobki wyższe niż średnia krajowa

6 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Obecne rezultaty Ok. 1/3 turystów korzystało ze ścieżek i szlaków rowerowych, (16% z usług wypożyczalnie rowerów)Ok. 1/3 turystów korzystało ze ścieżek i szlaków rowerowych, (16% z usług wypożyczalnie rowerów) Ok. 91% turystów w Łebie odwiedzała wydmy (SPN)Ok. 91% turystów w Łebie odwiedzała wydmy (SPN) Ok. 60% badanych osób wypoczywających w Łebie korzystało z portu żeglarskiegoOk. 60% badanych osób wypoczywających w Łebie korzystało z portu żeglarskiego 11% korzystało z wypożyczalni kajaków w Łebie11% korzystało z wypożyczalni kajaków w Łebie

7 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Wybrane problemy Brak zagospodarowanej Strefy Zielonej w mieście – np. Czarny Stawek i otulina leśno-parkowaBrak zagospodarowanej Strefy Zielonej w mieście – np. Czarny Stawek i otulina leśno-parkowa Źle wytyczone niektóre szlaki rowerowe np. wokół jeziora SerbskoŹle wytyczone niektóre szlaki rowerowe np. wokół jeziora Serbsko Zniszczone chodniki, w tym na obszarze parkuZniszczone chodniki, w tym na obszarze parku Inne drobne problemy – brak udogodnień np. przechowalni bagaży, stelaży na rower, pralni, pryszniców publicznych, zaplecza turystyczno-informacyjnego na dworcu PK,Inne drobne problemy – brak udogodnień np. przechowalni bagaży, stelaży na rower, pralni, pryszniców publicznych, zaplecza turystyczno-informacyjnego na dworcu PK, Ruch w mieście, w tym korki w mieście, hałas (motory, skutery) niska kultura wielu kierowcówRuch w mieście, w tym korki w mieście, hałas (motory, skutery) niska kultura wielu kierowców Narzekanie na zbyt małą liczbę koszy na śmiecieNarzekanie na zbyt małą liczbę koszy na śmiecie Źle przygotowana droga prowadząca na wydmy (zagrożenie ze strony pędzących busów)Źle przygotowana droga prowadząca na wydmy (zagrożenie ze strony pędzących busów) Konieczność rozbudowy portu żeglarskiego oraz otwarcie portu na miasto – problem muru okalającego portKonieczność rozbudowy portu żeglarskiego oraz otwarcie portu na miasto – problem muru okalającego port

8 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Perspektywy rozwoju turystyki aktywnej Wg badań wypoczynek aktywny wciąż należy do dynamicznie rosnących forma turystykiWg badań wypoczynek aktywny wciąż należy do dynamicznie rosnących forma turystyki Zmienia się model życia, dzięki modzie na aktywność, zdrowy tryb i sportowy tryb życia, dbanie o urodę i samopoczucieZmienia się model życia, dzięki modzie na aktywność, zdrowy tryb i sportowy tryb życia, dbanie o urodę i samopoczucie Spodziewany rozwój żeglarstwa morskiego – powstaną nowe porty w Polsce co pozwoli na utworzenie sieci portów bałtyckich oraz aktywizację jachtingu, spodziewany rozwój szlaków wodnych – żeglugi śródlądowej, zwiększy atrakcyjność portów morskich dla żeglarzy z Niemiec oraz obszarów pojeziernych PolskiSpodziewany rozwój żeglarstwa morskiego – powstaną nowe porty w Polsce co pozwoli na utworzenie sieci portów bałtyckich oraz aktywizację jachtingu, spodziewany rozwój szlaków wodnych – żeglugi śródlądowej, zwiększy atrakcyjność portów morskich dla żeglarzy z Niemiec oraz obszarów pojeziernych Polski Moda na turystykę wrakową, kitesurfing i windsurfing, coraz więcej osób zapisuje się na kursy nurkowania, windsurfinguModa na turystykę wrakową, kitesurfing i windsurfing, coraz więcej osób zapisuje się na kursy nurkowania, windsurfingu Wzrośnie zapotrzebowanie obozów młodzieżowych, sportowych – edukacyjnych – (mistrzowie świata i Europy Wojtek Brzozowski, Przemek Miarczyński, M. Kuśnierewicz, Karol Jabłoński, M. Bronicka, D. Staszewska)Wzrośnie zapotrzebowanie obozów młodzieżowych, sportowych – edukacyjnych – żeglarstwo staje się polską specjalnością !!! (mistrzowie świata i Europy Wojtek Brzozowski, Przemek Miarczyński, M. Kuśnierewicz, Karol Jabłoński, M. Bronicka, D. Staszewska) Aktywne formy spędzania czasu stają się istotnym elementem ofert uzdrowisk i kurortów (leczenie przez ruch)Aktywne formy spędzania czasu stają się istotnym elementem ofert uzdrowisk i kurortów (leczenie przez ruch) Rośnie popularność alternatywnych form wypoczynku aktywnego – gry scenariuszowe, turystyka przygodowa, motywacyjnaRośnie popularność alternatywnych form wypoczynku aktywnego – gry scenariuszowe, turystyka przygodowa, motywacyjna Wzrośnie ruch na trasach rowerowych – nowe formy udogodnień i ofert, trasa nadbałtyckaWzrośnie ruch na trasach rowerowych – nowe formy udogodnień i ofert, trasa nadbałtycka Wzrośnie rola obszarów przyjaznych turyście aktywnemu – oznakowanie, udogodnienia, specjalne usługi, system zniżek, profesjonalne mapy i przewodnikiWzrośnie rola obszarów przyjaznych turyście aktywnemu – oznakowanie, udogodnienia, specjalne usługi, system zniżek, profesjonalne mapy i przewodniki

