Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przestrzeń komunikacyjna jako źródło inspiracji zmian i innowacji społecznych, czyli jak będą zmieniały się rodzaje i sposoby transportu. Paweł Rochala,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przestrzeń komunikacyjna jako źródło inspiracji zmian i innowacji społecznych, czyli jak będą zmieniały się rodzaje i sposoby transportu. Paweł Rochala,"— Zapis prezentacji:

1 Przestrzeń komunikacyjna jako źródło inspiracji zmian i innowacji społecznych, czyli jak będą zmieniały się rodzaje i sposoby transportu. Paweł Rochala, Prezes Zarządu Elektryczni.eu sp. z o.o. Jugowice k. Wałbrzycha, 15 marzec 2013r. Elektryczni.eu Sp. z o.o.

2 Agenda 1. Elektryczni.eu - koncept 2. Wrocław – dokumenty (2020+, PR) 3. Innowacje a transport 4. Co nas czeka 5. Podsumowanie

3 Problem Rosnące koszty paliwa Strata paliwa w korkach Strata czasu w korkach Bezpieczne parkowanie rowerów Rosnące koszty energii Zanieczyszczenie środkowiska 1. Elektryczni.eu - koncept

4 Rozwiązanie EV skutery elektryczne rowery elektryczne PV Elektrownie słoneczne naziemne i dachowe Boks Bezpieczne boksy rowerowe

5 Wrocław – podstawowe dokumenty Strategia Wrocław w perspektywie 2020 plus Polityka_Rowerowa Wrocławia_Uchwała Nr LV/1688/10 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 14 października 2010 r. Polityka Transportowa Wrocławia_Uchwała Nr XII/396/99 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 23 września Wrocław – dokumenty (2020+, PR)

6 Strategia Wrocław koncentruje się na opisaniu pożądanych zmian cywilizacyjnych poprzez wskazanie kierunków, w których Wrocław powinien się zmieniać. Kieruje się w tym rozpoznaniem wyzwań, którym trzeba będzie stawić czoła i wartości, które należy chronić, umacniać i rozwijać. Wrocław – Miasto Spotkań PRZESTRZEŃ MIESZKANIOWA PRZESTRZEŃ PUBLICZNA PRZESTRZEŃ GOSPODARCZA PRZESTRZEŃ REKREACYJNA PRZESTRZEŃ INFORMACYJNA PRZESTRZEŃ KOMUNIKACYJNA

7 Strategia Wrocław PRZESTRZEŃ KOMUNIKACYJNA: Bezwzględna eliminacja ciężkiego transportu z centrum miasta. Bazy przeładunkowe i stacje ważenia ciężarówek. Egzekwowanie standardów środowiskowych (hałas, spaliny). Miękka eliminacja samochodów osobowych z centrum miasta (możliwość dojazdu w ważnych sytuacjach życiowych). Liczne strefy piesze. Eliminacja parkowania na chodnikach. Zaporowe ceny na parkingach wewnętrznych Promocyjne ceny na parkingach obwodowych. Sponsorowana komunikacja publiczna między parkingami a centrum. Priorytet dla komunikacji publicznej. Wydzielone pasy i torowiska. Uprzywilejowanie w ruchu. Elastyczne taryfy. Ułatwienia przesiadkowe. Nowatorskie rozwiązania komunikacyjne, kreujące pozytywny obraz miasta: autobusy elektryczne i hybrydowe, gondole wodne i napowietrzne (może pojazdy typu Ginger). Demonopolizacja komunikacji publicznej. Dopuszczenie konkurujących przewoźników przy zachowaniu kontroli nad siecią transportową. Bezkolizyjny system ścieżek rowerowych w układzie aglomeracyjnym. Strzeżone parkingi rowerowe w węzłach komunikacyjnych i nie tylko. Pilotażowy parking zewnętrzny operujący w systemie Park & Ride, ukierunkowany na rozpoznanie i odpowiednie kształtowanie reakcji społecznych. Rozszerzenie systemu komunikacji publicznej na miejscowości aglomeracji. Szybkie linie tramwajowe i kolej aglomeracyjna. Skojarzone dojazdy do pracy.

