Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CELESTYN FREINET MYŚLI WYBRANE CELESTYN FREINET MYŚLI WYBRANE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CELESTYN FREINET MYŚLI WYBRANE CELESTYN FREINET MYŚLI WYBRANE."— Zapis prezentacji:

1 CELESTYN FREINET MYŚLI WYBRANE CELESTYN FREINET MYŚLI WYBRANE

2 OPRACOWANIE: SŁAWOMIRA MRÓZ STUDENTKA PIERWSZEGO ROKU WYŻSZEJ SZKOŁY SPOŁECZNO-EKONOMICZNEJ KIERUNEK: PEDAGOGIKA PREZENTACJA MULTIMEDIALNA WYKONANA POD KIERUNKIEM WYKŁADOWCY PRZEDMIOTU HISTORIA MYŚLI PEDAGOGICZNEJ DR. ROMANA GAWRYCHA OPRACOWANIE: SŁAWOMIRA MRÓZ STUDENTKA PIERWSZEGO ROKU WYŻSZEJ SZKOŁY SPOŁECZNO-EKONOMICZNEJ KIERUNEK: PEDAGOGIKA PREZENTACJA MULTIMEDIALNA WYKONANA POD KIERUNKIEM WYKŁADOWCY PRZEDMIOTU HISTORIA MYŚLI PEDAGOGICZNEJ DR. ROMANA GAWRYCHA

3 CELESTYN FREINET( ) - FRANCUSKI PEDAGOG – -PRAKTYK, TWÓRCA NOWEJ, ORYGINALNEJ I CIĄGLE ŻYWEJ KONCEPCJI PEDAGOGICZNEJ ZWANEJ NOWOCZESNĄ SZKOŁĄ FRANCUSKĄ TECHNIK FREINETA. AUTOR TAKICH OPRACOWAŃ JAK NP. GAWĘDY MATEUSZA - NOWOCZESNA PEDAGOGIKA ZDROWEGO ROZSĄDKU, NOWOCZESNA SZKOŁA FRANCUSKA PRAKTYCZNY PORADNIK URZĄDZEŃ MATERIALNO- TECHNICZNYCH I ORGANIZACJI PRACY PEDAGOGICZNEJ SZKOŁY LUDOWEJ, NIEZMIENNE PRAWDY PEDAGOGICZNE. OPRACOWAŁ SZEREG TECHNIK PEDAGOGICZNYCH, KTÓRE POMAGAJĄ W ORGANIZACJI PRACY NAUCZYCIELA I AKTYWACJI UCZNIÓW ORAZ WSPOMAGAJĄ WIELOSTRONNY ROZWÓJ OSOBOWOŚCI DZIECKA.

4 OTO MYŚLI CELESTYNA FREINETA NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANE JAKO MOTTO DO PRACY PRZEZ WSPÓŁCZESNYCH NAUCZYCIELI I WYCHOWAWCÓW SZKÓŁ, PRZEDSZKOLI ORAZ RÓŻNYCH ORGANIZACJI EDUKACYJNYCH (NP.HARCERSTWO). ŹRÓDŁEM SĄ LICZNE ARTYKUŁY, PROGRAMY PRACY SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI, NOTKI INFORMACYJNE O ORGANIZACJACH ZNALEZIONE W INTERNECIE. OTO MYŚLI CELESTYNA FREINETA NAJCZĘŚCIEJ WYBIERANE JAKO MOTTO DO PRACY PRZEZ WSPÓŁCZESNYCH NAUCZYCIELI I WYCHOWAWCÓW SZKÓŁ, PRZEDSZKOLI ORAZ RÓŻNYCH ORGANIZACJI EDUKACYJNYCH (NP.HARCERSTWO). ŹRÓDŁEM SĄ LICZNE ARTYKUŁY, PROGRAMY PRACY SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI, NOTKI INFORMACYJNE O ORGANIZACJACH ZNALEZIONE W INTERNECIE.

5 DZIECIOM POTRZEBNE SĄ : CHLEB I RÓŻE.(…) POTRZEBUJĄ NASZEGO SERDECZNEGO SPOJRZENIA, NASZEJ MYŚLI I ŻYCZLIWOŚCI.(…)

6 SZKOŁA NIE JEST PRZYSTANKIEM, JEST DROGĄ, KTÓRA OTWIERA SIĘ NA CORAZ TO NOWE HORYZONTY DO ZDOBYCIA.

7 POZWÓLCIE DZIECKU WYRUSZAĆ W PODRÓŻE ODKRYWCZE – CZASEM TRUDNE – ALE POZWALAJĄCE ZNALEŹĆ TAKI POKARM, JAKI BĘDZIE DLA NIEGO POŻYWNY.

8 SPÓJRZ NA DZIECKO OCZAMI DZIECKA.

9 JEŻELI NIE STANIECIE SIĘ JAK DZIECI, TO NIE WEJDZIECIE DO ZACZAROWANEGO KRÓLESTWA PEDAGOGIKI.

10 ZAUFAJ DZIECIOM, BO ONE SĄ TWÓRCZĄ PRZYSZŁOŚCIĄ.

11 SZKOŁY POWINNY ODZNACZAĆ SIĘ POSTAWĄ WSPOMAGAJĄCĄ I CZYNIĆ WSZYSTKO, ABY DZIECKO MOGŁO PRZEZWYCIĘŻYĆ TRUDNOŚCI I ZASPOKOIĆ SWOJĄ POTRZEBĘ POCZUCIA MOCY.

