Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Etykiety Energetyczne jako narzędzie marketingowe: Etykiety energetyczne jako elementy marketingu-mix: - Cena – choć ceny urządzeń z najwyższej klasy są

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Etykiety Energetyczne jako narzędzie marketingowe: Etykiety energetyczne jako elementy marketingu-mix: - Cena – choć ceny urządzeń z najwyższej klasy są"— Zapis prezentacji:

1 Etykiety Energetyczne jako narzędzie marketingowe: Etykiety energetyczne jako elementy marketingu-mix: - Cena – choć ceny urządzeń z najwyższej klasy są często wyższe to jednak w okresie w eksploatacji produktu daje o wiele większe oszczędności zużycia energii a tym samym obniża koszt eksploatacji (nawet do 50 %). - Produkt – etykieta energetyczne daje podstawowe informacje dotyczące o produkcie. Im wyższa klasa energetyczna tym lepszy produkt.

2 Etykiety Energetyczne jako narzędzie marketingowe: Etykiety energetyczne jako elementy marketingu-mix: - Dystrybucja – etykieta energetyczna powinna być umieszczona na widocznym miejscu na urządzeniu (wymóg rozporządzenia Ministra Gospodarki). Urządzenia z najwyższej klasy energetycznej winny być wyeksponowane w najbardziej widocznych miejscach powierzchni sklepowej. - Promocja – informacja o klasie energetycznej urządzenia może być umieszczana na wszelkiego rodzaju materiałach reklamowych.

3 Korzyści dla użytkownika urządzenia z wyższej klasy energetycznej: Bezpośrednie: - obniżenie kosztów eksploatacji urządzenia – poprzez mniejsze rachunki za energię elektryczną i wodę (w przypadku pralek). - dłuższa żywotność urządzenia – dłuższy okres jego eksploatacji. Pośrednie: - świadomość uczestnictwa w ochronie przyrody. - świadomość zakupu dobrego produktu.

4 Korzyści jakie daje sprzedawcy sprzedaż urządzeń o najwyższej klasie energetycznej: -większy zysk ze sprzedaży urządzeń w najwyższej klasie, -rozpoznawanie sklepu - jako dbającego o pełne zaspokojenie potrzeb konsumenta, -posiadanie przez sklep renomy sklepu dostarczającego klientowi pełnej informacji na temat sprzedawanego produktu, -udział w akcji powszechnej edukacji ekologicznej społeczeństwa.

5 Każda zaoszczędzona megawatogodzina energii elektrycznej to: kg mniej wyemitowanego dwutlenku węgla, w największym stopniu odpowiedzialnego za zmiany klimatu Ziemi.* - 7,2 kg mniej wyemitowanego dwutlenku siarki, powodującego kwaśne deszcze, szkodliwego dla życia i zdrowia ludzi i roślin.* -0,7 kg mniej wyemitowanych tlenków azotu, powodujących wiele groźnych chorób.* * źródło: Obliczenia własne na podstawie: Biuletyn Sytuacja w Elektroenergetyce IV Kw. 2002


Pobierz ppt "Etykiety Energetyczne jako narzędzie marketingowe: Etykiety energetyczne jako elementy marketingu-mix: - Cena – choć ceny urządzeń z najwyższej klasy są"

Podobne prezentacje


Reklamy Google