Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pierwszy slajd, przedstawia stanowisko Rady Dzielnicy Śródmieście, przyjęte na zebraniu 11 czerwca 2015 roku. Kolejne slajdy, należy traktować jako moją.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Pierwszy slajd, przedstawia stanowisko Rady Dzielnicy Śródmieście, przyjęte na zebraniu 11 czerwca 2015 roku. Kolejne slajdy, należy traktować jako moją."— Zapis prezentacji:

1

2 Pierwszy slajd, przedstawia stanowisko Rady Dzielnicy Śródmieście, przyjęte na zebraniu 11 czerwca 2015 roku. Kolejne slajdy, należy traktować jako moją autorską wersję zagospodarowania i pomysłu na przedmiotowy teren i przedłużenie ulicy. Możliwości finansowe oraz niskie umiejętności graficzne determinują taki a nie inny wygląd prezentacji.

3 Mieszkańcy zgodnie podkreślają, że w centrum miasta brakuje ogólnodostępnych miejsc rekreacji i wypoczynku. Na omawianym terenie znajduje się zapomniany i zapuszczony teren przy dawnym Żaku, gdzie znajduje się boisko. Nikt nie myśli o tym, by ten teren wyremontować, odnowić i przywrócić mu świetność. Nie trzeba tworzyć czegoś nowego – miejsca rekreacji tam są. Nawet na środku dzikiego parkingu do dziś dzień stoi tablica do kosza!

4 Nie potrzebna jest cała droga wylotowa czy przelotowa. Wystarczy bardziej skomunikować ten teren poprzez istniejący już dojazd z ulicy Staszica. Wiem, że w kwestii komunikacji do Europy nam daleko, ale takie osiedla i takie kwartały jak ten omawiany, są przedmiotem uspokajania ruchu, a nie jego rozwijania!

5 Jednym z argumentów z jakim się spotkałem, dlaczego droga ma być poprowadzona tak a nie inaczej – czyli po łuku powodującym wyburzenie garaży – usłyszałem, że łuk spowalnia ruch. Tak więc w stosunku do poprzedniego slajdu, tutaj mamy łuk ostry. Do wyboru. Bez konieczności wielkiej zamaszystości drogi powodującej takie a nie inne wyburzenia. Jeśli kogoś to nie przekonuje, to zapraszam do kolejnego slajdu…

6 Mamy tutaj do czynienia z 14 metodami uspokajania ruchu – nawet na prostej drodze! Jest to slajd z publikacji dr hab. inż. Andrzej Zalewskiego z Politechniki Łódzkiej pt. Środki uspokojenia ruchu i ich oddziaływanie na prędkość. Warto skorzystać. Na pewno zaoszczędzi się dużą sumę pieniędzy i uniknie się wielu konfliktów.

7

8 Pozostawiając ul. Staszica ślepą tak jak do tej pory – nieznacznie ją tylko wydłużając, mamy możliwość zagospodarowania terenu w taki prosty sposób: Parking na około 60 miejsc ( wyliczone na podstawie obecnego stanu i układu parkowania – bez pojazdów które parkują „gdzie bądź”.) Zielone pole – miejsce na plac zabaw o powierzchni ok. 500m2. Według rozporządzenia Ministerstwa Edukacji Narodowej jest to miejsce odpowiednie na DUŻY plac zabaw.

9 W połączeniu ze zrewitalizowanym boiskiem, powstaną nam łącznie naprawdę duże miejsca do rekreacji, które będą ze sobą spójne.

10 Teraz odniosę się do kilku argumentów i głosów pojawiających się na przestrzeni roku, a które przemawiają za opcją budowy drogi, która jest cały czas forsowana przez miasto.

11

12 W chwili obecnej na terenie przy pogotowiu parkuje około 20 pojazdów. Nowa koncepcja uwzględnia w tym miejscu przebieg drogi, a przy pogotowiu miejsce na 6 pojazdów. Gdzie będzie parkować reszta?

13 Likwidacja garaży spowoduje, że stale w obu koncepcjach faktyczna liczba miejsc parkingowych w obu przypadkach zostanie zmniejszona o 37 miejsc ( patrz tabela wyżej ) Jak na taką inwestycję w centrum miasta, za takie pieniądze, to tragicznie mało.

14 Usunięcie bramki na parking pod blokiem, do czasu jej ponownego zamontowania przez spółdzielnie ( o ile w ogóle zostanie ponownie zamontowana ), spowoduje, że kierowcy w poszukiwaniu miejsca parkingowego, będą do woli mogli wjeżdżać i zajmować miejsca parkingowe służące do tej pory tylko mieszkańcom. Taka natura kierowców, że chcąc zaparkować pojazd, szuka się każdego wolnego miejsca.

15

16 Oprócz bezwzględnego zagospodarowania dzikiego parkingu, kolejnym problemem estetycznym dla niektórych są garaże. Są to garaże betonowe – nie blaszaki. Przy odrobinie dobrej woli, właściciele garaży mogą z pewnością ujednolicić kolor bram. Wskazane na zdjęciach ściany – które obecnie faktycznie są pomazane i z estetyką nie mają nic wspólnego – mogą być idealne dla modnych w ostatnim czasie w naszym mieście murali. Estetyka poprawiona bez konieczności burzenia czegokolwiek. Bo jeśli chodzi o samą estetykę garaży, na omawianym terenie znajduje się jeszcze jeden garaż z kilkoma miejscami, którego się nie rusza, a przecież również i on mógłby powiększyć zakres i możliwości inwestycji. Albo mamy tu do czynienia z brakiem konsekwencji, albo z bardzo dziwną uznaniowością…

17 Na koniec coś, o czym każdy mówi… Zobrazuję to na przykładzie projektów poddanych pod konsultacje.

18 Na omawianym terenie znajduje się prywatna działka ( teren zaznaczono kolorem czerwonym ). W każdym z dwóch wariantów przewiduje się dogodny dojazd do terenu prywatnego ( kolor niebieskie ). Z jednej strony ludziom burzymy ich własność ( garaże ) a z drugiej podnosimy atrakcyjność czyjejś własności i poprawiamy jej komunikację. Znów dziwne. Na koniec dodam, że działka ta ma powierzchnię ponad 1000m2. Dyskont przy ulicy Mostowej zajmuje ok. 1000m2 ( i ma ledwie kilka miejsc postojowych ) a market przy rondzie Trzech Krzyży z jego parkingiem mniejszym o połowę to również 1000m2. … BEZ KOMENTARZA


Pobierz ppt "Pierwszy slajd, przedstawia stanowisko Rady Dzielnicy Śródmieście, przyjęte na zebraniu 11 czerwca 2015 roku. Kolejne slajdy, należy traktować jako moją."

Podobne prezentacje


Reklamy Google