9 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Wskazane rozwiązania Przygotowanie i organizacja modelowego terenu dla rekreacji aktywnejPrzygotowanie i organizacja modelowego terenu dla rekreacji aktywnej (uporządkowanie terenu wokół Czarnego Stawku – Park Łebski – Park Uzdrowiskowy) Rozwój oferty portu żeglarskiegoRozwój oferty portu żeglarskiego – nowe imprezy, usługi, rozwój zaplecza noclegowego, połączenie z Parkiem, wypożyczalnie sprzętu Profesjonalne oznakowanie najciekawszych tras – stworzenie spójnej sieci tras rowerowychProfesjonalne oznakowanie najciekawszych tras – stworzenie spójnej sieci tras rowerowych Zapewnienie bezpieczeństwa turystom aktywnymZapewnienie bezpieczeństwa turystom aktywnym Promowanie i wspieranie form i sportów prorozwojowych np.Promowanie i wspieranie form i sportów prorozwojowych np. turystyka wrakowa, kitesurfing, turystyka przygodowa Zintegrowany system usług wokół turystyki aktywnej -Zintegrowany system usług wokół turystyki aktywnej - turystyka wodna, rowerowa, piesza Udogodnienia dla turystów aktywnychUdogodnienia dla turystów aktywnych (stelaże rowerowe w mieście, serwis, przechowalnie bagaży, transport, rabaty w atrakcjach, prysznice) Specjalne zniżki dla turystów aktywnych po sezonieSpecjalne zniżki dla turystów aktywnych po sezonie (np. karta Turysty Aktywnego) Wprowadzenie systemu informacjiWprowadzenie systemu informacji (przewodniki specjalistyczne, mapy specjalistyczne) Pokazać Cztery Pory RokuPokazać Cztery Pory Roku

10 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Rekomendacje ogólne Twórzmy rozwiązania odróżniające nas od innych, przyjazne dla otoczeniaTwórzmy rozwiązania odróżniające nas od innych, przyjazne dla otoczenia Przyjazne dla naszych turystów, motywujące do przyjazdówPrzyjazne dla naszych turystów, motywujące do przyjazdów Wyprzedzajmy potrzeby rynkuWyprzedzajmy potrzeby rynku Zachowajmy piękno naszej przyrody i walorów turystycznychZachowajmy piękno naszej przyrody i walorów turystycznych Motywujmy miłośników aktywnego wypoczynku do odwiedzenia ŁebyMotywujmy miłośników aktywnego wypoczynku do odwiedzenia Łeby

