Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Cele tej sesji Dowiedz się jak identyfikować potencjalne Publiczne Organizacje Badawcze (Public Research Organisations – PRO) by nawiązać z nimi współpracę

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Cele tej sesji Dowiedz się jak identyfikować potencjalne Publiczne Organizacje Badawcze (Public Research Organisations – PRO) by nawiązać z nimi współpracę"— Zapis prezentacji:

1

2 Cele tej sesji Dowiedz się jak identyfikować potencjalne Publiczne Organizacje Badawcze (Public Research Organisations – PRO) by nawiązać z nimi współpracę Zaproponuje Ci wytyczne w wyborze PRO Zaproponuje ci wytyczne dobrej praktyki w zakresie współpracy Przedstawi zasięg dostępnych funduszy Unii Europejskiej jak również krajowych, dzięki czemu można wstępnie ocenić ich przydatność; zapewnić ci dane kontaktowe dla pełniejszych możliwości

3 W kilku słowach

4 Rozpoznawanie dobrych partnerów

5 Zadanie Dla jednej z firm lub projektów, w grupach wymyślcie 10 sposobów na znalezienie potencjalnych partnerów uczelni dla tej firmy/ projektu (5 min)

6 źródła Internet! Własne kanały komunikacji: strony www, newsletery Portal Badań Uniwersyteckich np. http://eprints.ulster.ac.uk/http://eprints.ulster.ac.uk/ Uniwersyteckie Strony Ofert Technologicznych np. http://openulster.com/ http://openulster.com/ Publikacje naukowe/akademickie Patenty Konferencje naukowe Seminaria i inne formy bezpośredniego oddziaływania Projekty w ramach Europejskich Ram Programowych Pośrednicy - lokalnie Pośrednicy – Unia Europejska Wewnętrzne firmowe kontakty– Twoja kadra! Profesjonalne sieci kontaktów np. Linkedin

7 Co sprawia, że partnerstwo jest dobre??

8 Co sprawia, ze partnerstwo jest dobre? Badania dowodzą Dobre wyniki są rezultatem wykazanego zaangażowania

9 Nasza rada

10 Nasze rady Zaczynaj od małych kroków (zwłaszcza nowe firmy) Rozpoznaj różne motywacje Nieś korzyści finansowe Traktuj współpracę strategicznie Dopasuj interesy Spraw, by ta relacja była trwała Zapewnij odpowiednie umiejętności zawodowe Niech intencje będą jasne Użyj standardowych praktyk (następna sesja) i komunikuj się regularnie Skutecznie zarządzaj własnością intelektualną Zapewnij szkolenia

11 Współpraca małej skali

12 Przygotowanie Spotkanie z kadrą uniwersytecką oraz organami decyzyjnymi Uczelni. Wspólnie zdefiniowanie celów projektu Dyskrecja i brak złożoności Zdefiniowanie zadań projektu Zgodna na poszczególne etapy Celem jest rozwiązanie problemów technicznych i organizacyjnych firmy.

13 Studia przypadków http://oi.ulster.ac.uk/information-for-business/support-for- business/innovation-vouchers/case-studies

14 Studia przypadków http://www.youtube.com/watch?v=9pudH0Ut38I&feature=player_embedded Perspektywa uniwersytecka(Waterford IT) Shasta Baby Products – Innovation Voucher http://www.youtube.com/watch?v=Ape1boxZWAY

15 Współpraca większej skali

16 Zasady przewodnie Publikuj bez zwłoki Właściwe wykorzystywanie dostępnej wiedzy Priorytetowe szkolenia dla absolwentów Skutecznie kroki w celu zabezpieczenia komercjalizacji

17 Jak osiągnąć pozytywne efekty Pokonywaniu wspólnych problemów, takich jak rozbieżność kulturowa, niestabilne relacje, ludzka skłonność do utrzymania rzeczy dla siebie. Ważne jest zrozumienie i zgodność co do tego że, co jest ważne dla innych, jest również ważne dla mnie

18 Klucz do sukcesu Szybka eliminacja problemów, Negocjacje zarządzaniem własnością intelektualną, Zgoda co do wspólnych rezultatów, Zdecydowanie się na wyłączność, Zapewnienie godziwego odszkodowania, Zapewnienie sprawiedliwych zysków w przypadku komercyjnego sukcesu

19 Porozumienie o wspólnych badaniach Czym jest porozumienie o wspólnych badaniach? Przedyskutuj w grupie, co w nim powinno być zawarte Jakie będą kluczowe kwestie dla MSP? Jakie będą kluczowe kwestie dla ISW?

20 Co jest zawarte w Porozumieniu o Wspólnych Badaniach Definicja, określenie celów i wybór partnera Informacje poufne Zakres Źródła Finansowanie i wycena Zarządzanie i koordynacja Raportowanie

21 Finansowanie 7 Program Ramowy oraz krajowe źródła

22 Czym jest 7 Program Ramowy (7PR) http://cordis.europa.eu/fp7/home_en.html

23 7 Program Ramowy (7PR) Siódmy Program Ramowy (PR) zestawia wszelkie inicjatywy badawcze Unii Europejskiej pod wspólnym dachem odgrywając kluczową rolę w realizacji celów wzrostu konkurencyjności i zatrudnienia; wraz z Programem ramowym na rzecz konkurencyjności i innowacji (CIP), programów Edukacja i Szkolenia, and funduszami strukturalnymi oraz Funduszem Spójności dla regionalnego rozwoju i konkurencyjności. Jest to również kluczowy filar Wspólnotowego Centrum Badawczego (JRC) Cele 7PR zostały podzielone na 4 kategorie: Współpraca, Pomysły, Ludzie, Możliwości. Dla każdej kategorii przydzielony jest program odpowiadający głównym obszarom polityki badawczej UE. Wszystkie programy szczegółowe wspólnie działają by promować i wspierać tworzenie europejskich biegunów (naukowej) doskonałości.

