Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Internet jako narzędzie badań Anna Socik-Specht. Rodzaje badań internetowych Metody ilościowe Kwestionariusz jest w formie elektronicznej Kwestionariusz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Internet jako narzędzie badań Anna Socik-Specht. Rodzaje badań internetowych Metody ilościowe Kwestionariusz jest w formie elektronicznej Kwestionariusz."— Zapis prezentacji:

1 Internet jako narzędzie badań Anna Socik-Specht

2 Rodzaje badań internetowych Metody ilościowe Kwestionariusz jest w formie elektronicznej Kwestionariusz jest samodzielnie wypełniany przez respondenta W badaniach uczestniczą jedynie osoby posiadające dostęp do komputera, który jest lub może być podłączony do Internetu Rodzaje badań: - Ankiety internetowe CAWI - Ankiety typu pop-up - Ankiety owe - Analiza ruchu na stronie www

3 Rodzaje badań internetowych Metody jakościowe W badaniach uczestniczą jedynie osoby posiadające dostęp do komputera, który jest lub może być podłączony do Internetu Rodzaje badań: - Internetowe zogniskowane wywiady grupowe (FGI) - Internetowe indywidualne wywiady pogłębione (IDI)

4 Panel internetowy InetPanel.pl Baza adresów owych osób, które zarejestrowały się w Inetpanel ponieważ chcą uczestniczyć w badaniach marketingowych poprzez wypełnianie ankiet zamieszczonych na stronach internetowych, do których linki przesyła im CBM INDICATOR. Baza zawiera również dane socjo-demograficzne (wiek, płeć, województwo itd.) oraz dane dotyczące zwyczajów zakupowych (wykorzystywane / posiadane kategorie przedmiotów i marki) podawane przez respondentów podczas rejestracji w panelu. Za udział w każdym badaniu respondenci mogą otrzymać gratyfikację.

5 Panel internetowy a inne metody badawcze Niższa cena Szybkość Samoobsługa (brak ankietera) Gratyfikacja dla respondentów Multimedialna prezentacja materiałów Konstrukcja pytań (nie ma braków odpowiedzi – opcje nie wiem, odmowa odpowiedzi) Trudności w realizacji próby reprezentatywnej

6 Reprezentatywność Warunki konieczne: 1. Wysoka penetracja internetu w badanej populacji lub homogeniczny rozkład dostępu do internetu według parametrów demograficznych (penetracja internetu w populacji Polaków w wieku 15+ lat: 28,6%, penetracja osób korzystających z a wśród internautów w wieku 15+ lat: ponad 60%) 2. Możliwość wylosowania próby (PAPI – PESEL, REGON, CATI – RDD, badania internetowe - panel) 3. Rzetelne procedury losowania (próby kwotowe)


Pobierz ppt "Internet jako narzędzie badań Anna Socik-Specht. Rodzaje badań internetowych Metody ilościowe Kwestionariusz jest w formie elektronicznej Kwestionariusz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google