8 Kierunki rozwoju transportu publicznego oraz trasy rowerowe

9 Polityka Rowerowa Wrocławia CELE STRATEGICZNE Głównym celem strategicznym Polityki Rowerowej Wrocławia w perspektywie długoterminowej jest osiągnięcie co najmniej 15% udziału ( rowerzystów) ruchu rowerowego w ogólnej liczbie podróży realizowanych w Mieście w 2020 roku (co najmniej 10% udziału w 2015 r, ale 4% udziału ( rowerzystów) w 2012 r.) W konsekwencji realizowane będą strategiczne cele towarzyszące: poprawa bezpieczeństwa ruchu; redukcja zagrożeń motoryzacyjnych; zwiększenie szybkości przemieszczania się w Mieście; popularyzacja proekologicznych zachowań transportowych mieszkańców Miasta.

10 Polityka Rowerowa Wrocławia transport rowerowy wiąże się z wieloma korzyściami ekologicznymi, ekonomicznymi i społecznymi, do których należy zaliczyć: 100% osiąganie celów podróży w krótkim czasie, szczególnie w centrum Miasta; zmniejszenie problemów z parkowaniem; udrożnienie ulic zatłoczonych ruchem samochodowym; poprawa jakości przestrzeni życiowej w Mieście - minimalizacja hałasu i ilości zanieczyszczeń, zmniejszenie zagrożenia powodowanego przez ruch samochodowy, zmniejszenie zapotrzebowania na przestrzeń transportową; poprawa stanu zdrowia użytkowników rowerów; możliwość łączenia roweru z innymi środkami komunikacji publicznej. We Wrocławiu ważne sici tras rowerowych: europejska Euro Velo 9 łączącej Morze Bałtyckie z Morzem Adriatyckim (Szlak Bursztynowy) Rowerowy Szlak Odry – trasa rekreacyjna o znaczeniu ponadregionalnym

11 Za 30 lat mało kto będzie miał swój własny samochód. W ciągu 15 lat zaczniemy się zmieniać z właścicieli samochodów w użytkowników (raport KPMPG) Nie będziemy kupować aut, tylko abonament na korzystanie ze środków transportu Redukcje w miastach o 50% aut konwencjonalnie zasilanych do 2030 roku, a ostateczne pożegnanie w 2050 roku (Sim Kallas – komisarz ds. Transportu w Komisji Europejskiej) Model użytkownika – smartfon – start A - elektryczny samochód – meta B – smartfon... A teraz kolejny użytkownik skorzysta z tego środka transportu. 3. Innowacje a transport

12 Elektryczny samochód roku Tesla S – premium klasa, kosztuje tylko PLN, ale zasięg ma już blisko 500 km. Tylko elektryczny ! Elektryczne staje się dostępnym i standardowym produktem. W Polsce najtańszy samochód elektryczny kosztuje PLN.

13 Miejski samochód Honda – Micro Commuter miejski 3-osobowy pojazd Sterowany...tabletem Tablet służy również jako prędkościomierz i nawigacja Pedkość 80 km/h Zasięg 60 km Ładowanie do 3 godzin Koszt 100 km – około 6 złotych

14 Innowacja Hyundai Hyundai i30 wyposażony w najnowszej generacji system multimedialny, zintegrowany ze smartfonem kierowcy protokół bliskiego zasięgu NFC (Near Field Communication) kierowca może otwierać i zamykać samochód bez pomocy kluczyka - wystarczy umieszczenie smartfona w zasięgu nadajnika na bocznej szybie wyposażony został również w bezdotykową ładowarkę, która wykorzystuje zjawisko indukcji elektromagnetycznej i pozwala na ładowanie baterii telefonu bez połączenia kablowego Nowy system ma być dostęp w modelach Hyundaia w 2015 roku.

