Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE. Darowizny żywności a podatek VAT Producenci artykułów spożywczych nie muszą już płacić podatku VAT od przekazanych darowizn.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE. Darowizny żywności a podatek VAT Producenci artykułów spożywczych nie muszą już płacić podatku VAT od przekazanych darowizn."— Zapis prezentacji:

1 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE

2 Darowizny żywności a podatek VAT Producenci artykułów spożywczych nie muszą już płacić podatku VAT od przekazanych darowizn żywności

3 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Darowizny żywności a podatek dochodowy Producenci i dystrybutorzy artykułów spożywczych mogą zaliczać do kosztu uzyskania przychodów wartość przekazanych darowizn żywności

4 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Eksperci o nowelizacjach VAT Nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług (art. 43 ust 1 pkt 16 tejże ustawy), wprowadziła zwolnienie od VAT dla czynności polegającej na nieodpłatnym przekazaniu produktów spożywczych organizacjom pożytku publicznego pod warunkiem obowiązku prowadzenia szczegółowej dokumentacji potwierdzającej fakt przekazania produktów na rzecz tych organizacji z przeznaczeniem na działalność charytatywną. Marcin Panek senior counsel White & Case

5 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Eksperci o nowelizacjach VAT Producenci żywności nie muszą już odprowadzać do urzędów skarbowych podatku VAT naliczonego na wartości darowizny. (...) Producent przekazujący produkty spożywcze na cele charytatywne ma prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z zakupem towarów wykorzystywanych do produkcji tych wyrobów. Wojciech Śliż manager PricewaterhouseCoopers

6 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Eksperci o nowelizacjach CIT Podatnicy dokonujący nieodpłatnych przekazań żywności mają wybór, tj. mogą cenę nabycia lub koszt wytworzenia przekazywanych produktów zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu bądź odpowiednio pomniejszyć podstawę opodatkowania podatkiem PIT lub CIT (do limitu). Wojciech Śliż manager PricewaterhouseCoopers

7 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Eksperci o nowelizacjach CIT Zarówno producenci jak i dystrybutorzy żywności mogą zatem zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu odpowiednio koszt wyprodukowania lub koszt nabycia artykułów spożywczych, które w ramach darowizny przekazują na cele charytatywne organizacjom pożytku publicznego. Marcin Panek senior counsel White & Case

8 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Co to oznacza? Szansa dla producentów i dystrybutorów żywności na aktywną pomoc potrzebującym i możliwość współpracy z Bankami Żywności

9 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Co to oznacza? Warto być firmą zaangażowaną społecznie Według ogólnoświatowego badania postaw konsumentów, wykonanego w 2008 roku przez instytut Strategy One, konsumenci przywiązują się do marek i firm, które realizują działania prospołeczne 42% badanych uznało, że przy wyborze produktów tej samej jakości i w jednakowej cenie, społeczne zaangażowanie jest istotniejsze niż design, innowacja czy lojalność wobec marki. 68% badanych deklaruje pozostanie przy marce w trakcie kryzysu, jeśli jest ona społecznie zaangażowana. 52% konsumentów poleciłoby markę społecznie zaangażowaną, 54% pomogłoby wypromować produkt takiej marki.

10 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Jesteśmy w stanie zagospodarować każdą hurtową ilość pełnowartościowej żywności. Dystrybucją darowizn wśród potrzebujących zajmuje się ponad wspieranych przez nas organizacji.

11 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Jesteśmy tylko pośrednikiem. To dzięki naszym darczyńcom pomoc trafia do najbardziej potrzebujących.

12 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Banki Żywności dysponują własnymi środkami transportu i magazynami ponad m2 powierzchni magazynowej i ponad 2 000m3 pojemności chłodni ponad 30 pojazdów, w tym 8 chłodni

13 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE który umożliwia pełne raportowanie na każdym etapie dystrybucji darowizny. Posiadamy dedykowany system ewidencji żywności,

14 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Partnerstwo z korzyścią dla wszystkich - Wierzymy, że wieloletnia współpraca Kraft Foods Polska S.A. z Federacją Polskich Banków Żywności i korzyści jakie czerpią z takiego partnerstwa wszystkie strony – banki, firmy a przede wszystkim potrzebujący, zachęcą innych producentów i dystrybutorów żywności do przyłączenia się do akcji. - Wierzymy, że to właśnie branża spożywcza powinna być najbardziej zainteresowana tym, aby problem niedożywienia i marnowania żywności został szybko i skutecznie rozwiązany. Agnieszka Kępińska Rzecznik Prasowy Kraft Foods Polska S.A.

15 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Skala pomocy W 2008 roku: ilość przekazanej żywności ponad ton ilość wspartych organizacji charytatywnych ponad ilość potrzebujących, którym pomogliśmy ponad

16 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Skala pomocy POMAGAMY PRZEKAZUJEMY ŻYWNOŚĆ TY TEŻ MOŻESZ

17 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE Zapraszamy na naszą stronę internetową: Prosimy o kontakt z biurem Federacji: tel. (22) Jesteśmy do Państwa dyspozycji

18 PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE PARTNER STRATEGICZNY PARTNERZY MERYTORYCZNI


Pobierz ppt "PODATKI SĄ PO NASZEJ STRONIE. Darowizny żywności a podatek VAT Producenci artykułów spożywczych nie muszą już płacić podatku VAT od przekazanych darowizn."

Podobne prezentacje


Reklamy Google