12 POZWÓLMY DZIECIOM DZIAŁAĆ SWOBODNIE. STOPNIE I LOKATY SĄ ZAWSZE BŁĘDEM.

13 …WPUŚCIE DO KLASY SŁOŃCE, OTWÓRZCIE DZIECIOM USTA.

14 PRECZ Z PODRĘCZNIKAMI. WIEDZA PRZEŻYWANA PRZEZ JEDNOSTKĘ SUMUJE SIĘ Z JEJ NATURALNYM POTENCJAŁEM WITALNYM, NATOMIAST WIEDZA NARZUCONA WBREW ZAINTERESOWANIOM SZKODZI JEJ, STANOWIĄC NIEPOTRZEBNY BALAST.

15 PRAWDZIWĄ WIEDZĄ JEST TA, KTÓRĄ SIĘ ZDOBYŁO DROGĄ ODKRYCIA, I KTÓRĄ SIĘ SOBIE PRZYSWOIŁO.

16 PYTANIA SĄ WAŻNIEJSZE NIŻ ODPOWIEDZI. NAS NIE INTERESUJE, CO DZIECKO WIE, LECZ W JAKI SPOSÓB DOSZŁO DO TEJ WIEDZY.

17 DZIECI ODCZUWAJĄ POTRZEBĘ MÓWIENIA DO KOGOŚ, KTO ICH SŁUCHA, PISANIA DO KOGOŚ, KTO ODPOWIE, CZUJĄ POTRZEBĘ ROBIENIA RZECZY POŻYTECZNYCH.

18 DZIECKO W SWYM NIEUSTANNYM DĄŻENIU DO PODBOJU ŚWIATA, WYPOWIADA SIĘ WŁAŚCIWYMI SOBIE ŚRODKAMI – MALARSTWEM, MUZYKĄ, TAŃCEM, POEZJĄ, MAJSTERKOWANIEM, BADANIEM ZJAWISK, HODOWLĄ…

19 PRZYWRÓĆCIE PRAWO PIERWSZEŃSTWA TAKIM WARTOŚCIOM JAK – ODCZUWANIE, PRZEŻYWANIE, TWORZENIE I ROZUMIENIE.

20 DZIECKO CHCE I POTRAFI SIĘ SAMODZIELNIE UCZYĆ, JEŻELI TYLKO STWORZY MU SIĘ WARUNKI SPRZYJAJĄCE ROZWOJOWI.

21 Z ODROBINĄ SUKCESU, ZACHĘTY I ZAUFANIA, W ŚRODOWISKU SPRZYJAJĄCYM PRACY, DZIECKO MOŻE DOTRZEĆ DO KRAŃCÓW SWIATA.

22 DZIECIŃSTWO NIE JEST WORKIEM, KTÓRY SIĘ NAPEŁNIA. JEST SZCZODRZE NAŁADOWANĄ BATERIĄ.

23 PEDAGODZY TRADYCYJNEJ SZKOŁY W KAŻDYM DZIECKU WIDZĄ PRZEDE WSZYSTKIM WROGA, KTÓRY ZAPANUJE NAD NIMI, JEŚLI ONI GO NIE OPANUJĄ.

24 NIE MOŻNA WYCHOWYWAĆ BEZ OKAZYWANIA SZACUNKU. POSZANOWANIE GODNOŚCI OSOBISTEJ UCZNIÓW, KTÓRZY NAWZAJEM SZANUJĄ SWOICH NAUCZYCIELI, JEST JEDNYM Z PIERWSZYCH WARUNKÓW ODNOWY SZKOŁY.

25 PRZYSZŁY USTÓJ DEMOKRATYCZNY, PRZYGOTOWUJE SIĘ PRZEZ DEMOKRATYCZNE WYCHOWANIE. PRZYSZŁY USTÓJ DEMOKRATYCZNY, PRZYGOTOWUJE SIĘ PRZEZ DEMOKRATYCZNE WYCHOWANIE.

26 NASZA PRACA POLEGA NA ZBIOROWYM WYSIŁKU NAUCZYCIELI (…) NIE MA I NIE MOŻE BYĆ W PEDAGOGICE DOGMATÓW, BO JEST ONA ZWIĄZANA Z ŻYCIEM, KTÓRE JEST W NIEUSTANNYM RUCHU.

27 POSTAWIŁEM SWÓJ KAMIEŃ SYGNAŁOWY. WIEM, ŻE POKAŻE ON DROGĘ TYM, KTÓRZY PRZYJDĄ PO MNIE.

28 NIE WYSTARCZY ZOSTAĆ FREINETOWCEM (…) TRZEBA PÓJŚĆ DALEJ.

29 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "CELESTYN FREINET MYŚLI WYBRANE CELESTYN FREINET MYŚLI WYBRANE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google