15

16 Lekki transport elektryczny (LEV) to realna alternatywa dla kosztów i codziennych korków. To dopiero początek zmian.

17 Przestrzeń komunikacyjna jako źródło inspiracji zmian i innowacji społecznych, czyli jak będą zmieniały sie rodzaje i sposoby transpotu Car sharing – współdzielenie zasobów samochodu + zarządzanie Car pooling – zabieranie pasażerów + zarządzanie ParkBike – bezpieczeństwo parkowania jednośladów Punkt ładowania samochodów, tani transport Rower, skuter, rower elektryczny, skuter elektryczny, mikro samochód Hub elektryczny - punkt ładowania samochodów + skuter elektryczny + darmowy parking Ograniczenie stref parkowania – zamknięte centrum dla ruchu spalinowego (idywidualnego) 4. Co nas czeka

18 ! W Danii podatki od nowych samochodów sięgać mogą nawet 180 proc. wartości pojazdu – start idea car sharing współdzielenie sąsiedzkie. Charging timePower supplyVoltageMax current 6–8 hoursSingle phaseSingle phase - 3,3 kW230 VAC16 A 2–3 hoursThree phaseThree phase - 10 kW400 VAC16 A 3–4 hoursSingle phaseSingle phase - 7 kW230 VAC32 A 1–2 hoursThree phaseThree phase - 24 kW400 VAC32 A 20–30 minutesThree phaseThree phase - 43 kW400 VAC63 A 20–30 minutesDirect currentDirect current - 50 kW VDC A

19 EU – (E ) Wrocław 10 (25) – Polska – 300 (E ) USA – (E) Public-domain European charge station sign U.S. traffic sign used for EV charging station Europa - punkty ładowania mają powstać w ramach wartego 8 miliardów euro planu Clean Power for Transport Package.

20 Podsumowanie Innowacje = B+R Zaangażowanie mieszkańców = ułatwienie życia Zmiana sposobu życia (life style) przemieszczania się Nowe trendy w zakresie rodzaju oraz sposobu transportu Mix transportowy = 40% transport publiczny + 40% transport indywidualny + 20% ruch alternatywa (rower, skuter, na piechotę) Zagrożenia: Automatyzacja procesów transportu Wykluczenie społeczeństwa - rynek pracy 5. Podsumowanie

21 Proponowane obszary wspólnych projektów B+R – nauka - biznes Indukcja elektromagnetyczna Systemy zarządzania lokalizacji, usługami Alternatywny transport

22 Politechnika Gliwicka Alternatywny transport - student – koncepcja hulajnogi, docelowo elektrycznej hulajnogi ? (autor Michał Markiewicz)

23 Rozwiązanie (docelowe) Wizja SMART samowystarczalny energetycznie dom (słońce, wiatr /skuter, samochód/magazynowanie energii/zarządzanie energią – opomiarowanie energią)

24 Poszukujemy Gruntów oraz dachów pod fotowoltaikę (PV) Klientów – skutery oraz rowery elektryczne (EV) Projektów B+R w zakresie PV, EV Kapitału na rozwój Zapraszamy do współpracy

25 Chwalimy się Zwycięzca (1 z 8) w ogólnopolskim projekcie (R)ewolucje Firm Akademickich – jury - 4 Parki Technologiczne nagroda – wyjazd do prestiżowego parku technologicznego - Technoloplis - Finalndia I Dolnośląskie Forum Innowacji i Technologii Energetyka - Innowacje – prelegent Dolnośląski Ośrodek Transferu Wiedzy i Technologii (DOTWIT) – członek Rady Programowej publikacje, wywiady – Gazeta Wyborcza, Onet.pl, radio Tok FM, Teleexpress.

26

27 Pytania&Odpowiedzi Paweł Rochala mob Elektryczni.eu sp. z o.o. ul. Duńska 9 Wrocławski Park Technologiczny, budynek Delta, I piętro Wrocław


Pobierz ppt "Przestrzeń komunikacyjna jako źródło inspiracji zmian i innowacji społecznych, czyli jak będą zmieniały się rodzaje i sposoby transportu. Paweł Rochala,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google