Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w 2008 i w 2009 roku. Działania Policji na rzecz poprawy brd - zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w 2008 i w 2009 roku. Działania Policji na rzecz poprawy brd - zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych."— Zapis prezentacji:

1 Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w 2008 i w 2009 roku. Działania Policji na rzecz poprawy brd - zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych.

2 BIURO RUCHU DROGOWEGO

3 W 2008 roku w wypadkach drogowych poszkodowane zostały osoby, w tym poniosło śmierć, a zostało rannych. W porównaniu do 2007 roku oznacza to mniej ofiar o osoby, w tym ofiar śmiertelnych o 146 i rannych o osób. Ofiary wypadków drogowych w 2008 roku BIURO RUCHU DROGOWEGO

4 Wśród ofiar wypadków najliczniejszą grupę stanowili mężczyźni. W 2008 roku zginęło: mężczyzn (60,7% ogółu zabitych), a zostało rannych (59,3 % ogółu), kobiet (24,3%) i ranne (40,7%). Najliczniejszą grupę zabitych – osób (22,3% ogółu) i rannych osób (26,7% ogółu) stanowiły osoby w grupie wiekowej lat. Ofiary wypadków drogowych w 2008 roku BIURO RUCHU DROGOWEGO

5 W okresie od stycznia do września 2009 roku doszło do: wypadków drogowych, w których osób zginęło, a osób odniosło obrażenia ciała. Policji zgłoszono kolizji Stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w 2009 roku BIURO RUCHU DROGOWEGO

6 W ciągu trzech kwartałów 2009 roku nastąpił znaczący spadek liczby wypadków i ich ofiar w stosunku do 2008 roku

7 I - IX.2009 BIURO RUCHU DROGOWEGO

8 ROCZNE KOSZTY WYPADKÓW źródło – Instytut Badawczy Dróg i Mostów Rok Jednostkowy koszt [PLN] w obszarze zabudowanym ofiary śmiertelnej rannego strat materialnych wypadku Rok Jednostkowy koszt [PLN] poza obszarem zabudowanym ofiary śmiertelnej rannego strat materialnych wypadku BIURO RUCHU DROGOWEGO

9 = ROCZNE KOSZTY WYPADKÓW 30 mld zł źródło – KP BRD,,Gambit 2005 BIURO RUCHU DROGOWEGO

10 NIEWYMIERNE KOSZTY WYPADKÓW DROGOWYCH Ból, cierpienie, trauma po utracie osoby najbliższej BIURO RUCHU DROGOWEGO

11 KOSZTY WYPADKÓW DROGOWYCH koszty naprawy uszkodzonych pojazdów, koszty leczenia osób rannych, koszty odszkodowań z tytułu niezdolności do pracy lub poniesionych z tego tytułu strat, koszty zasiłków pogrzebowych, koszty wypłacanych rent i emerytur, nie wytworzony dochód narodowy,. Spadek jakości życia ofiary wypadku i jego rodziny. BIURO RUCHU DROGOWEGO

12 Praca Policji, praca Służb Ratownictwa Drogowego, praca Straży Pożarnej, praca Pogotowia Ratunkowego i personelu medycznego, praca służb odpowiedzialnych za usunięcie zanieczyszczeń z jezdni, praca służb drogowych odpowiedzialnych za naprawienie szkód technicznych elementów dróg, praca służb odpowiedzialnych za stan zieleni miejskiej i leśnej. KOSZTY OBSŁUGI ZDARZEŃ DROGOWYCH BIURO RUCHU DROGOWEGO

13 Motocykliści – wiosna Młodzi kierowcy – lato Piesi – jesień Ogólnopolska kampania społeczna,,Użyj wyobraźni 2009 r. Adresaci działań: BIURO RUCHU DROGOWEGO

14 Największa kampania na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego realizowana do tej pory przez Policję. Niekonwencjonalna formuła, prowokująca i wciągająca do dyskusji samych zainteresowanych. Interaktywna strona internetowa kampanii (komentarze, projekty) Sprowokowanie motocyklistów (mało otwartych na argumenty spoza środowiska) do dyskusji na temat bezpiecznej jazdy. Bardzo duży oddźwięk społeczny i medialny. Billboardy w całym kraju, ulotki, spot radiowy i telewizyjny.,,Użyj wyobraźni BIURO RUCHU DROGOWEGO

15 MOTOCYKLIŚCI BIURO RUCHU DROGOWEGO

16 Wypadki spowodowane przez motocyklistów w latach BIURO RUCHU DROGOWEGO

17 Ulotki Projekty BIURO RUCHU DROGOWEGO

18 Od maja do czerwca nastąpił spadek liczby wypadków, których sprawcami byli motocykliści oraz ofiar tych zdarzeń. Natomiast w lipcu 2009 roku wprawdzie odnotowano nieznaczny wzrost wypadków (o 16), jednak zachowana została tendencja spadkowa jeśli chodzi o ofiary śmiertelne (mniej o 5).

19 MŁODZI KIEROWCY BIURO RUCHU DROGOWEGO

20 Codziennie, na polskich drogach młodzi kierowcy zabijają 3 osoby !!!

21 SYNDROM MŁODEGO KIEROWCY: Szybka brawurowa jazda niedopasowana do warunków na drodze i do umiejętności Niskie umiejętności, wynikające z braku doświadczenia Problemy z samooceną, chęć imponowania innym Fascynacja jazdą samochodem jako nowym doświadczeniem i… rodzajem zabawy

22 grupa wiekowawypadkizabicirannipopulacja wskaźnik liczby wyp. na populacji , , , , , ,92 60 iwięcej ,86 Wiek sprawców wypadków drogowych w 2008 roku BIURO RUCHU DROGOWEGO

23 Plakat kampanii

24 Miejsca parkingowe

25 PIESI W listopadzie 2009 rozpoczęła się III edycja kampanii poświęcona bezpieczeństwu pieszych

26 Wypadki z udziałem pieszych w 2008r.

27 Najczęstsze przyczyny wypadków z udziałem pieszych: nieostrożne wejście na jezdnię pieszego przed jadącym pojazdem (56%), przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym (12,8%), wejście na jezdnie zza pojazdu (10%). BIURO RUCHU DROGOWEGO

28 WYTYCZNE NR 3 KOMENDANTA GŁÓWNEGO POLICJI z dnia 5 lipca 2007 r. w sprawie postępowania policjantów na miejscu zdarzenia drogowego Wytyczne określają sposób postępowania policjantów na miejscu: wypadku drogowego, tj. zdarzenia drogowego, w którym jest zabity lub ranny; kolizji drogowej, tj. zdarzenia drogowego, w którym nie ma osoby zabitej lub rannej.

29 Dziękuję za uwagę Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji


Pobierz ppt "Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w 2008 i w 2009 roku. Działania Policji na rzecz poprawy brd - zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych."

Podobne prezentacje


Reklamy Google