Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada 2009 www.uzyjwyobrazni.pl.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada 2009 www.uzyjwyobrazni.pl."— Zapis prezentacji:

1 Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada 2009

2 * motocykliści – wiosna * młodzi kierowcy – lato * piesi – jesień/zima

3 Cel pierwszego etapu kampanii Motocykliści Sprowokowanie wśród motocyklistów (mało otwartych na argumenty spoza środowiska) dyskusji na temat bezpiecznej jazdy

4 Cel drugiego etapu kampanii Młodzi kierowcy Uświadomienie młodym kierowcom, że prowadzenie samochodu nie jest zabawą: ryzyko tragedii jest duże.

5 PIESI Pieszy jest najsłabszym uczestnikiem ruchu drogowego. W starciu z kilkanaście razy cięższym i szybszym pojazdem nie ma szans.

6 PRAWO O RUCHU DROGOWYM Dziecko w wieku do 15 lat, poruszające się po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym, jest obowiązane używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu. Ustawa z dn. 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym, art.. 43 ust. 2 Dziecko w wieku do 7 lat może korzystać z drogi tylko pod opieką osoby, która osiągnęła wiek co najmniej 10 lat. Nie dotyczy to strefy zamieszkania. Ustawa z dn. 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym, art.. 43 ust. 1

7 Stałe elementy odblaskowe zapewniają widoczność, dają czas na reakcję. Podnoszą bezpieczeństwo!

8 EFEKTYWNOŚĆ Poprzednie edycje kampanii Użyj wyobraźni doprowadziły do: - konkretnych zmian postaw - wzrostu świadomości wśród motocyklistów i młodych kierowców - nawiązania dialogu z grupami najwyższego ryzyka - SPADKU LICZBY WYPADKÓW I ICH OFIAR CO POTRWIERDZAJĄ STATYSTYKI…

9 Wypadki spowodowane przez młodych kierowców oraz ich skutki w okresie sierpień- wrzesień 2009 r.

10 Prędkość i alkohol w wypadkach spowodowanych przez,,młodych kierowców w okresie sierpień – wrzesień 2009 Wypadki z powodu prędkościWypadki pod wpływem alkoholu

11 Tendencja wypadków z udziałem osób pieszych w latach r.

12 Wypadki z udziałem pieszych w poszczególnych miesiącach 2008r.

13 Wypadki z udziałem pieszych w ujęciu godzinowym 2008r.

14 Wypadki z udziałem pieszych na obszarze zabudowanym/niezabudowanym 2008r.

15 Miejsca wypadków z udziałem pieszych w 2008 roku

16 Przyczyny wypadków spowodowanych przez pieszych 2008r.

17 Wiek pieszych – sprawców wypadków 2008r. Grupy wiekuWypadkiZabiciRanniPopulacja* Wskaźnik liczby wypadków na populacji , , , , , , , , ,59 70 i więcej ,91

18 Bezpieczeństwo pieszych na drodze to temat wielowątkowy Wtargnięcia na drogę (także: na pasy) Słaba widoczność po zmroku Warunki atmosferyczne: mgły, deszcz, błoto i liście na drodze Alkohol (wśród pieszych i kierowców) Chodzenie niewłaściwą stroną jezdni Zbyt duża prędkość w terenie zabudowanym/ tam gdzie spotyka się dużo pieszych Nieuwaga (np. telefon jako źródło zagrożenia) Pośpiech który zabija (przebieganie przez jezdnię w miejscach niedozwolonych/ na czerwonym świetle)

19 Główny przekaz Zrób wszystko co możliwe, by być zauważonym*/ by zauważyć pieszych** na drodze jesienią/ zimą *) komunikat do pieszych *) komunikat do kierowców PIESI Oczekiwana reakcja odbiorców komunikatu: Jesienią/ zimą, zwłaszcza po zmroku trudniej mnie zauważyć na drodze – muszę szczególnie uważać! Jesienią/ zimą, zwłaszcza po zmroku ryzyko potrącenia pieszego jest znacznie większe. Muszę jeździć ostrożniej KIEROWCY

20 Prasa i nośniki zewnętrzne citylight

21

22

23

24 Spot TV 60 Kino 120

25 Dziękujemy za przybycie i uwagę


Pobierz ppt "Inauguracja trzeciej odsłony kampanii społecznej Użyj Wyobraźni Piesi 6 listopada 2009 www.uzyjwyobrazni.pl."

Podobne prezentacje


Reklamy Google