Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Inauguracja drugiej części kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Młodzi Kierowcy 4 sierpnia 2009 www.uzyjwyobrazni.pl.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Inauguracja drugiej części kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Młodzi Kierowcy 4 sierpnia 2009 www.uzyjwyobrazni.pl."— Zapis prezentacji:

1 Inauguracja drugiej części kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Młodzi Kierowcy 4 sierpnia 2009

2 * motocykliści – wiosna * młodzi kierowcy – lato * piesi – jesień

3 Cel pierwszego etapu kampanii Motocykliści Sprowokowanie wśród motocyklistów (mało otwartych na argumenty spoza środowiska) dyskusji na temat bezpiecznej jazdy

4 Realizacja uruchomienie strony - serca komunikacyjnego kampanii - ekspozycja 18 różnych plakatów promujących bezpieczną jazdę. promocja strony oraz zachęcanie do głosowania - kampania prasowa, internetowa, radiowa, PR-owa oraz na ulotkach rozdawanych przez policjantów. promocja bezpiecznej jazdy - kampania outdoorowa: emisja plakatu wybranego przez samych zainteresowanych

5 Efektywność www. uzyjwyobrazni.pl www. uzyjwyobrazni.pl : w okresie 16. Kwiecień -10. maj (trzy tygodnie) odsłon unikalnych użytkowników głosów w dyskusji 118 przesłanych projektów internautów 1493 komentarze na stronie Dyskusja o kampanii na dziesiątkach forów motocyklowych i portali ogólnych Szeroki oddźwięk medialny Kampania została nagrodzona w konkursie Marketingu Bezpośredniego Golden Arrow

6 I półrocze 2008I półrocze 2009 wzrost / spadek % naruszenia ogółem % przekraczanie prędkości % nieprawidłowe wyprzedzanie % przekraczanie linii ciągłej % brak uprawnień % zatrzymanie dowodu rejestr % *- KSIP dane na dzień r. Działania kontrolne policji wobec motocyklistów motocykliści – c.d.

7 miesiącI półrocze 2008I półrocze 2009wzrost/spadek% styczeń % luty ,7% marzec ,8 % kwiecień ,5 % maj ,5 % czerwiec199121*-78-39,2 % Razem ,1 % *- SEWiK dane na dzień r. wypadki spowodowane przez motocyklistów motocykliści – c.d.

8 miesiącI półrocze 2008I półrocze 2009wzrost/spadek% styczeń00-- luty ,7% marzec ,2 % kwiecień ,3 % maj ,7 % czerwiec3120*-11-35,5 % razem ,3 % *- SEWiK dane na dzień r. zabici w wypadkach spowodowanych przez motocyklistów motocykliści – c.d.

9 Problem Młodzi kierowcy (18-24 lat) statystycznie częściej niż inni użytkownicy dróg są sprawcami wypadków.

10 Codziennie, na polskich drogach młodzi kierowcy zabijają 3 osoby !!!

11 grupa wiekowa wypadkizabicirannipopulacja wskaźnik liczby wypadków na populacji , , , , , ,92 60 i więcej ,86 młodzi kierowcy wiek sprawców wypadków drogowych

12 wypadki spowodowane przez młodych kierowców oraz ich skutki w latach młodzi kierowcy – c.d.

13 Wypadki spowodowane przez młodych kierowców oraz ich skutki w I-szej połowie 2009 r.

14 główne przyczyny wypadków spowodowanych przez,,młodych kierowców w 2008r. 44 % 61 % 20 % 9 % 7 % 9 % młodzi kierowcy – c.d.

15 wypadki spowodowane przez młodych kierowców wg miesięcy

16 wypadki spowodowane przez młodych kierowców wg dni tygodnia młodzi kierowcy – c.d.

17 Okoliczności towarzyszące wypadkom powodowanym przez młodych kierowców alkohol i narkotyki brawura brak doświadczenia chęć zaimponowania rówieśnikom brak wyobraźni przecenianie własnych umiejętności skrajna nieodpowiedzialność młodzi kierowcy – c.d.

18 Młody kierowca tego auta przeżył … Jego 3 kolegów – niestety NIE !!! młodzi kierowcy – c.d.

19 SYNDROM MŁODEGO KIEROWCY: Szybka brawurowa jazda niedopasowana ani do warunków na drodze, ani do umiejętności Niskie umiejętności, wynikające z braku doświadczenia Problemy z samooceną, istotność opinii rówieśników: chęć imponowania innym Fascynacja jazdą samochodem jako nowym doświadczeniem i… rodzaj zabawy

20 Młodzi ludzie nie czują się odpowiedzialni za życie swoje i innych, bo nie mają świadomości, jak duże jest ryzyko, że ich brawura doprowadzi do tragedii Wyzwanie: bariera do pokonania Uświadomienie młodym kierowcom, że prowadzenie samochodu nie jest zabawą: ryzyko tragedii jest duże.

21 Zasadnicza informacja z którą chcemy dotrzeć do odbiorcy: Główny przekaz Młodzi kierowcy zabijają codziennie 3 osoby w Polsce* *) średnio statystycznie w przypadku kierowców w wieku lata MŁODZI KIEROWCY Oczekiwana reakcja odbiorców komunikatu: Samochód to nie tylko zabawa, ale także ryzyko. Muszę jeździć ostrożniej. Zwrócenie uwagi na problem - wywołanie presji na młodych kierowców, by jeździli mniej ryzykownie BLISCY MŁODYCH KIEROWCÓW (RODZINA, ZNAJOMI)

22 Narzędzia/ schemat kampanii głównym narzędziem aktywizacji grupy docelowej pozostaje: umieszczanie i ocena projektów Outdoor 290 nośników w całej Polsce Outdoor niestandardowy: grafiki na parkingach Spot reklamowy TV – stacje ogólnopolskie Kampania wspierająca on- line (Ankieta): kieruje na stronę Plakaty w miejscach uczęszczanych przez młodych kierowców (dyskoteki, kluby, szkoły jazdy)

23 Plakaty i prasa

24

25 Billboardy

26

27 Internet

28

29

30 Grafiki na parkingach

31

32

33

34

35 Dziękujemy Państwu za uwagę i przybycie

36


Pobierz ppt "Inauguracja drugiej części kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Młodzi Kierowcy 4 sierpnia 2009 www.uzyjwyobrazni.pl."

Podobne prezentacje


Reklamy Google