Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Gimnazjum 33 im. I.J.Paderewskiego w Krakowie. The baroque period - our shared European heritage Program Comenius w Gimnazjum 33 2013 - 2015.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Gimnazjum 33 im. I.J.Paderewskiego w Krakowie. The baroque period - our shared European heritage Program Comenius w Gimnazjum 33 2013 - 2015."— Zapis prezentacji:

1 Gimnazjum 33 im. I.J.Paderewskiego w Krakowie

2

3 The baroque period - our shared European heritage Program Comenius w Gimnazjum 33 2013 - 2015

4 Fotografia inspirowana sztuką baroku warsztaty realizowane w ramach programu Comenius Julia Filiciak Oliwia Kluza Maciej Gwizdowski Marlena Mirek Dominika Zych Patrycja Szarkowicz Ola Ślusarczyk Joanna Pietruszka Klaudia Kobiela Prowadzący KRYSTIAN PISOWICZ Uczestnicy

5

6 W latach 2013 – 2015 Gimnazjum 33 w Krakowie realizuje międzynarodowy projekt Comenius pod tytułem „Barok – nasze wspólne europejskie dziedzictwo” W listopadzie i grudniu 2013 roku uczniowie brali udział w warsztatach fotograficznych zatytułowanych „Światło-Gest- Rekwizyt”. Spotkania prowadził artysta fotografik Krystian Pisowicz. W jednej z sal urządzono studio z profesjonalnym wyposażeniem – uczniowie uczyli się tajników korzystania ze sprzętu i akcesoriów fotograficznych. W teoretycznej części zajęć uczniowie poznawali na podstawie wybranych dzieł charakterystyczne cechy malarstwa barokowego, jego tematykę, symbolikę oraz techniki malarskie ze szczególnym uwzględnieniem sposobów operowania światłem przez malarzy barokowych. Następnie, pod kierunkiem Krystiana, sami tworzyli kompozycje w stylu barokowym, uczyli się operować światłem tak, aby uzyskać oświetlenie charakterystyczne dla malarstwa barokowego. W końcu sami fotografowali własne aranżacje. Przedstawiamy Państwu wybór zdjęć wykonanych podczas tych warsztatów. Autorami wszystkich fotografii są uczniowie Gimnazjum 33. Kilka prac będzie reprezentować naszą szkołę na wystawie artystycznej podczas spotkania szkół partnerskich w Osny (Francja) Żródło: WIKIMEDIA COMMONS

7

8 Staraliśmy się, by nasze zdjęcia miały jak najwięcej emocji... Ola Ślusarczyk

9

10 Dowiedziałam się, jak coś przedstawić, aby nadać temu dynamikę... Julka Filiciak

11

12 W barokowym malarstwie rodzajowym bohaterami były najczęściej anonimowe osoby. Malarze przedstawiali je bez upiększeń i idealizacji, podczas wykonywania zwykłych, codziennych czynności lub w czasie zabaw. Nasze panie spędzają czas na czynnościach pogardzanych w tamtej epoce. Jedzą, piją i grają w karty. Jednym słowem próżnują i bezcelowo tracą czas. Zarówno temat jak i symbolika odsyła nas do idei „vanitas”. Karty, przewrócona, pusta szklana butelka, dzban na wino to symbole grzeszności, próżności i braku celu w życiu.

13

14 Barokowe martwe natury miały charakter moralizatorski, przedstawiały kruchość oraz przemijalność życia i dóbr ziemskich oraz przestrzegały ludzi przed próżnym życiem. Muszla z jednej strony symbolizowała luksus, z drugiej, będąc pozostałością żywego zwierzęcia, przemijanie i śmierć. Marność rzeczywistości przedstawiano także za pomocą instrumentów muzycznych. Muzyka jest nietrwała, stale płynie i przemija, zaczyna się i kończy równocześnie. Innym symbolem należącym do kręgu „vanitas” była świeca. Płomień obrazuje ludzką duszę, natomiast jego zgaszenie – nagłą śmierć. Owoce, dzban, porcelana symbolizują dobra materialne, bogactwo i opilstwo. Wszystko to jednak przemija.

15

16 Poznałam barokową symbolikę, nauczyłam się jak ustawiać martwą naturę i światło na obrazie... Dominika Zych

17

18 Gimnazjum 33 im. I.J.Paderewskiego w Krakowie ul. Rydygiera 20 www. zso15krakow.home.pl Warsztaty „Światło – Gest – Rekwizyt” zostały zrealizowane dzięki wsparciu KE w ramach programu Uczenie się przez całe życie

19 Dziękujemy Szymonowi Nowakowi za wyposażenie studia fotograficznego na czas warsztatów

20


Pobierz ppt "Gimnazjum 33 im. I.J.Paderewskiego w Krakowie. The baroque period - our shared European heritage Program Comenius w Gimnazjum 33 2013 - 2015."

Podobne prezentacje


Reklamy Google