Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentację wykonał: Kamil Chmura II a Zanim zdecydujesz się coś kupić, pomyśl, czy naprawdę tego potrzebujesz.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentację wykonał: Kamil Chmura II a Zanim zdecydujesz się coś kupić, pomyśl, czy naprawdę tego potrzebujesz."— Zapis prezentacji:

1 Prezentację wykonał: Kamil Chmura II a Zanim zdecydujesz się coś kupić, pomyśl, czy naprawdę tego potrzebujesz

2 Oszczędzanie wiąże się ze sztuką odmawiania sobie drobnych przyjemności podczas robienia zakupów. Często bowiem kupujemy rzeczy, których tak naprawdę nie potrzebujemy. Dlaczego? Bo mamy chwilowy kaprys? Bo produkty ładnie wyglądają? A może dlatego że są objęte super atrakcyjną promocją? W zasadzie trudno ludzi winić że kupują niepotrzebne rzeczy, każdy to robi. Problem pojawia się w chwili gdy kupujemy masę takich rzeczy podczas gdy chcemy zaoszczędzić :c W dalszej części prezentacji pokażę kilka prostych porad, które pomogą wam uniknąć niepotrzebnego wydawania kasy ; )

3 Zasada I: Całkowitą podstawą oszczędzania podczas codziennych wypadów do sklepu jest lista zakupów. Dzięki temu nie zapomnisz kupić tego, co dla ciebie istotne, i nie stracisz pieniędzy na rzeczy, których w danej chwili nie potrzebujesz. Podczas robienia takiej listy możesz podzielić produkty na np. nabiał, warzywa, etc. Dzięki temu nie będzie potrzeby aby wracać się dwa razy w to samo miejsce.

4 Zasada II: Produkty o dłuższym terminie przydatności do spożycia, kupuj w hipermarketach lub dyskontach - tam zwykle są najtańsze, ale to nie oznacza, że nie warto porównywać cen. Czasami może się okazać, że w osiedlowym niewielkim sklepie oferty są równie atrakcyjne ;) Zasada III: Robiąc zakupy w dużych sklepach, nie bierz tylko tego, co stoi na półkach na wysokości wzroku. Schyl się do niższych półek, bo to tam zwykle stoją tańsze, a wcale nie gorsze jakościowo produkty (oczywiście nie zawsze, czasami wciskają nam kit, więc uważaj!)

5 Zasada IV: To jedna z ważniejszych zasad chociaż może wydawać się ona błaha. Nigdy nie rób zakupów będąc głodny/a! Głód powoduje, że kupujemy więcej, niż faktycznie potrzebujemy, a niepotrzebne nadwyżki często się marnują. Zasada V: Staraj się płacić za zakupy gotówką - z badań wynika, że kiedy płacimy "widzialnymi" pieniędzmi, wydajemy ich mniej. Zasada VI: Porównuj ceny produktów "na wagę" i paczkowanych. Zwykle te pierwsze są tańsze!

6 Zasada VII: Masz może dzieci? Dzieci w hipermarketach lubią nudzić rodziców o słodycze, przekąski, chrupki, zabawki… O wszystko! Dlatego ważną sprawą jest to by brać je tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Odmawianie czasami jest trudne. Zasada VIII: Jeśli nie planujesz naprawdę dużych zakupów, weź możliwie najmniejszy koszyk. Naukowcy udowodnili już, że im mniej jesteś w stanie udźwignąć, tym mniej niepotrzebnych produktów kupisz.

7 Zasada IX: Przyjrzyj się każdej promocji, która zwróci twoja uwagę! Pomyśl czy na pewno potrzebujesz super kubka do kawy, który jest gratisem do gigantycznego słoja kawy. Co śmieszne, czasami kupujemy jakiś produkt właśnie dla gratisu, który producent dodaje. Jeśli zainteresuje nas kubek dodany do słoika kawy, to w skrajnych sytuacjach kupujemy tą kawę chociaż jej nie lubimy. Strzeż się gratisów!!! Mam nadzieje że te proste zasady pomogą wam w oszczędzaniu ;)

8 Oczywiście, naprzeciw oszczędzającym wychodzą sami sprzedawcy i producenci. To całkiem naturalne że chcą zarobić, to ich praca. Aby sprzedać swój produkt uciekają się do wielu ciekawych sztuczek o których większość zwykłych śmiertelników nie ma pojęcia. Człowiek chcący oszczędzać musi być świadomy tych sztuczek, inaczej może paść ofiarą chwytów marketingowych. Poniżej przedstawię niektóre z nich ;)

9 Długa droga do towarów najczęściej kupowanych To jeden z najczęstszych trików. Towary pierwszej potrzeby są porozrzucane po całym sklepie, a najzwyklejsze przedmioty są najdalej usytuowane, np. pieczywo w hipermarketach zwykle znajduję się na samym końcu sklepu. Jaki to ma cel? Bardzo prosty, gdyż aby kupić pieczywo musisz przejść cały sklep. Zwiększa to szansę na to że wrzucisz do koszyka jeszcze inne produkty.

