WYCIECZKA DO GDAŃSKA, SOPOTU I GDYNI– 22 maj 2012.

Prezentacja na temat: "WYCIECZKA DO GDAŃSKA, SOPOTU I GDYNI– 22 maj 2012."— Zapis prezentacji:

1 WYCIECZKA DO GDAŃSKA, SOPOTU I GDYNI– 22 maj 2012

2 We wtorek 22 maja o godz wyruszyliśmy autokarem w podróż, która trwała ok. 5 godzin. Uśmiechnięci i zadowoleni z niecierpliwością oczekiwaliśmy nieznanej przygody. Ojej, Tata nie przestawił daty w aparacie fotograficznym.

3 Molo w Sopocie jest duże i piękne. Wszyscy byliśmy pod wrażeniem szerokiej plaży ze złocistym piaskiem. Pogoda dopisała, świeciło piękne słońce.

5 Dziewczyny koniecznie chciały wykąpać się. Pani pozwoliła nam tylko zmoczyć nogi. Woda jednak była chłodna.

6 Widząc Krzywy Domek długo zastanawiałam się w jakim celu został zbudowany. Pomimo takich specjalnych defektów jest bardzo interesujący. Mamy swoją małą Barcelonę w Sopocie.

8 Wieczorem dojechaliśmy do naszego pensjonatu. Najpierw rozpakowałam bagaże w naszym 4-osobowym pokoju. Zamieszkałyśmy razem: ja (Ola Jeznach), Patrycja Malak, Ola Nowakowska i moja koleżanka z ławki Basia Stępniak. Po pysznej obiadokolacji poszliśmy wieczorem na spacer nad morze.

9 Kolejny dzień (środa) rozpoczął się pobudką i śniadaniem. Skoro świt wyjechaliśmy autokarem na kolejne zwiedzanie okolicy, Tym razem celem był Gdańsk, na początek trochę historii o czasach wojennych. Przyda się na lekcję z Panem Piotrem Waldą.

10 Oto powyżej kolejny dowód, jak straszna była wojna. Dobrze, że to już dawne czasy.

11 Kolej na Westerplatte. W latach na terenie półwyspu funkcjonowała Wojskowa Składnica Tranzytowa, której obrona we wrześniu 1939 stała się jednym z najbardziej znanych symboli polskiego oporu przeciw hitlerowcom.

12 Panienka z okienka – fikcyjna postać gdańskiej mieszczanki odwołująca się do popularnej powieści historycznej Jadwigi Łuszczewskiej (Deotymy). W ostatnich latach postać "Panienki z okienka" jest wykorzystywana w charakterze oficjalnej promocji miasta Gdańska. Zwyciężczyni castingu reprezentuje w stylowym ubiorze z XVII wieku miasto Gdańsk na najważniejszych uroczystościach miejskich. W letnim sezonie turystycznym w Gdańsku można ją spotkać na ulicy Długiej, przy Długim Targu i przede wszystkim w Sieni Gdańskiej Nowego Domu Ławy, siedzibie gdańskich patrycjuszy.

13 Widok z wieży kościoła Mariackiego w Gdańsku był zachwycający, wynagrodził długie wchodzenie po krętych schodach.

14 Fontanna Neptuna, rzymskiego Boga wód i oceanów. Wygląd rzeźby wskazuje na to, że autor znał rzeźby antyczne: głowa Neptuna przypomina głowę z posągu konnego Marka Aureliusza, zaś tors jest być może nawiązaniem do Torsu Belwederskiego. Powyższe analogie świadczą o tym, że XVII- wieczna fontanna Neptuna jest jednym z nielicznych przykładów obecności rzeźby antycznej na terenach Gdańska.

16 Trzeci dzień wycieczki, zwiedzamy port w Gdyni. Okręt muzeum – Błyskawica, to dowód potęgi naszej byłej marynarki wojennej. Okręt robi na nas duże wrażenie.

18 Jednym z punktów programu zwiedzania półwyspu helskiego, to Stacja Morska Instytutu Oceanografii Uniwersytetu Gdańskiego. Stacja stara się być użytecznym ośrodkiem pro-przyrodniczej edukacji dla mieszkańców miasta i Półwyspu. Poprzez swoją działalność oświatową stara się mobilizować społeczeństwo do ochrony lokalnych walorów przyrody jako podstawy przyszłego powodzenia gospodarczego tego regionu. Stara się uwrażliwiać obecnych i przyszłych eksploatatorów przyrody (rybaków, pracowników przemysłu turystycznego, wojska i samorządu) na konieczność racjonalnego użytkowania zasobów naturalnych (ryb, wody, lasów, plaż, przestrzeni) w myśl idei zrównoważonego rozwoju. Największą atrakcją stacji jest fokarium. Foczki chętnie pozowały do zdjęć.

21 Kolejna atrakcja - siedziba muzeum w Pałacu Opatów w Gdańsku Oliwie. Najstarsza część budynku, tzw. Stary Pałac, powstała w XV wieku. W I połowie XVII wieku dobudowano do niego tzw. Nowy Pałac, który był rezydencją ówczesnego opata oliwskich cystersów, Jana Grabińskiego. Ostateczny kształt budynek otrzymał w trakcie przebudowy w latach Jedziemy dalej.

22 Organy katedry Oliwskiej w Gdańsku. Wielkie organy oliwskie powstały za sprawą opata Jacka Rybińskiego. W 1758 roku przybył do Oliwy Jan Wulff z Ornety. Jemu to opat zlecił przebudowę małych organów. Wnuk organmistrza Johanna Georga dokonał tego w 22 tygodnie - powstały organy 14 głosowe. Takiej muzyki nie słuchamy na co dzień. Warto poznać muzykę różną od nagrań Davida Guetta.

Pobierz ppt "WYCIECZKA DO GDAŃSKA, SOPOTU I GDYNI– 22 maj 2012."