Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałKonstancja Strzelczyk Został zmieniony 10 lat temu
1
Dziennik zajęć projektu „Przyjaznej szkoły”
2
Koordynatorzy Projektu Przyjazna Szkoła p. E. Trocha i p. J. Ambroziak
3
Nasze zadania realizowane w projekcie „Przyjazna szkoła” w poszczególnych miesiącach roku 2007/2008
Wrzesień Październik Listopad Grudzień Styczeń Luty
4
Pani Edyta Trocha i Jarosław Ambroziak zorganizowali spotkanie integracyjne grup uczniów realizujących projekt – zachęcali uczniów do uczestnictwa w kole informatycznym i historycznym
5
Wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży
Podczas tego spotkania pani zaprezentowała nam cele realizacji projektu „Przyjazna szkoła”. Ogólne cele projektu: Wyrównanie szans edukacyjnych młodzieży Udostępnienie szkołom stworzonej platformy elektronicznej wymiany informacji Udostępnienie kursów e-learningowych Przybliżenie szkoły jako miejsca integracji społecznej
6
Na kolejnym spotkaniu usłyszeliśmy : wykład na temat zasad działania kursów e-larningowych.
Jest to technika szkolenia wykorzystująca wszelkie dostępne media elektroniczne, w tym Internet, intranet, extranet, przekazy satelitarne, taśmy audio/wideo, telewizję interaktywną oraz CD-ROMy. E-learning jest najczęściej kojarzony z nauczaniem, w którym stroną przekazującą wiedzę i egzaminującą jest komputer, dlatego przyjęto nazywać tę formę nauki "distance learning" (uczenie na odległość), w którym brak fizycznego kontaktu z nauczycielem.
7
Wykład na temat : wykładów wirtualnych i kół zainteresowań.
Wirtualne koła są witrynami publicznymi, przeznaczonymi dla zainteresowanych uczniów . Tematyka tych kół jest różnorodna uczniowie mogą pogłębiać swoją wiedzę z określonej dziedziny. Tematy jakie zostały zaproponowane przez platformę „Przyjazna szkoła” to: Jedną z wielu uproszczeń jakie daje nam Internet są e-Wykłady, które, umożliwiają np. studentom naukę na uczelniach przebywając w domu. Klub aktywnych Koło ekologiczne Koło medialne Koło filmowe
8
W ramach projektu: Prezentacja 1 Prezentacja 2
Wyszukiwaliśmy szczegółowe informacje w Internecie odnośnie usług internetowych i tworzyliśmy prezentacje multimedialne . Prezentacja 1 Prezentacja 2
9
Uczyliśmy się obsługiwać kamerą oraz instalowaliśmy programy, kodeki umożliwiające nam obróbkę filmów na naszych stanowiskach w pracowni. Kamera składa się z: Obiektywu Lampy Głośnika Przycisków funkcyjnych Wizjera Odbiornika zdalnie sterowanego Mikrofonu wewnętrznego Wyświetlacza LCD Kieszeni kasety
10
Film Pasowanie na Ucznia
Montowaliśmy film w programie Video Studio z okazji Dnia Edukacji Narodowej i Pasowania na Ucznia oraz przygotowywaliśmy prezentacje zdjęć w programie Foto Story z wycieczki autokarowej „Poznaj Kalisz – Najstarsze Miasto w Polsce”. Prezentacja zdjęć z wycieczki Film Pasowanie na Ucznia
11
Projektowaliśmy folder naszej szkoły oraz gazetkę „Hokus pokus piramisus”. Przygotowywaliśmy artykuł do gazetki szkolnej oraz informatora koźmineckiego odnośnie celów i zadań realizowanych na kołach w ramach projektu. Folder naszej szkoły Oto zdjęcia z powyższych dokumentów Gazetka szkolna
12
Prezentowaliśmy całej społeczności szkolnej cele i zadania realizowane w ramach koła informatycznego i koła historycznego w gazetce szkolnej. Umieszczaliśmy plakaty informacyjne o kursach, wykładach i kołach wirtualnych w gazetce szkolnej i w pracowni komputerowej.
13
Wyszukiwaliśmy informacje w internecie na temat organizacji pozarządowych działających na terenie powiatu kaliskiego. Stworzona mapa aktywności będzie zaprezentowana podczas pokazu naszej strony internetowej.
14
Przygotowywaliśmy prezentacje zdjęć i montaż filmu z listopadowych uroczystości szkolnych:
Apel SU o prawach i obowiązkach ucznia Odzyskanie Niepodległości Zdjęcia z Dnia Niepodległości
15
Wykonywaliśmy prezentacje multimedialne na określone tematy
Wykonywaliśmy prezentacje multimedialne na określone tematy. Uczyliśmy się korzystać z laptopa i projektora multimedialnego w pracowni. Prezentacja - Adobe Photoshop Prezentacja- Gmina Koźminek 1
16
Instalowaliśmy, konfigurowaliśmy skype i gg oraz wspólnie rozmawialiśmy.
