Prezentacja na temat: "Poznań piękny na Euro 2012. Spacer w sobotnie przedpołudnie rozpoczęliśmy od Placu Wielkopolskiego, tuż za nim wyłonił się fragment murów miejskich i."— Zapis prezentacji:

1 Poznań piękny na Euro 2012

2 Spacer w sobotnie przedpołudnie rozpoczęliśmy od Placu Wielkopolskiego, tuż za nim wyłonił się fragment murów miejskich i półkolistej baszty zwanej Basztą Armatnią.

4 Po lewej stronie Wagi Miejskiej zobaczyliśmy Ratusz. Idąc wąskimi uliczkami: Ratuszową i Różany Targ minęliśmy Studzienkę Bamberki i znaleźliśmy się przed wejściem głównym do Ratusza – prawdziwej perły architektury renesansu. Zbudował go wybitny włoski architekt Giovanni Battista di Quadro.

5 Z boku, przed samym Ratuszem zobaczyliśmy Pręgierz, późnogotycką kolumnę, na głowicy której stoi postać kata.

6 Podziwialiśmy piękne kamieniczki budnicze, które rozciągają się na lewo od Ratusza i pręgierza. Godło cechu budników

7 Podziwiając kamieniczki budnicze doszliśmy do kolejnej fontanny – Apolla.

8 Ulicą Świętosławską przeszliśmy do Gołębiej i potem prosto w kierunku Placu Kolegiackiego, gdzie znajduje się Urząd Miasta Poznania.

9 W drodze powrotnej na Stary Rynek weszliśmy do Fary. Widok na Farę I ulicę Świętosławską

10 Podczas spaceru słońce na trochę schowało się za chmurami i wszyscy zmarzliśmy, żeby się rozgrzać wstąpiliśmy na gorącą herbatkę. Gdy wychodziliśmy świeciło już słońce

11 Jeszcze rzut oka na Ratusz i Pręgierz w dali, a potem przed nami widzimy przed nami Figurę św. Jana Nepomucena, w tle Wielkopolskie Muzeum Wojskowe i Arsenał.

12 Kolejna fontanna –Neptuna. a w tle pojawił się elektroniczny zegar

13 Zegar, który odmierza czas jaki został do rozpoczęcia Euro 2012

14 Opuszczamy Stary Rynek wchodząc w ulicę Franciszkańską, tuż przy Pałacu Działyńskich, ostatni rzut oka na kamieniczki.

15 Franciszkańską, a dalej ulicą Ludgardy dochodzimy do ulicy Paderewskiego, mijamy kościół Franciszkanów, pomnik Ułana, spoglądamy na gmach Muzeum Narodowego. W oddali widoczne są rusztowania zamku na wzgórzu Przemysła

16 Idąc w górę ulicą Paderewskiego dochodzimy do Placu Wolności skąd roztacza się widok na Muzeum Narodowe i Hotel Bazar

17 Na Placu Wolności, naprzeciw Muzeum Narodowego widzimy bibliotekę Raczyńskich i pomnik Hygei. Pomnik upamiętnia założenie z inicjatywy Edwarda Raczyńskiego wodociągów w Poznaniu.

18 Dalej udajemy się przed gmach Teatru Polskiego Z lewej widoczny Okrąglak

19 Widok (od strony Okrąglaka)na ulicę Fredry, to właśnie nią udajemy się w kierunku Teatru Wielkiego. W dali widoczny gmach Uniwersytetu Medycznego

20 Teatr Wielki - opera

21 Zatrzymujemy się na Placu Adama Mickiewicza, przy którym znajduje się aula uniwersytetu – sala koncertowa Filharmonii Poznańskiej.

22 Dochodzimy do ulicy św. Marcin, przechodzimy na drugą stronę, rzut oka na Centrum Kultury Zamek i…

23 Tramwajem wracamy do szkoły! Dziękuję za uwagę

Pobierz ppt "Poznań piękny na Euro 2012. Spacer w sobotnie przedpołudnie rozpoczęliśmy od Placu Wielkopolskiego, tuż za nim wyłonił się fragment murów miejskich i."