10 Zmiany w rozmieszczeniu towarów Dlaczego duże sieci handlowe co jakiś czas zmieniają umiejscowienie poszczególnych działów? Bo to skłania klientów do obejścia całego sklepu i zwiększa szansę, że skuszą się na towar z działu, który zwykle omijają. Kiedy wiesz, gdzie znajdziesz potrzebne Ci produkty, wybierasz najkrótszą z możliwych dróg. Jeśli jednak któregoś dnia okazuje się, że układ sklepu zmienił się, nadrabiasz drogi i trafiasz tam, dokąd nie zmierzałeś. Końcówki cen Cena zakończona 99 groszami to kolejny z zabiegów marketingowych stosowanych w hipermarketach. Odkurzacz kosztujący 599,99 zł sprawia wrażenie tańszego od tego za 600 zł. Cena 9,99 zł wydaje się subiektywnie dużo niższa niż 10 zł. Poza tym, i tak bardzo często płacisz równe kwoty, ponieważ kasjerki i kasjerzy lubią być nam dłużni 1 grosz.

11 Duże opakowania Manipulacja opakowaniem to również wprowadzanie większych opakowań, przy zachowaniu dotychczasowej gramatury czy pojemności produktów. W rzeczywistości takie opakowania skrywają taką samą zawartość, co inne produkty konkurencji o mniejszych opakowaniach. Mniej towaru za tę samą cenę Zdarza się, że producenci zmniejszają ilość produktu w opakowaniu, cenę pozostawiając bez zmian. Nikt Cię o tym nie poinformuje. Dlatego podczas zakupów sprawdzaj wagę towaru lub pojemność opakowania. Może się okazać, że Twoje masło waży już tylko 170 gram a nie 200 jak dotychczas, natomiast płacisz za nie tyle samo co wcześniej.

12 Ułożenie towaru na półkach Możemy wyróżnić towary większej i mniejszej sprzedaży. Bardzo często produkty mniejszej sprzedaży umieszcza się obok tych, które sprzedają się najszybciej. Poza tym, dużo zależy od wysokości, na jakiej ułożone są towary. Najdroższe albo te, które od dawna zalegają na półkach, znajdują się w zasięgu naszego wzroku. Są one kupowane najczęściej. Natomiast tańszych towarów albo tych wyprodukowanych przez mniej znane firmy musimy poszukać na wyższej bądź niższej części regału. Małe co nieco przy kasach Marketingowcy zadbali o umieszczenie przed kasami półek z drobnymi towarami. Klienci sięgają po nie zwłaszcza wtedy, kiedy długo stoją w kolejce. Nagle przypominasz sobie, że skończyły Ci się gumy do żucia albo nabierasz ochoty na coś słodkiego, prawda? I masz to oczywiście w zasięgu ręki.

13 Złudne oszczędności Kolejnym chwytem marketingowym, polegającym na manipulowaniu ceną, są oferty kup 2 w cenie 1. Wydaje Ci się, że to świetna okazja, bo zaoszczędzisz aż połowę pieniędzy. Niestety zazwyczaj nie znajdziesz w tego typu promocjach artykułów pierwszej potrzeby. Co więcej, artykuły oferowane w ten sposób klientom bardzo często cechują się krótkim terminem przydatności do spożycia. Zapachy pobudzające apetyt i umilające atmosferę Wchodząc do hipermarketu, czujesz zapach świeżego chleba. Albo ciasta, które kojarzy Ci się z domem. Zabieg ten ma na celu pobudzenie Twojego apetytu i zachęcenie Cię do kupna produktów spożywczych. Handlowcy rozpylają dodatkowo specjalne aromaty, aby uprzyjemnić atmosferę panujące w sklepie, bo oczywistym jest, że będąc w dobrym nastroju, kupisz więcej.

14 Oto ukazałem kilka ciekawych sztuczek którymi władają sprzedawcy. Oczywiście nie opisałem tutaj wszystkich (jest ich o wiele, wiele więcej). Mam nadzieje że po zapoznaniu się z tą prezentacją łatwiej wam będzie zaoszczędzić parę groszy na codziennych zakupach ;) Dziękuję za uwagę Dziękuję za uwagę

15 marketingowe-chwyty-hipermarketow/ marketingowe-chwyty-hipermarketow/ marketingowe-chwyty-hipermarketow/ marketingowe-chwyty-hipermarketow/ przepisy/artykuly/390574,jak-i-gdzie-tanio- kupowac-zywnosc.html przepisy/artykuly/390574,jak-i-gdzie-tanio- kupowac-zywnosc.html przepisy/artykuly/390574,jak-i-gdzie-tanio- kupowac-zywnosc.html przepisy/artykuly/390574,jak-i-gdzie-tanio- kupowac-zywnosc.html 78.html 78.html 78.html 78.htmlBibliografia:


Pobierz ppt "Prezentację wykonał: Kamil Chmura II a Zanim zdecydujesz się coś kupić, pomyśl, czy naprawdę tego potrzebujesz."

Podobne prezentacje


Reklamy Google