Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Warszawa, 6 grudnia 2012 roku Jakie zmiany wprowadzi nowe Prawo Pocztowe? Usługi Poczty Polskiej na zliberalizowanym rynku Łukasz Gołębiowski Dyrektor.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Warszawa, 6 grudnia 2012 roku Jakie zmiany wprowadzi nowe Prawo Pocztowe? Usługi Poczty Polskiej na zliberalizowanym rynku Łukasz Gołębiowski Dyrektor."— Zapis prezentacji:

1 Warszawa, 6 grudnia 2012 roku Jakie zmiany wprowadzi nowe Prawo Pocztowe? Usługi Poczty Polskiej na zliberalizowanym rynku Łukasz Gołębiowski Dyrektor Pionu ds. Klienta Biznesowego i Instytucjonalnego Poczta Polska S.A.

2 2 Zmiany regulacyjne w Prawie Pocztowym 1 Liberalizacja obszaru zastrzeżonego w zakresie listów do 50 g Udostępnianie infrastruktury pocztowej (kody pocztowe, skrzynki oddawcze i skrytki pocztowe, bazy informacji o zmianie adresu) wg. warunków i cennika zatwierdzonego przez UKE Poczta Polska SA pełnić będzie obowiązki operatora wyznaczonego (gwarantującego świadczenie usług powszechnych) w okresie 3 lat od dnia wejścia ustawy. Po tym okresie operator powszechny wyznaczany będzie na 10 lat przez Prezesa UKE Konsekwencje dla Poczty Polskiej Zwiększona konkurencja Poczta Polska operatorem wyznaczonym –Obowiązki –Uprawnienia? Ceny usług powszechnych ustalone przez Pocztę Polską wymagają akceptacji UKE Zmiany w Prawie Pocztowym – nowa rzeczywistość regulacyjna

3 3 Proces zmian w Poczcie Polskiej – pierwsze efekty Nowa oferta dla rynku KEP: przesyłka biznesowa, przesyłka gabarytowa Nowe usługi finansowe: internetowy przekaz pocztowy, nowy ekspres pieniężny Odzyskanie konkurencyjności w perspektywie klientów biznesowych

4 4 paczki Cel w zakresie terminowości doręczeń 2010 listy priorytetowe D+1 priorytetowe D+2 priorytetowe D+3 ekonomiczneD+3 ekonomiczneD+5 priorytetoweD+1 ekonomiczneD+3 82,6% 53,4% 90% 85% 97% 80% 90% 94% 82% I-IX ,2% 67,7% 90,6% 63,5% 94,3% 89,4% 63,4% 95,7% 78,2% 95,9% 70,6% 96,2% 97,12% 84,04% 99,21% 88,25% 98,54% 88,38% 98,22% Aktualne Wskaźniki terminowości to efekt zmian, jakie przechodzi Poczta Polska. Strategia firmy koncentruje się na poprawie jakości świadczenia usług dla klientów i oferowaniu nowych produktów. Źródło: dane UKE, BJUNP; opracowanie własne Znacząca poprawa wyników terminowości doręczeń Proces zmian w Poczcie Polskiej – pierwsze efekty Pocztex 99,93 % I-IX 2012

5 Poczta Polska Usługi Cyfrowe Przyspieszenia działań rozwojowych Przyspieszenia działań restrukturyzacyjnych i optymalizacyjnych Biznes Backoffice 5 Budowa silnej Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej Potencjał Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej

6 6 Nowe rozwiązania w obszarze usług KEP Zmodyfikowany Pocztex niższa cena elektroniczny nadawca bezpłatny odbiór przesyłek przez klienta z siedziby nadawcy, dostarczenie w standardzie od drzwi do drzwi powiadomienie sms-em lub em odbiorcy o nadaniu przesyłki ubezpieczenie przesyłek Zmodyfikowany Pocztex niższa cena elektroniczny nadawca bezpłatny odbiór przesyłek przez klienta z siedziby nadawcy, dostarczenie w standardzie od drzwi do drzwi powiadomienie sms-em lub em odbiorcy o nadaniu przesyłki ubezpieczenie przesyłek Nowa usługa dla klientów indywidualnych jedna nalepka adresowa preawizacja sms/ Nowa usługa dla klientów indywidualnych jedna nalepka adresowa preawizacja sms/ Sprzedaż przez Internet: pocztex w nowym samoobsługowym kanale sprzedaży Aplikacja mobilna: usługi Poczty Polskiej w zasięgu ręki Sms zamiast papieru: eAwizo dla usług umownych Elektroniczne przekazywanie danych: dane o przesyłkach od klientów umownych 100% przekazywane elektronicznie Nowe rozwiązania w obszarze usług

7 7 Opis usługi Data wejścia w życie: 1 stycznia 2013 Grupa docelowa klientów Zawartość Przedsiębiorstwa z sektora: bankowego, ubezpieczeniowego, telekomunikacyjnego oraz energetycznego Przede wszystkim korespondencja transakcyjna Warunki realizacji Pozycja w ofercie Poczty Polskiej Uproszczenia procesu technologicznego uwarunkowane czynnościami nadawcy List biznesowy pozycjonowany jest w ofercie Poczty Polskiej S.A. w segmencie przesyłek listowych (nierejestrowanych ) - dla największych klientów masowych List Biznesowy

