Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBerta Dmoch Został zmieniony 11 lat temu
1
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wstępna wersja modelu AWŚ Aldona Pląska
2
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Cel główny WSTĘPNEJ WERSJI AKADEMICKIEGO MODELU KSZTAŁCENIA USTAWICZNEGO OSÓB W WIEKU 50+ Wdrażanie andragogicznego modelu kształcenia ukierunkowanego na uczenie się
3
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Motto: NIECH KAŻDY KOGOŚ UCZY. Marian Diamond Education In The Decades Ahead Pełny cytat brzmi: NIECH KAŻDY KOGOŚ UCZY jest moim motywem przewodnim na następne lata Doktor Diamond jest wykładowcą neuroanatomii na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley.
4
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Innowacyjność modelu AWŚ Odejście od tradycyjnego modelu kształcenia akademickiego Elastyczność modelu nastawionego na rozwiązywanie problemów społeczno – zawodowych, edukacyjnych i osobistych Wielopoziomowe połączenie między modułami, interdyscyplinarność Skoncentrowanie się na ludziach, ich potrzebach, wysoka tolerancja i akceptacja niepewności Otwarcie na doświadczenie, eksperymentowanie oraz osobiste włączanie się w proces zmian Współzależność - otwarty system wykorzystywania i dzielenia się wiedzą, materiałami każdy uczy się od każdego
5
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Założenia i filozofia modelu: kształcenie otwarte, bez formalnych warunków rekrutacji tworzenie warunków do aktywnego udziału w społeczności ludzi uczących się przez całe życie spełnianie funkcji społeczno - zawodowej, edukacyjnej i rozwojowej program nauczania nastawiony na rozwój osobisty, w tym kształtowanie poczucie własnej wartości i pewności siebie
6
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego kształcenie umiejętności życiowych, w tym twórcze rozwiązywanie problemów, kierowanie własnym życiem kształcenie umiejętności, które pozwolą uczyć się każdego przedmiotu, uczyć się myśleć oraz poznawanie nowych technik, które niezależnie od wieku - można zastosować do rozwiązania każdego problemu i podjęcia wyzwania stosowanie rozmaitych stylów i strategii nauczania, przemienność ról nauczyciela: tutor, facylitator,
7
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego trener, ekspert organizacja, przebieg kształcenia aktywizuje uczących się pod względem intelektualnym, emocjonalnym i praktycznym odwoływanie się do doświadczenia, zdobywanego podczas uczenia się w codziennym życiu dostosowanie kształcenia do indywidualnych potrzeb osoby uczącej się wspomaganie osoby uczącej się w diagnozowaniu jej potrzeb i w formułowaniu jej własnych celów
8
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego kształcenie kompetencji zawodowych nastawione jest na uczenie, jak stać się samodzielnym menedżerem swojej przyszłości wspieranie osób uczących się w realizacji ich planów oraz włączanie ich w ewaluację osiąganych wyników uniwersalność struktury modelu, treści nauczania, organizacji kształcenia pozwolą wdrożyć go do polityki oświatowej
9
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CEL OGÓLNY PROGRAM ROZWOJU PRZEWODNIK METODYCZNY PROGRAM ROZWOJU PRZEWODNIK METODYCZNY PROGRAM ROZWOJU PRZEWODNIK METODYCZNY PROGRAM ROZWOJU PRZEWODNIK METODYCZNY O ORGANIZACJA I WARUNKI KSZTAŁCENIA JAKOŚĆ KSZTAŁCENIA PRAWNE REGULACJE KONTEKST
10
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CEL OGÓLNY Wdrażanie andragogicznego modelu kształcenia ukierunkowanego na uczenie się Program kształcenia Moduł rozwoju kompetencji społecznych PORADNIK METODYCZNY Program kształcenia Moduł rozwoju kompetencji zawodowych PORADNIK METODYCZNY Program kształcenia Moduł rozwijania kompetencji posługiwania się technologiami ICT PORADNIK METODYCZNY Program kształcenia Moduł rozwijania kompetencji psychofizycznych PORADNIK METODYCZNY O ORGANIZACJA I WARUNKI KSZTAŁCENIA PRAWNE REGULACJE KONTEKST
11
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego KONTEKST DYNAMIKA RYNKU PRACY ZMIANY DEMOGRAFICZNE DOSTEPNOŚĆ DO SZKOLNICTWA WYŻSZEGO ROZWÓJ RÓŻNORODNOŚCI PROGRAMOWEJ SZKÓŁ WYŻSZYCH NOWA ROLA SZKÓŁ WYŻSZYCH W SPOŁECZEŃSTWIE OTWARTYM NA WIEDZĘ IDEA UCZENIA SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE
12
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PROGRAM KSZTAŁCENIA SŁUCHACZY AKADEMII WIEKU ŚREDNIEGO Moduł rozwoju kompetencji społecznych Moduł rozwoju kompetencji zawodowych Moduł rozwoju kompetencji związanych z posługiwaniem się technologiami ICT Moduł rozwoju kompetencji psychofizycznych Cele kształcenia Efekty kształcenia Struktura kształcenia Plan kształcenia Organizacja kształcenia Cele kształcenia Efekty kształcenia Struktura kształcenia Plan kształcenia Organizacja kształcenia Cele kształcenia Efekty kształcenia Struktura kształcenia Plan kształcenia Organizacja kształcenia Cele kształcenia Efekty kształcenia Struktura kształcenia Organizacja kształcenia
13
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Poradnik metodyczny do Programu kształcenia Słuchaczy Akademii Wieku Średniego Teoretyczne podstawy rozwoju kompetencjiMetodyka realizacji jednostek modułowychZakończenieBibliografiaZałączniki
14
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Organizacja i warunki kształcenia Organizacja i warunki kształcenia Rekomendacje i wnioski z pracy z testerami Współpraca z pracodawcami i specjalistami zawodowymi Regulamin nauki Zasady, metody i środki kształcenia Plan kształcenia
15
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ANDRAGOGIKA W PRAKTYCE Motywacja do uczenia się wartości wewnętrznekorzyści osobiste Orientacja na uczenie się problemowakontekstualna Gotowość do uczenia się związana z życiemzadanie rozwojowe Uprzednie doświadczenia zasobymodele myślowe Samowiedza ucznia autonomiasamokształcenie Kluczowe reguły andragogiczne dlaczego?co?jak?
16
AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego AKADEMIA WIEKU ŚREDNIEGO – akademicki model kształcenia ustawicznego osób 50+ Projekt współfinansowany ze środków UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wewnętrzny system zapewniania jakości kształcenia Jakość kształcenia Publikowanie informacji Zatwierdzanie, monitoring, ewaluacja Dokumentowanie przebiegu i efektów kształcenia Ocenianie efektów kształcenia Zapewnianie jakości kadry dydaktycznej Zasoby do nauki
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.