17
Projektowaliśmy kartki o naszej gminie, wizytówki oraz papier firmowy dla naszej szkoły. Redagowaliśmy dalsze numery gazetki szkolnej. Pocztówka o naszej gminie 1 Pocztówka o naszej gminie nr 2 Papier firmowy
18
Układaliśmy i nagrywaliśmy wspólne życzenia świąteczne w rejestratorze dźwięku, projektowaliśmy kartki świąteczne, pobieraliśmy kolędy z internetu za pomocą programu Ares. Ułożone życzenia wysyłaliśmy do naszej pani koordynator Magdaleny Dunaj, która dzisiaj u nas gości. Życzenia świąteczne
19
Wypełnialiśmy na platformie „Przyjazna szkoła” i wysyłaliśmy mapy aktywności organizacji pozarządowych działających na terenie powiatu kaliskiego. Pracowaliśmy nad przygotowaniem prezentacji multimedialnej podsumowującej pracę w kole informatycznym w ramach projektu.
20
Wykonywaliśmy okładki na płyty w programie Nero
Wykonywaliśmy okładki na płyty w programie Nero. Pracowaliśmy nad łączeniem obrazów, zdjęć- tworzyliśmy fotomontaż. Oto przykładowe fotomontaże.
21
Zrzuty programu Nero, w którym zostały utworzone okładki na płyty
22
Ćwiczyliśmy arkusz kalkulacyjny
Ćwiczyliśmy arkusz kalkulacyjny. Opracowywaliśmy gotowy arkusz obliczający przykładowe wyniki z egzaminu gimnazjalnego. Poznawaliśmy nowe pojęcia takie jak: współczynnik łatwości, współczynnik korelacji, odchylenie standardowe itp. Opracowane wyniki przedstawialiśmy na wykresie
23
Wypełnialiśmy dokładnie zakładki strony internetowej ”Przyjaznej szkoły”. Przygotowywaliśmy prezentacje zdjęć z uroczystości szkolnej niezbędną do podsumowania projektu.
24
Certyfikat 1 Certyfikat 2 Certyfikat 3
W każdym miesiącu aktualizowaliśmy stronę internetową. Obrabialiśmy film o nas i naszej pracowni. Kończyliśmy kursy e-learningowe takie jak: „Podręcznik tworzenia projektów w oświacie” oraz „Public Relations w projekcie „Przyjazna szkoła” oraz „Społeczeństwo obywatelskie” Certyfikat 1 Certyfikat 2 Certyfikat 3 Film o nas i naszej pracowni
25
W miesiącu lutym nawiązywaliśmy, również nowe kontakty z osobami prywatnymi, firmami po to aby mogły nas wesprzeć finansowo podczas realizacji nowego projektu, który musimy napisać do końca kwietnia. Jest to jedno z zadań w projekcie „Przyjazna szkoła, które musimy zrealizować. Pan Jarosław Ambroziak wystosował pismo o dofinansowanie i na dzień dzisiejszy mamy sygnał od fundacji kronenberga z Warszawy . Jesteśmy w trakcie wypełnienia wniosku. Nowy projekt, który powstanie będzie dotyczył utworzenia szkolnego radiowęzła. W miesiącu marcu będziemy brać udział w wirtualnych kołach zainteresowań oraz w wirtualnych wykładach.
26
W ramach projektu zorganizowane zostały wycieczki m. in
W ramach projektu zorganizowane zostały wycieczki m.in. do Muzeum Ziemi Kaliskiej i Muzeum Czartoryskich w Gołuchowie. Na fotografiach uczniowie wraz z opiekunami; p. M. Owczarek i p. j. Ambroziakiem
27
Projekt został zakończony uroczystym przyjęciem w trakcie którego została zaprezentowana płyta CD pt. Baśnie i legendy ziemi koźmineckiej . Na fotografii uczniowie przygotowujący wystrój Sali .
28
Makieta koźmineckiego zamku wykonana przez członków koła historycznego Klio pod opieką p. J. Ambroziaka Uczestnicy koła historycznego opracowali a następnie nagrali w formie słuchowisk radiowych najciekawsze baśnie i legendy ziemi koźmineckiej
29
Wystawa prac malarskich powstałych w ramach Projektu Przyjazna Szkoła odbyła się w czasie festynu
„ Dni Koźminka „
30
W okresie ferii zimowych uczniowie podjęli się próby rekonstrukcji zamku obronnego znajdującego się w przeszłości na terenie Koźminka - 23 stycznia 2007r. Praca nad makietą trwała tydzień i wymagał ona niezwykłej staranności i cierpliwości - 25 stycznia 2007 r.
31
W ramach koła historycznego Klio każdorazowo w roku szkolnym organizowane są 3 wycieczki rowerowe.
W roku 2008/2009 celem wycieczek były dwory szlacheckie naszego regionu.
32
Dziękujemy za uwagę. Projekt i wykonanie prezentacji koło informatyczne.
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.