8 8 Opis usługi Data wejścia w życie: 1 stycznia 2013 Usługa Przesyłka firmowa jest dedykowana dla klientów umownych. Realizowana jako lokalna i krajowa; zwykła i polecona. Przewidywane jest rozszerzenie usługi o możliwość ubezpieczenia przesyłki – przy współpracy z TUWP. Grupa docelowa klientów Zawartość Przedsiębiorstwa z sektora: bankowego, ubezpieczeniowego,telekomunikacyjnego oraz energetycznego, MSP, SOHO. komornicy, administracja samorządowa. Materiały własne nadawcy. Warunki realizacji Pozycja w ofercie Poczty Polskiej Podział strumienia przesyłek kierowanych na obszar miejscowy oraz zamiejscowy Nowa usługa dla klientów umownych Przesyłka firmowa Przesyłka Firmowa

9 9 Opis usługi Data wejścia w życie: 1 stycznia 2013 Przesyłka handlowa w obrocie krajowym, to oferta produktowa i cenowa, dedykowana dla klientów biznesowych, działających na rynku usług reklamowych. Grupa docelowa klientów Zawartość Firmy wysyłkowe, e-commerce, agencje reklamowe, firmy usługowe informacje o ofertach handlowych, towarach i usługach w formie pisemnej, graficznej lub na nośnikach danych elektronicznych (np. CD, DVD) oraz bezpłatne próbki towarów Warunki realizacji Pozycja w ofercie Poczty Polskiej S.A. Nadania jednorazowe min. 500 szt., Wolumen roczny min szt. Oznaczenie przesyłki Przesyłka handlowa D+4 Uproszczenia procesu technologicznego uwarunkowane czynnościami nadawcy Przesyłka handlowa pozycjonowana jest w ofercie Poczty Polskiej S.A. na rynku przesyłek reklamowych. PRZESYŁKA HANDLOWA Przesyłka Handlowa

10 10 Opis usługi Data wejścia w życie: 1 stycznia 2013 Przesyłka marketingowa to umowna usługa polegająca na przyjęciu i doręczeniu na terenie kraju przesyłek nierejestrowanych, zawierających materiały marketingowe Grupa docelowa klientów Zawartość Firmy handlowe, usługowe, produkcyjne. Materiały własne nadawcy – materiały marketingowe Warunki realizacji Pozycja w ofercie Poczty Polskiej Naniesienie informacji o nadawcy oraz adresata Oznaczenie PRZESYŁKA MARKETINGOWA lub PRZESYŁKA MARKETINGOWA Nowa usługa dla klientów umownych Przesyłka Marketingowa

11 11 Opis usługi Data wejścia w życie: 1 listopada 2012 Druk pół-adresowy, dla którego grupa docelowa odbiorców przekazu reklamowego określana jest na podstawie profilowania zbioru informacji z bazy danych Grupa docelowa klientów Zawartość Firmy nie posiadające własnego zaawansowanego systemu zarządzania relacjami z klientami lub pragnące poszerzyć bazę klientów materiały drukowane, nośniki cyfrowe – CD/DVD, próbki towarów. Warunki realizacji Pozycja w ofercie Poczty Polskiej Naniesienie informacji o nadawcy Naniesienie miejsca doręczenia bez imienia i nazwiska adresata Właściwe oznaczenie Druku Sortowanie druków do min. trzeciej cyfry kodu PNA Druk Profilowany pozycjonowany jest w ofercie Poczty Polskiej S.A. pomiędzy przesyłką reklamową a drukami bezadresowymi Druk Profilowany

12 12 Uruchomiona spółka – Poczta Polska Usługi Cyfrowe Pierwsze produkty w 2013 roku Bezpieczny, niezawodny, wiążący prawnie, elektroniczny kanał komunikacji. Poczta Polska jako partner dla sektora publicznego. Projekt - eUsługi

13 13 Sieć placówek pocztowych jednym z kluczowych aktywów Poczty Polskiej i źródłem przewagi konkurencyjnej Zmiana urzędu pocztowego w atrakcyjny i przyjazny punkt sprzedaży zlokalizowany blisko klienta, oferujący atrakcyjne usługi Nowy model sieci placówek: 4 typy placówek zachowanie zakresu sieci zgodnie z wymogami regulacyjnymi Nowy model sieci placówek: 4 typy placówek zachowanie zakresu sieci zgodnie z wymogami regulacyjnymi Strefy samoobsługowe Handlowe strefy samoobsługowe Pocztowe Strefy Finansowe i Mikrooddziały Banku Pocztowego Placówki pocztowe – zmiany w sieci placówek

14 Dziękuję za uwagę Proszę o pytania


Pobierz ppt "Warszawa, 6 grudnia 2012 roku Jakie zmiany wprowadzi nowe Prawo Pocztowe? Usługi Poczty Polskiej na zliberalizowanym rynku Łukasz Gołębiowski Dyrektor."

Podobne prezentacje


Reklamy Google