Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Planowanie, przygotowanie, przebieg, działania i wnioski ze szkolnej debaty Przygotowały: Joanna Staszewska kl. III D Katarzyna Jedyk kl. III C.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Planowanie, przygotowanie, przebieg, działania i wnioski ze szkolnej debaty Przygotowały: Joanna Staszewska kl. III D Katarzyna Jedyk kl. III C."— Zapis prezentacji:

1 Planowanie, przygotowanie, przebieg, działania i wnioski ze szkolnej debaty Przygotowały: Joanna Staszewska kl. III D Katarzyna Jedyk kl. III C

2 No to zaczynamy ! Po raz kolejny uczennice Gimnazjum nr 3 postanowiły ubiegać się o mandaty poselskie na XIX sesję Sejmu Dzieci i Młodzieży. Joanna Staszewska i Katarzyna Jedyk z pełną werwą i zapałem wzięły się do pracy, kiedy tylko został ogłoszony temat zadania.

3 Asia i Kasia długo zastanawiały się, jakie działania podjąć w celu zrealizowania tematu. Pierwszym z nich było porównanie cen, jakości i wartości owoców i warzyw, których uprawa jest możliwa w Polsce, i które można kupić w sklepach ekologicznych lub na miejskim rynku z tymi z supermarketów (które często są niepotrzebnie sprowadzane zza granicy)

4

5 Przecież lepiej kupić marchew z Polski niż z Hiszpanii Na targowisku miejskim kupimy owoce i warzywa lepszej jakości niż w supermarkecie, a przede wszystkim TAŃSZE ! W supermarkecie za owoce i warzywa przepłacamy, a ponadto są one gorszej jakości niż te rynkowe.

6 Asia i Kasia zorganizowały zdrowy happening, który okazał się strzałem w dziesiątkę! Uczniowie Trójki początkowo byli rozczarowani, kiedy nie mogli kupić swoich ulubionych batoników w automacie, ale później przekonali się do pomysłu koleżanek i z chęcią zajadali się jabłkami, marchewkami, pomarańczami, gruszkami, a słodkie napoje wymienili na wodę mineralną. HAPPENING

7 Automatyczny EKO – Protest

8

9 Następnie uczennice postanowiły rozwiązać problem z tak zwaną Maszyną Śmierci czyli szkolnym automatem, w którym do tej pory znajdowały się tylko niezdrowe przekąski i słodkie napoje.

10

11 Podczas happeningu przyszłe posłanki rozdawały również ulotki, na których znajdowały się rady żywieniowe, tabele kaloryczności oraz odpowiadały na zadane pytania. Ich akcja wywołała spore poruszenie, zaciekawienie ale również wiele uśmiechów na twarzach (nie tylko uczniów!) Wszyscy świetnie się bawili

12

13 Po udanym happeningu i zebranymi wnioskami z przechadzki po tomaszowskim targowisku i supermarketach, oraz zgromadzeniu szeregu informacji o giełdach warzywnych, miejscu uprawy warzyw i owoców, ale też nawiązaniu wstępnej współpracy ze sklepem Ekowitan Asia z Kasią zaczęły przygotowywać debatę …

14 Uczennice postanowiły jednak nieco odstąpić od założenia organizatorów i połączyły tematy ze sobą tworząc wielki, zdrowy mix. Zadanie miały o tyle ułatwione, że w ich szkole od dawna promowane są działania na rzecz zdrowego stylu życia jak np. akcja Trzymaj formę lub Jedz smacznie, zdrowo i kolorowo, dlatego Kasia i Asia postanowiły nawiązać współpracę z innymi uczniami, którym zależy na zmianach w sposobie odżywiania uczniów naszej szkoły. DEBATA

15 Na debatę uczennice zaprosiły nauczycieli, panią dyrektor, uczniów, przewodniczącą szkoły i opiekuna szkolnego ogródka. Poruszyły temat happeningu, za czym poszła prośba do Pani dyrektor o organizację Dnia Jabłka, zmianie zawartości asortymentu szkolnego automatu oraz możliwości zakupu na szkolnej stołówce świeżych owoców. Chciały uświadomić swoim kolegom i koleżankom, że lepiej kupować owoce i warzywa uprawiane w Polsce. Są one o wiele bardziej bogate w różne składniki odżywcze. Dziewczęta przeprowadziły też ankietę dotyczącą zdrowego odżywiania.

16 WNIOSKI Z DEBATY Lepiej kupować lokalne produkty i wspierać miejscowych przedsiębiorców i rolników. Lepiej sprzedawać owoce i warzywa, których uprawa jest możliwa w naszym państwie i nie ma potrzeby sprowadzania ich zza granicy. Importowane produkty rolne tracą na jakości i swojej wartości, ponieważ często są zabezpieczane przed niszczeniem różnymi chemikaliami, które w nadmiernej ilości mogą nam zaszkodzić. Zastąpić niezdrową słodycze ze szkolnego automatu ciasteczkami zbożowymi, waflami ryżowymi, suszonymi owocami, bakaliami, chrupkami kukurydzianymi, sezamkami, a słodkie napoje wodą mineralną. Mamy również zamiar nawiązać współpracę z miejscowymi gospodarstwami ekologicznymi, aby w naszej szkole istniała możliwość zakupu owoców na szkolnej stołówce.

17 Wprowadzenie do szkoły corocznej imprezy Dzień Jabłka, która będzie odbywać się 7 kwietnia w Światowy Dzień Zdrowia. Uczniowie tego dnia będą zachęcani do spożywania zdrowych produktów. Umiejętność porównywania cen owoców i warzyw z miejskiego targowiska z supermarketem oraz kosztów ich transportu. Unikanie zanieczyszczania środowiska związanego z transportem produktów zza granicy. Zachęcanie pracowników i uczniów naszej szkoły do kupowania artykułów spożywczych w ekologicznych sklepach (happening). Promowanie używania toreb wielokrotnego użytku. Ustalenie z dyrekcją szkoły i dostawcą żywności do szkolnego automatu o zmianie asortymentu na zdrowszą żywność.

18 Dziękujemy za obejrzenie naszej prezentacji KONIEC


Pobierz ppt "Planowanie, przygotowanie, przebieg, działania i wnioski ze szkolnej debaty Przygotowały: Joanna Staszewska kl. III D Katarzyna Jedyk kl. III C."

Podobne prezentacje


Reklamy Google