Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza."— Zapis prezentacji:

1 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza

2 Poznań, 27 września 2012

3 O roli Internetu w Projekcie Agnieszka Cieszyńska Rafał Bajaczyk Małgotzata Miranowicz

4 Strategia Lizbońska 2000 Gospodarka oparta na wiedzy Kształcenie ustawiczne LifeLong Learning

5 Kształcenie ustawiczne czy też kształcenie przez całe życie to proces ciągłego doskonalenia zasobu wykształcenia i kwalifikacji oraz ciągłej adaptacji intelektualnej, psychicznej i profesjonalnej do przyspieszonego rytmu zmienności, który jest znamieniem współczesnej cywilizacji

6 Skąd taki pomysł, taka potrzeba? I dlaczego my tutaj, o tym?

7 Ponieważ nasz świat pędzi! - Liczba ludności rośnie -Poziom produktu globalnego rośnie -Produkcja energii rośnie -Zużycie paliwa rośnie -Zużycie papieru rośnie -Liczba pasażerów linii lotniczych rośnie Tylko liczba miejsc pracy maleje…

8 Rzućmy okiem na historię… I Rewolucja przemysłowa – XVIII, Wielka Brytania, pojawiły się maszyny w przemyśle tekstylnym. Odejście od manufaktury wiązało się ze zwiększeniem produktywności wraz ze wzrostem liczby miejsc pracy. Kończy się ten etap w XIXw, wraz z wynalezieniem maszyn parowych i elektryczności

9 Rzućmy okiem na historię… II Rewolucja przemysłowa przypada na początek wieku XX, kiedy to wynaleziono taśmę produkcyjną i na szeroką skalę rozwinięto przemysł. To jest czas kiedy wynaleziono silnik gazowy, żarówkę, telefon… Liczba miejsc pracy rosła.

10 Rzućmy okiem na historię… III Rewolucja przemysłowa – rozpoczęła się po II Wojnie, a apogeum osiągnęła w ostatniej dekadzie XX wieku. Nazywana jest rewolucją wysokich technologii i charakteryzuje się automatyzacja i robotyzacją produkcji.

11 III rewolucja przemysłowa trwa! W ciągu 100 lat produkcja przemysłowa wzrosła, liczba zatrudnionych kilkukrotnie zmalała. Przepowiadana jest też IV rewolucja….

12 Taki hipotetyczny moment w rozwoju cywilizacji, w którym postęp technologiczny stanie się tak szybki, że ludzie utracą możliwość przewidywania jego skutków. Głównym punktem tej rewolucji będzie rozwój sztucznej inteligencji, przewyższającej inteligencję człowieka.

13 Zmiana struktury zatrudnienia wynikająca z rozwoju przemysłu pozbawiła pracy kilkaset milionów ludzi. Katastrofy społecznej udało się uniknąć dzięki EDUKACJI. Tu są korzenie Life Long Learning, idei kształcenia przez całe życie.

14 To kształcenie może przybierać różne formy: Edukacja Formalna - Zorganizowana w szkołach - Z programem - Ukończona dyplomem Edukacja Nieformalna - Kursy korespondencyjne/kształcenie na odległość - Kursy tzw. edukacji otwartej Samokształcenie Edukacja Pozaformalna - Spontaniczna - Suma doświadczeń życiowych - Związana z życiem Kształcenie Looking again at non-formal and informal education - towards a new paradigm, the encyclopaedia of informal education, Alan Rogers, 2004

15 Samokształcenie a Internet – bogactwo zasobów!!!! Arts (2261) Business (1286) Humanities (7815) Mathematics and Statistics (9142) Science and Technology (19530) Social Sciences (6903)

16

17 Dostęp do treści kształcenia E -learning B -learning M -learning

18 Czym jest e-learning? Definicja Komisji Europejskiej ds. Nauki Wykorzystanie nowych technologii multimedialnych i Internetu w celu zwiększenia jakości nauczania poprzez ułatwienie dostępu do zasobów i usług oraz przez zdalną wymianę danych i współpracę

19 Co oznacza e w learningu? Economical Extended Everywhere Easy Engaging Executive Electronic Effective

20 Platformy Kształcenia Zdalnego C ontent M anagement S ystem (system zarządzania treścią) L earning M anagement S ystem (system zarządzania nauczaniem)

21 E-learning jako proces Treści Czego nauczamy? Metody Jak nauczamy? Środki Czym nauczamy? Organizacja Kiedy nauczamy? Ocenianie i ewaluacja Czy nauczamy? A zatem coś bardzo podobnego, do tego co w klasie…

