Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Badanie atrakcyjności Kołobrzegu na tle innych miast o podobnym charakterze uzdrowiskowo- wypoczynkowym.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Badanie atrakcyjności Kołobrzegu na tle innych miast o podobnym charakterze uzdrowiskowo- wypoczynkowym."— Zapis prezentacji:

1 Badanie atrakcyjności Kołobrzegu na tle innych miast o podobnym charakterze uzdrowiskowo- wypoczynkowym.

2 Miejscowości w których przeprowadzono badania: Badanie zostało przeprowadzone w dniach od 16.06 do 22.08 w weekendy w najbardziej znanych miejscach poszczególnych miejscowości Świnoujście Ustka Sopot Łeba Hel

3 Na czym polegało badanie? Przez cały okres trwania badania przepytano 638 osób. W badaniu zastosowano technikę badania sondażowego opartego na specjalnie przygotowanej ankiecie. Dodatkowo ankieterzy byli wyczuleni na inne informacje płynące od respondentów dzięki czemu w każdym z działów powstała rubryka wolnych refleksji nawiązujących do danego tematu.

4 Charakterystyka badanych. Ze względu na płeć. Ze względu na stan cywilny.

5 Charakterystyka badanych. Ze względu na stan cywilny. Ze względu na wiek.

6 Charakterystyka badanych. Ze względu na miejsce zamieszkania. Jak długo będziesz w danym miejscu na wakacjach?

7 Charakterystyka badanych. Jaką kwotę pieniędzy przeznaczasz na wakacje? Czy byłeś już kiedyś w Kołobrzegu?

8 Co wiedzą o Kołobrzegu? Kołobrzeg Większość respondentów (69%) bez problemu potrafi zlokalizować położenie Kołobrzegu. Część z przepytanych umiejscowiła miasto w okolicy Międzyzdrojów (13%). 7% przepytanych nie potrafiło określić gdzie leży miasto. (69%) Kołobrzeg

9 Co wiedzą o Kołobrzegu? Kołobrzeg w większości przypadków kojarzony był z uzdrowiskiem (47%) szczególnie wśród ankietowanych powyżej 45 lat. Pozostałe skojarzenia na hasło KOŁOBRZEG to: - Katedra, - Niemcy, - Sun Rise Festival, - Latarnia morska. Respondenci którzy byli już w Kołobrzegu często podkreślali, że: - miasto rozwija się i jest nowoczesne, - ma bardzo bogatą ofertę hotelową, - jest zadbane.

10 Ulubione miejsce. Które miasto wybrała by Pani/Pan na urlop?

11 Ulubione miejsce. Głównym czynnikiem, który wpływa na odpowiedzi respondentów dotyczących miejsca wypoczynku był wiek. Ankietowani do 25 roku życia na wakacjach szukają głównie: - dobrej zabawy, - klubów otwartych 24 godziny na dobę, - parków rozrywki, - aktywność sportowa jak kitesurfing, windsurfing, quady, paintball, paralotnia. Starsi ankietowani w przedziale wiekowym 25-45 lat większą uwagę przywiązywali do: - możliwości swobodnego wypoczynku na piaszczystej plaży, - infrastruktury przystosowanej do wypoczynku rodzinnego (place zabaw, parki rozrywki, aquaparki). Ankietowani po 45 roku życia w większości przypadków wybierają miejsce wypoczynku pod kontem uzdrowiskowo-leczniczym: - dobrze wyposażona baza zabiegowa, duży wybór zabiegów, - możliwość skorzystania z rozrywek np. dancing.

12 Ranking atrakcyjności. Rozrywka: 1. Sopot, 2. Świnoujście, 3. Hel, 4. Kołobrzeg, 5. Ustka, 6. Łeba Wypoczynek rodzinny: 1. Sopot, 2. Świnoujście, 3. Hel, 4. Kołobrzeg, 5. Ustka, 6. Łeba Wypoczynek uzdrowiskowo-leczniczy: 1. Sopot, 2. Świnoujście, 3. Hel, 4. Kołobrzeg, 5. Ustka, 6. Łeba

13 Istotnym czynnikiem w wyborze miejsca wypoczynku jest dostępność komunikacyjna. W większości przypadków respondenci na urlop dojeżdżali samochodem (59%), pozostali za pomocą transportu zbiorowego (pociąg, autobus). Ankietowani głównie skarżyli się na brak dobrych dróg dojazdowych i złe połączenie komunikacyjne. W samych miejscowościach uzdrowiskowych zwracano na korki i brak miejsc parkingowych. Dostępność komunikacyjna. Miasta najlepiej zorganizowane pod kątem dojazdu i komunikacji: 1. Sopot, 2. Świnoujście, 3. Hel, 4. Kołobrzeg, 5. Ustka, 6. Łeba


Pobierz ppt "Badanie atrakcyjności Kołobrzegu na tle innych miast o podobnym charakterze uzdrowiskowo- wypoczynkowym."

Podobne prezentacje


Reklamy Google