Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Projekt KIK 76 Bezpieczeństwo w ruchu drogowym Warszawa, 13.11.2013 r. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Projekt KIK 76 Bezpieczeństwo w ruchu drogowym Warszawa, 13.11.2013 r. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY."— Zapis prezentacji:

1 Projekt KIK 76 Bezpieczeństwo w ruchu drogowym Warszawa, r. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Instytucja Realizująca Komenda Główna Policji

2 Wartość projektu CHF PLN Dofinansowanie 85 % CHF PLN Instytucja Realizująca: Komenda Główna Policji Partnerzy: Powiaty: Siemiatycki, Suwalski, Wysokomazowiecki, Sulęciński, Międzyrzecki, Strzelecko-drezdenecki, Szwajcarski Instytut Policji Okres realizacji (rzeczowa) lipiec 2012 – grudzień 2014 Podstawowe informacje:

3 Podstawowe informacje: Cel projektu: Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego wśród najbardziej zagrożonych uczestników ruchu drogowego tj. kierujących jednośladami, osób starszych i pieszych. Zadania: 1.Wyjazdy studyjne, 2.Szkolenia z bezpieczeństwa ruchu drogowego, 3.Zakup 12 samochodów nieoznakowanych, 4.Kampania społeczna, 5.Inwestycje na terenie powiatów, 6.Promocja projektu.

4 Zadania: 1.Wyjazdy studyjne. Przedstawiciele Szwajcarii do Polski: 1 - wrzesień 2013 r. – Warszawa, województwo podlaskie – 5 osób 2 - październik 2013 r. – Warszawa, województwo lubuskie – 5 osób 3 - wrzesień 2014 r. – Warszawa, województwo podlaskie – 6 osób 4 - październik 2014 r. – Warszawa, województwo lubuskie – 6 osób Przedstawiciele Polski do Szwajcarii: 1 - listopad 2012 r.– przedst. organów centralnych, stowarzyszeń– 14 osób 2 - luty 2013 r. – przedst. województwa lubuskiego, samorząd teryt.– 12 osób 3 - marzec 2013 r. – przedst. województwa podlaskiego, samorząd teryt.– 13 osób 4 - I/II kw r. – do uzgodnienia– 9 osób

5

6

7 1 2 3

8

9

10

11 Zadania: 2. Szkolenia z bezpieczeństwa ruchu drogowego, 13 edycji szkoleń, 1 edycja dla 50 osób – policjanci, przedstawiciele samorządów, zarządców dróg, administracji centralnej. W 4 edycjach biorą udział eksperci strony szwajcarskiej Cel to przeszkolenie 650 osób z całej Polski Forma zajęć: wykłady i warsztaty Szkolenia prowadzi Fundacja Rozwoju Inżynierii Lądowej

12

13 3. Zakup 12 samochodów nieoznakowanych, Podstawowe dane techniczne: Moc ponad 300 KM Napęd 4x4 Wyposażony w wideorejestrator Przyspieszenie od 0 km/h do 100 km/h 5,5 s Kolory – srebrny-2, czarny-5, granatowy-4, brązowy-1

14 4. Kampania społeczna Cel: wzrost świadomości kierujących jednośladami, seniorów i pieszych w kwestii rozważnego i ostrożnego korzystania z dróg zgodnie z zasadami określonymi przepisami prawo o ruchu drogowym. Wskaźnik projektu: % wzrost świadomości zagrożeń najbardziej zagrożonych uczestników ruchu drogowego – cel wzrost o 20%

15

16

17 Zadania: 5. Inwestycje na terenie powiatów, Dlaczego województwo podlaskie i lubuskie? Największymi zagrożeniami dla mieszkańców woj. lubuskiego są: 1.Brawurowo jeżdżący kierowcy - 38,3% 2.Włamania – 32,7% 3.Agresji ze strony osób pijanych i narkomanów – 25,3% Województwo podlaskie W 2010 roku największy wskaźnik zabitych na 100 wypadków drogowych – 17,2

18 Zadania: 5. Inwestycje na terenie powiatów, Jak wybraliśmy powiaty? Województwo lubuskie Drogi powiatowe Ludność WypadkiWskaźnikKolejność POWIAT GORZOWSKI POWIAT KROŚNIEŃSKI POWIAT MIĘDZYRZECKI POWIAT NOWOSOLSKI POWIAT SŁUBICKI POWIAT STRZELECKO-DREZDENECKI POWIAT SULĘCIŃSKI POWIAT ŚWIEBODZIŃSKI POWIAT WSCHOWSKI POWIAT ZIELONOGÓRSKI POWIAT ŻAGAŃSKI POWIAT ŻARSKI Dane za okres od r. do r.