22 E-learning - nowe środowisko nauczania multimedia materiały instruktażowe projektowanie interakcje Treści obsługa zgłoszeń śledzenie i raportowanie wsparcie i pomoc Proces infrastruktura informatyczna repozytoria treści portale Technologie e-learning pedagogika kultura preferencje interakcje społeczne Czynniki ludzkie

23 Zarządzanie Treści Komunikacja Sposób wyrażania siebie Ocena i kontrola Aktywność, indywidualizacja, interakcja Współpraca Zarządzanie procesem

24 Komunikacja Student Nauczyciel Instruktor Ekspert Guru asynchroniczna synchroniczna

25 Kontrola i ocena Testy & Quizy Ankiety Samoocena

26 Aktywność, indywidualizacja, interakcja Prezentacje Interaktywne Tutoriale Symulacje Interakcje

27 Współpraca Virtual WorkPlaces Virtual Blackboards Mapy mentalne

28 kursy bez kontekstu Internetowego kursy uzupełnione Internetowo kursy ulepszone Internetowo kursy ustawione Internetowo szkolenia tradycyjne Edukacja z Internetem szkolenia prowadzone tradycyjnie, których element stanowią materiały internetowe tradycyjne szkolenia uzupełnione elementami kursów typu Web based i w ten sposób zmniejszona może być liczba spotkań kursy umieszczone w środowisku Internetowym, w których komunikacja i transfer materiałów odbywa się wyłącznie w środowisku sieci Internet.

29 Sposoby kształcenia e-learning Praca samodzielna – nie ma kontaktu z nauczycielem, Nauczanie asynchroniczne – brak jedności miejsca i czasu aby proces nauczania prowadzić, kontakt z nauczycielem poprzez czat, forum lub pocztę elektroniczną, Nauczanie synchroniczne – kontakt w czasie rzeczywistym umożliwiający interakcję, Nauczanie mieszane – blended learning, hybrid learning, mixtured learning, nauczanie komplementarne

30 Blended learning Like many learning terms, blended learning has the illusion of being a concrete concept. In practice it is a flexible term that means different things to different people. Donald Clark

31 Blended learning An approach to the design of learning interventions witch mixes learning media and methods appropriately, to archive solutions which are both effective and efficient. Clive Shepherd

32 Blended learning A method of educating at a distance that uses technology combined with traditional education or training. BL is the effective combination of different modes of delivery, models of teaching and styles of learning Chris Procter

33 Dlaczego o tym mówimy w kontekście pracy nauczyciela przyrody i biologii?

34 Ile razy na lekcji zabrakło czasu na odpowiedzi na uczniowskie pytania Ile razy, nie udało się zrealizować tematów wykraczających poza program, choć była taka potrzeba? Czy zawsze udaje się pochylić nad każdym uczniem, który tej nauczycielskiej uwagi się domaga? Ile razy dzwonek przerwał lekcje w najciekawszym momencie

35 Moodle lekarstwem na całe zło??? Nie ma takich leków niestety….

36 Ale… Łatwy dostęp nauczyciela do uczniów i uczniów do nauczyciela Możliwość pracy indywidualnej i grupowej Elastyczne operowanie czasem na wykonanie zadania Możliwość dyskusji nieograniczonej dzwonkiem Możliwość omówienia treści na które zabrakło czasu, albo które wykraczają poza program

37 Ale czy dla nauczyciela to nie jest zbyt uciążliwe ? KTO NIE CHCE, SZUKA POWODU, KTO CHCE SZUKA SPOSOBU…. I dlatego my korzystamy z platformy

38 Zawartość Witryny Strefa opisu Strefa bieżących informacji Strefa interaktywna DYSKUSJE MAREIAŁY DYDAKTYCZNE NARZĘDZIA EWALUACYJNE BAZA STRON INTERNETOWYCH PROGRAMY KONFERENCJI I WARSZATÓW SPRAWOZDANIA Z PRZEBIEGU PROJEKTU TABLICA OGŁOSZEŃ OPIS PROJEKTU INFORMACJE O ZESPOLE HARMONOGRAM PRAKTYK STUDENCKICH HARMONOGRAM KONFERENCJI I WARSZTATÓW MODUŁ PYTAŃ DO EKSPERTA

39 Strefa opisu

40 Strefa bieżących informacji

41 Strefa bieżących informacji: Aktualności

42 Strefa bieżących informacji: Aktualności mariola *****

43 Strefa bieżących informacji: Aktualności Zapraszam wszystkich serdecznie na lekcję pokazową… Lekcja pokazowa

44 Strefa interaktywna Dla nauczycieli Dla studentów Ogólne

45 Kontakt Szanowna Pani, Proszę o przesłanie materiałów…


Pobierz ppt "PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza."

Podobne prezentacje


Reklamy Google