24 Lokalne źródła finansowania Narodowe Inwestycje Program transferu wiedzy Innowacje InterTrade Ireland

25 Wsparcie Invest NI dla innowacyjnej współpracy Jednostka Doradztwa Technicznego(TAU) Plan Rozwoju Technicznego(TDI) Vouchery innowacji

26 Jednostka Doradztwa Technicznego(TAU) Pomoc i doradztwo w zakresie kwestii technicznych: Informacje techniczne i rozwiązywanie problemów Porady i informacje na temat kwestii technicznych i legislacyjnychIntellectual Doradztwo w zakresie własności intelektualnej Systemy zarządzania (jakość, środowisko, bezpieczeństwo itp.) Kwestie zgodności technicznych np. CE Marking Wsparcie finansowe: Plan Rozwoju Technicznego(TDI) Vouchery innowacji

27 Plan Rozwoju Technicznego(TDI) Finansowe wsparcie dla MSP skierowane na kwestie techniczne i jakościowe: Nowe technologie i procesy Rozwiązywanie problemowych kwestii związanych z produktami i procesami Zatwierdzenie produktu Własność intelektualna Ulepszony wygląd i wydajność produktu Jakość/zintegrowane systemy zarządzania Maksymalna dotacja w wysokości £ 5000 (do 50% kosztów projektu) Projekty kosztują pomiędzy £ 500 do £ 15.000

28 Vouchery innowacji Voucher na kwotę £4000 utworzony by zachęcić małe przedsiębiorstwa do współpracy z Dostawcą Wiedzy (Knowledge Provider) w celu opracowania innowacyjnego rozwiązania dla problemu biznesowego. Firmy mogą ubiegać się o 3 kupony dla różnych projektów, ale możliwa jest jednoczesna realizacja tylko 1 projektu. Istnieje zbiorcza opcja voucheru dla wspólnych projektów (do 10 firm) Blisko 700 voucherów wydanych do tej pory

29 Dostawcy wiedzy (Knowledge Providers) 41 Dostawców Wiedzy na terenie Irlandii i Irlandii Północnej Uczelnie, Instytuty technologiczne i inne organy badawcze Więcej informacji www.innovationvouchers.com Firma decyduje którego Dostawcę Wiedzy chce użyć

30 Partnerstwo Transferu Wiedzy (KTP) Partnerstwo Transferu Wiedzy to Europejski Program wiodący, który pomaga przedsiębiorstwom w zwiększeniu ich konkurencyjności i produktywności poprzez lepsze wykorzystanie wiedzy, technologii i umiejętności, które znajdują się w zasobie wiedzy Wielkiej Brytanii.

31 KTP ISTOTNE CECHY KTP Firma – biznes plan projektu wsparcia, może wykorzystywać projekt, może rozwijać współpracowników Projekt opierający się na firmie, strategicznie bardzo ważny brakuje niezbędnej wiedzy Wspólnicy Mają podstawową wiedzę i umiejętności Uniwersytet / Uczelnia Posiada niezbędną wiedzę Ma korzyści z projektu

32 Cechy KTP Projekt trwa 12 – 36 miesięcy Przynajmniej 1 absolwent (stowarzyszony z KTP) Współpracownicy zatrudnieni wspólnie, drogą uniwersytecką Projekt umiejscowiony na terenie przedsiębiorstwa z nadzorem pracownika Uniwersytetu Pracownik Uniwersytetu, który nadzoruje projekt, poświęca mu pół dnia w tygodniu Ufundowane z dotacji rządowych i dotacji partnerów

33 Koszty KTP – 1 wspólnik na rok + Wynagrodzenie absolwenta (decyzja firmy) £27k + Rozwój wspólników circa £6k + Podróże i diety + Sprzęt i materiały eksploatacyjne + Ekspertyza Uniwersytecka circa £10k Cały pakiet circa £43k Koszty roczne dla MSP ~£17k Koszty dla dużej firmy~£26k

34 KTP

35

36 Intertrade Ireland Fusion Podobne do a KTP ale na podstawie transgranicznej FUSION, pakiety wsparcia warte ponad £29,500/33,150 są dostępne do podjęcia 12- miesięcznego projektu badawczego. Współpraca z instytucjami 3-go sektora oraz specjalistami z wiedzą, której potrzebujesz, a także absolwentami technologii i inżynierii. Absolwent jest zatrudniony przez ciebie i opiera się na twojej firmie podczas projektu, przy doradztwie partnera akademickiego oraz konsultanta InterTradeIreland FUSION.

37 Pytania?


Pobierz ppt "Cele tej sesji Dowiedz się jak identyfikować potencjalne Publiczne Organizacje Badawcze (Public Research Organisations – PRO) by nawiązać z nimi współpracę"

Podobne prezentacje


Reklamy Google