11 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Podsumowanie (możliwe efekty) ŁEBA posiada ogromny potencjał pozwalający na oferowanie różnorodnych form wypoczynku aktywnego,ŁEBA posiada ogromny potencjał pozwalający na oferowanie różnorodnych form wypoczynku aktywnego, Turyści aktywni mogą stanowić znakomite uzupełnienie obecnego rynku, pływając na zmianę postrzegania ŁEBY jako ośrodka tylko letniego wypoczynkuTuryści aktywni mogą stanowić znakomite uzupełnienie obecnego rynku, pływając na zmianę postrzegania ŁEBY jako ośrodka tylko letniego wypoczynku Miasto posiada możliwości dalszego rozwoju oferty wypoczynku aktywnego oraz wydłużenia sezonu dzięki promocji nowej ofercie turystom aktywnymMiasto posiada możliwości dalszego rozwoju oferty wypoczynku aktywnego oraz wydłużenia sezonu dzięki promocji nowej ofercie turystom aktywnym KIERUNEK ŁEBA!!!

12 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Kolej na Uzdrowisko Czy Łebie potrzebne jest Uzdrowisko?Czy Łebie potrzebne jest Uzdrowisko? –Wysokie nasłonecznienie (45% wyższe niż np. na Śląsku) –Wiatry wiejące w Łebie – tylko 6 dni bez wiatru (naturalna inhalacja jodem i solami) –Wyjątkowo mozaikowość i bodźcowość klimatu –Walory klimatu pozwalają na lepszą niż na Kanarach poprawa samopoczucia i komfortu –Wizerunek kurortu (ok31% wskazań – na Łebę jako wielobarwny kurort – drugie pozycja wśród wskazanych skojarzeń) –Grupa potencjalnych klientów poza sezonem (ponad 50% badanych deklaruje chęć przyjechania do Łeby poza sezonem) –Możliwe do wykorzystania złoża borowin –Ośrodki wczasowo-rehabilitacyjne oraz z zapleczem typu SPA –Zdrowe menu morskie - specjały rybne, świeże morskie ryby, –Ponad niewykorzystanych miejsc noclegowych poza sezonem letnim Kto straci, a kto zyska na rozwoju uzdrowiska?Kto straci, a kto zyska na rozwoju uzdrowiska? Zrównoważony rozwój miasta, kontynuacja strategii ekorozwojuZrównoważony rozwój miasta, kontynuacja strategii ekorozwoju Zwiększenie konkurencyjności Łeby na rynku – nie tylko Ustka i Sopot (w woj. pomorskim)Zwiększenie konkurencyjności Łeby na rynku – nie tylko Ustka i Sopot (w woj. pomorskim) Wejście do elity uzdrowisk – utworzenie atrakcyjnych miejsc pracy dla wykształconych młodych ludziWejście do elity uzdrowisk – utworzenie atrakcyjnych miejsc pracy dla wykształconych młodych ludzi Opinia i badania klimatologa dr Kazimierza Rabskiego

13 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Droga do uzdrowiska... Prestiż miasta, zmiana postrzeganiaPrestiż miasta, zmiana postrzegania Uporządkowanie wielu problemów oraz zagadnień dot. rozwoju miastaUporządkowanie wielu problemów oraz zagadnień dot. rozwoju miasta Ochrona stref przyrodniczychOchrona stref przyrodniczych Linia narodzin lub śmierci uzdrowiska Pojawienie się tzw. recyklu Faza dojrzałości Faza przekwitania (schyłku) Faza dojrzewania, wzrostu Faza narodzin

14 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Możliwe efekty – CASE Study Druskienniki na Litwie – pokazać wykresy, ile inwestycji, jaki wzrost liczby klientów...Druskienniki na Litwie – pokazać wykresy, ile inwestycji, jaki wzrost liczby klientów...

15 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Koncentracja na logotypie – eksponujemy nazwę ŁEBA, dodajemy emocje, ekspresje

16 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Motyw ludzki – znak dynamiczny, wskazuje...

17 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Znaki nowoczesne, odwołują się do emocji, układu kolorów

18 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Motywy pozytywnego wizerunku miejsca, abstrakcyjne, ciepłe, kolorowe

19 Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Znaki...


Pobierz ppt "Polska Agencja Rozwoju Turystyki S.A. J. Debis Dywersyfikacja oferty turystycznej Łeby Dywersyfikacja oferty turystycznej Łeby Rozwój Turystyki Aktywnej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google