19 Zadania: 5. Inwestycje na terenie powiatów, Jak wybraliśmy powiaty? Województwo podlaskie Drogi powiatowe LudnośćWypadkiWskaźnikKolejność POWIAT AUGUSTOWSKI POWIAT BIAŁOSTOCKI POWIAT BIELSKI POWIAT GRAJEWSKI POWIAT HAJNOWSKI POWIAT KOLNEŃSKI POWIAT MONIECKI POWIAT SEJNEŃSKI POWIAT SIEMIATYCKI POWIAT SOKÓLSKI POWIAT SUWALSKI POWIAT WYSOKOMAZOWIECKI POWIAT ZAMBROWSKI Dane za okres od r. do r.

20 Założenia: Każdy powiat otrzymuje PLN na: Strony Umowy postanawiają, że za przygotowanie, realizację i rozliczenie zadania polegającego na inwestycji poprawiającej bezpieczeństwo w ruchu drogowym wykonywanych wyłącznie na drogach powiatowych odpowiada wyłącznie Partner Projektu na terenie którego realizowana jest ta inwestycja. Inwestycja poprawiająca bezpieczeństwo w ruchu drogowym o której mowa w zdaniu poprzednim nie może polegać wyłącznie na budowie nowej drogi powiatowej albo remoncie lub modernizacji nawierzchni asfaltowej istniejącej drogi powiatowej. Realizacja zadań w ciągu maksymalnie 2 lat Dofinansowanie 85% SPPW wkład z budżetu powiatu 15% Planowaliśmy: matryca logiczna 6 inwestycji, Szacunki KGP: 3 inwestycje w każdym powiecie,

21

22 Zaskoczenia: Ilość środków pieniężnych wydatkowana przez powiaty w 2013 r.: 1.Powiat sulęciński: ,77 PLN 2.Powiat międzyrzecki: ,13 PLN 3.Powiat strzelecko – drezdenecki: ,33 PLN 4.Powiat siemiatycki: ,87 PLN 5.Powiat wysokomazowiecki: ,57 PLN 6.Powiat suwalski: ,76 PLN Razem: ,43 PLN – z tego: ,43 PLN ponad limit Rezultat: 44 inwestycje - razem 274 elementy budowa przejść dla pieszych - 53 budowa chodnika - 13 modernizacja infrastruktury drogowej w zakresie oznakowania - 28 budowa barierek ochronnych - 13 budowa progów spowalniających ruch - 11 budowa szykan spowalniających ruch -28 budowa zatok autobusowych - 28

23 Zadania: 6. Promocja projektu, Założenia: Zostały zaplanowane następujące działania promocyjne: przygotowanie i powielenie plakatów promujących projekt oraz folderów, zorganizowanie i przeprowadzenie spotkania rozpoczynającego i kończącego projekt. Ponadto zaplanowano organizację 14 spotkań promujących projekt, po dwa w każdym powiecie i dwie w Warszawie. Plakaty projektu zostaną umieszczone w siedzibie każdego powiatu biorącego udział w projekcie, w miejscu realizacji szkoleń, w siedzibie Instytucji Realizującej. Foldery informacyjne zostaną rozdane podczas konferencji promocyjnych, szkoleń prowadzonych w trakcie projektu oraz podczas spotkań z lokalną społecznością w miejscach realizacji inwestycji na terenie wybranych powiatów. Spotkanie inaugurujące projekt będzie miało na celu jego nagłośnienie wśród władz - zostaną zaproszeni przedstawiciele Ministerstw i Instytucji związanych z tematyką projektu po stronie polskiej, przedstawiciele Ambasady Szwajcarii w Polsce, przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego. Informacja o projekcie będzie opublikowana na głównej stronie internetowej beneficjenta.

24 Zadania: 6. Promocja projektu, Działania promocyjne w praktyce: Inauguracja projektu maj 2013 Zakończenie projektu ??? Konferencje w powiatach – 6 zrealizowanych, 6 w 2014 r. Zakup materiałów promocyjnych, Filmy promocyjne, Artykuły prasowe, Informacje w TV, Kategoria INNE

25

26 1 2 3

27

28

29 Zadania na przyszłość: Kontynuacja już rozpoczętych i realizowanych działań Szkolenia, Inwestycje w powiatach, Nowe otwarcie kampanii społecznej – Kieruj się rozsądkiem, Rozszerzenie projektu Nowy powiat – województwo mazowieckie, powiat wyszkowski

30 Dziękuje za uwagę. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ Komenda Główna Policji ul. Puławska 148/ Warszawa


Pobierz ppt "Projekt KIK 76 Bezpieczeństwo w ruchu drogowym Warszawa, 13.11.2013 r. PROJEKT WSPÓŁFINASOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY."

Podobne prezentacje


Reklamy Google