Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Podstawy redagowania dokumentów tekstowych. Podstawowe pojęcia: Akapit to dowolny fragment tekstu zakończony znakiem końca akapitu. Posiada takie cechy,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Podstawy redagowania dokumentów tekstowych. Podstawowe pojęcia: Akapit to dowolny fragment tekstu zakończony znakiem końca akapitu. Posiada takie cechy,"— Zapis prezentacji:

1 Podstawy redagowania dokumentów tekstowych

2 Podstawowe pojęcia: Akapit to dowolny fragment tekstu zakończony znakiem końca akapitu. Posiada takie cechy, jak np. wyrównanie, interlinia, wcięcie pierwszego wiersza. Czcionka – zestaw parametrów określających wygląd znaków np. krój, styl, rozmiar.

3 Zasady edycji tekstów Klawisz ENTER w edytorze tekstu jest używany do zakończenia akapitu Znaki przestankowe, dokleja się do poprzedzającego wyrazu. Wyjątki: –m–m–m–myślnik, np. Uwaga – krzyknął Adam –c–c–c–cudzysłów otwierający np. Pan Tadeusz –n–n–n–nawias otwierający (chyba jasne).

4 Zasady edycji tekstów cd. Nie zostawia się spójników na końcu linii. W takim wypadku trzeba stosować twardą spację (CTRL+SHIFT+SPACJA). Spacja służy tylko do oddzielania słów. Wcięcia najlepiej uzyskać z linijki za pomocą przesuwania widocznych na niej wskaźników. Nie zostawiaj na końcu akapitu: – wdowy - wiersza, który ma mniej niż siedem znaków –bękarta - ostatni wiersz akapitu, który nie mieści się na dole strony i zostaje przeniesiony na następna stronę. Tu powinna być twarda spacja

5 Zasady edycji tekstów cd. Konsekwentnie formatuj tekst, np. jeśli nagłówek jest wyrównany do lewej to reszta nagłówków też. Tekst justuj wtedy, gdy długość wiersza pozwala na uniknięcie nadmiernego zwiększenia odstępu między wyrazami. Nie dziel wyrazów w nagłówkach. Nie dziel wyrazów częściej niż w dwóch wierszach z rzędu.


Pobierz ppt "Podstawy redagowania dokumentów tekstowych. Podstawowe pojęcia: Akapit to dowolny fragment tekstu zakończony znakiem końca akapitu. Posiada takie cechy,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google