Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Budowa opony Budowa i rodzaje bieżnika Opona pneumatyczna Jest to zewnętrzna część koła o przekroju otwartym, nakładana na felgę lub obręcz.koła przekroju.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Budowa opony Budowa i rodzaje bieżnika Opona pneumatyczna Jest to zewnętrzna część koła o przekroju otwartym, nakładana na felgę lub obręcz.koła przekroju."— Zapis prezentacji:

1

2 Budowa opony Budowa i rodzaje bieżnika

3 Opona pneumatyczna Jest to zewnętrzna część koła o przekroju otwartym, nakładana na felgę lub obręcz.koła przekroju felgę Jest odpowiedzialna za kontakt pojazdu z podłożem, przenoszenie napędu oraz podstawową amortyzację w czasie jazdy. pojazdu

4 Oznaczenia opon Na boku opony znajduje się szereg różnych oznaczeń, które mówią o szeregu jej cech. Do najważniejszych oznaczeń istotnych z punktu widzenia użytkownika można zaliczyć: rozmiar opony rodzaj opony (ze względu na przeznaczenie) datę produkcji

5 Bieżnik opony jest tą częścią opony, która ma bezpośredni i ciągły kontakt z nawierzchnią drogi. Odpowiedni wybór rzeźby bieżnika, dostosowany do pojazdu i sposobu jego użytkowania jest tak istotny, jak różnica między klientem zadowolonym i niezadowolonym

6 Elementy bieżnika

7 Odpowiedni bieżnik poprawia własności trakcyjnej opony poprawia kierowalność wpływa na żywotność ogumienia

8 Rzeźba bieżnika wpływa na: komfort poziom hałasu zużycie paliwa

9 Rowek bieżnika definicja wklęsła część bieżnika opony. wzór rowków, ich kształt i wielkość odgrywają fundamentalną rolę decydując o jakości opony. rowki poprawiają efektywność hamowania oraz kierowalność opony. głębokość oraz wzór rowków decyduje o poziomie hałasu emitowanego przez oponę w trakcie ruchu pojazdu.

10 Rodzaje rowkowania bieżnika Wzór żebrowy. Wzór żebrowy Wzór ciągnący: Wzór mieszany żebrowo- ciągnący. Wzór blokowy Wzór kierunkowy Wzór asymetryczny Wzór kierunkowy

11 Rowkowanie bieżnika znaczenie służy stworzeniu przestrzeni niezbędnej do usuwania wody spod opony na mokrych nawierzchniach. utrzymanie dobrej przyczepności zapewnia skanalizowanie jej w szerokich rowkach bieżnika przebiegających wzdłuż osi opony. stosunek powierzchni rowków do powierzchni bloków wpływa na całkowitą powierzchnię kontaktu opony z podłożem. duża liczba rowków oznacza mniejszą przyczepność opony na suchej drodze, lecz zdolność usuwania wody na mokrej nawierzchni. Stopień rowkowania bieżnika zależy zatem od przeznaczenia opony.

12 Dziękujemy za uwagę Zespół Szkół Nr 1 im. Stanisława Staszica w Płońsku

13 Źródło:


Pobierz ppt "Budowa opony Budowa i rodzaje bieżnika Opona pneumatyczna Jest to zewnętrzna część koła o przekroju otwartym, nakładana na felgę lub obręcz.koła przekroju."

Podobne prezentacje


Reklamy Google