Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Opracowała: Grażyna Nowak. Podstawowe pojęcia Cykl życia produktu – okres w którym produkt znajduje się na rynku nabywcy Cykl życia produktu – okres w.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Opracowała: Grażyna Nowak. Podstawowe pojęcia Cykl życia produktu – okres w którym produkt znajduje się na rynku nabywcy Cykl życia produktu – okres w."— Zapis prezentacji:

1 Opracowała: Grażyna Nowak

2 Podstawowe pojęcia Cykl życia produktu – okres w którym produkt znajduje się na rynku nabywcy Cykl życia produktu – okres w którym produkt znajduje się na rynku nabywcy Fazy cyklu życia produktu – różne stadia sprzedaży produktu Fazy cyklu życia produktu – różne stadia sprzedaży produktu

3 Cykl życia produktu Cykl życia produktu

4 Czynniki wpływające na cykl życia produktu rodzaj produktu rodzaj produktu możliwości jego różnicowania i nadawania mu odmiennej charakterystyki możliwości jego różnicowania i nadawania mu odmiennej charakterystyki podatność na zmiany koniunkturalne (moda) podatność na zmiany koniunkturalne (moda) rodzaj zaspokojonych potrzeb konsumentów i tempo ich zmian rodzaj zaspokojonych potrzeb konsumentów i tempo ich zmian postęp techniczny i technologiczny postęp techniczny i technologiczny

5 FAZY CYKLU ŻYCIA A PODSTAWOWE CELE MARKETINGU Wprowadzenie Wprowadzenie - uświadomienie istnienia produktu Kreowanie produktu Kreowanie produktu - maksymalizacja udziału w rynku

6 FAZY CYKLU ŻYCIA A PODSTAWOWE CELE MARKETINGU Dojrzałość Dojrzałość - maksymalizacja zysku - utrzymanie udziału w rynku Spadek Spadek - minimalizacja kosztów - wycofanie produktu z rynku

7 CHARAKTERYSTKA FAZ CYKLU ŻYCIA PRODUKTU NA RYNKU FazaWprowadzenieWzrostDojrzałośćSpadek Cel marketingowy Uświadomienie nabywcom istnienia produktu Zwrócenie uwagi na zróżnicowanie produktu Utrzymanie lojalności wobec marki Dokonanie żniw, zawarcie kontraktu, wycofanie Produkt Jeden model Kilka modeli Pełna linia produktu Modele najlepiej sprzedające się Cena Wysoka lub niska Cena umożliwiająca wzrost udziału w rynku Cena umożliwiająca utrzymanie udziału na rynku Cena umożliwiająca utrzymanie określonej rentowności Dystrybucja Ograniczony zasięg Wzrost liczby placówek Maksymalna liczba placówek Spadek liczby placówek Promocja Informująca edukacyjna Podkreśla atuty konkurencyjne PrzypominającaMinimalna KonkurenciBrak Pojawiają się Wielu Spadek liczby

8 ĆWICZENIE 1 Wyjaśnij przebieg krzywej cyklu rynkowego życia produktu. 0 Sprzedaż Czas

9 BIBLIOGRAFIA Mazur J., Sznajder A., Marketingowa orientacja przedsiębiorstwa, WSHiP, Warszawa Mazur J., Sznajder A., Marketingowa orientacja przedsiębiorstwa, WSHiP, Warszawa Wiśniewski A., Marketing, WSiP, Warszawa Wiśniewski A., Marketing, WSiP, Warszawa 1995.

10 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "Opracowała: Grażyna Nowak. Podstawowe pojęcia Cykl życia produktu – okres w którym produkt znajduje się na rynku nabywcy Cykl życia produktu – okres w."

Podobne prezentacje


Reklamy Google