Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Www.samar.pl, www.expert-monitor.pl Jaka reklama, taka sprzedaż? Samochody osobowe, a reklama. Wojciech Drzewiecki (SAMAR), Robert Siadak (Expert-Monitor)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Www.samar.pl, www.expert-monitor.pl Jaka reklama, taka sprzedaż? Samochody osobowe, a reklama. Wojciech Drzewiecki (SAMAR), Robert Siadak (Expert-Monitor)"— Zapis prezentacji:

1 Jaka reklama, taka sprzedaż? Samochody osobowe, a reklama. Wojciech Drzewiecki (SAMAR), Robert Siadak (Expert-Monitor)

2 Monitoring rynku reklamy i sprzedaży - źródła informacji 2002 Samochody osobowe (SO) - reklama vs. sprzedaż Dane o wydatkach reklamowych pochodzą z monitoringu Expert-Monitor (TV 27 stacji, radio ok.60 stacji, prasa ok pozycji). Dane w prezentacji dotyczące sprzedaży samochodów osobowych pochodzą z monitoringu rynku prowadzonego przez firmę SAMAR.

3 Samochody osobowe - reklama i sprzedaż

4 Samochody osobowe (nowe) 2002 Sprzedaż : szt Samochody osobowe (SO) - sprzedaż Wartość sprzedaży: ok. 15,6 mld PLN Średnia cena samochodu: zł

5 Nakłady na reklamę : zł 2002 Samochody osobowe (SO) - reklama Udział reklamy w cenie 1 sztuki sprzedanej: zł Średnia cena samochodu: zł

6 Wydatki reklamowe : zł (SO) zł (Cały rynek) 2002 Samochody osobowe (SO) - reklama 4.5 % Liczba emisji : szt. (SO) szt. (Cały rynek) 2.8 %

7 Samochody osobowe (SO) - reklama

8 Wydatki reklamowe vs. Sprzedaż - cały rynek SO

9 Wydatki reklamowe vs. Sprzedaż - cały rynek SO

10 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż (narastająco)

11 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg klas

12 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg klas małeniższa średniawyższa średnia

13 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg klas 72%

14 Reklamodawcy i ich sprzedaż - TOP5

15 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg marek

16 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg marek Przykłady dla TOP3 marek

17 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg modeli Zestawienie TOP10+ (wg wydatków reklamowych)

18 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - wg modeli SKODA FABIAFIAT STILOFIAT SEICENTO

19 Wydatki reklamowe vs. sprzedaż - 4 modele

20 * reklama SO to ok. 1/20 wszystkich wydatków reklamowych w Polsce * globalne wydatki reklamowe SO miały w ciągu roku znaczne wahania (+600%), przy dosc ustabilizowanej sprzedaży (+20%) na poziomie ok szt miesięcznie * globalna sprzedaż SO odbywała się w rytm reklamy - duże wydatki reklamowe wspierają duża sprzedaż, ale z widocznym wpływem siły nabywczej klientów. * reklamodawcy globalnie wydają na reklamę więcej niż wynikałoby to z ich sprzedaży - efekt walki konkurencyjnej oraz siły nabywczej klientów, inwestycja w przyszłość i budowanie rynku * Liderami rynku reklamy i sprzedaży SO są auta małe (Fabia, Punto, 206, C3,...) * W cenie zakupu samochodów popularnych (małe, niższa średnia, wyższa średnia) pokrywamy ok PLN wydawanych na reklamę * Fiat liderem wydatków reklamowych oraz sprzedaży SO. Konkurenci są blisko z wydatkami (-20%), ale wciąż w tyle ze sprzedażą (-50%) * Duże nakłady reklamowe, nie gwarantują sukcesu w sprzedaży modelu (Stilo). Podsumowanie

21 Dziękujemy za uwagę Wojciech Drzewiecki (SAMAR), Robert Siadak (Expert-Monitor)


Pobierz ppt "Www.samar.pl, www.expert-monitor.pl Jaka reklama, taka sprzedaż? Samochody osobowe, a reklama. Wojciech Drzewiecki (SAMAR), Robert Siadak (Expert-Monitor)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google