Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zdrowie czy nie zdrowie - oto jest pytanie z Trzymaj formę odpowiemy na nie. - nasz projekt.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zdrowie czy nie zdrowie - oto jest pytanie z Trzymaj formę odpowiemy na nie. - nasz projekt."— Zapis prezentacji:

1

2

3

4

5 Zdrowie czy nie zdrowie - oto jest pytanie z Trzymaj formę odpowiemy na nie. - nasz projekt

6 Składał się z trzech projektów: -Światowy Dzień Zdrowia -Pierwszy Dzień Wiosny -Dzień Dziecka

7

8 MOJE II ŚNIADANIE – stoiska przygotowane przez uczniów i rodziców (hol główny szkoły podstawowej i gimnazjum) godzina 8.45

9 CO MOGĘ ZROBIĆ DLA SWOJEGO ZDROWIA – pogadanka połączona z pokazem ćwiczeń przygotowana przez zaproszonych gości Klasy I – III ROBIMY OPATRUNKI 9.00 – 9.45 spotkanie z pielęgniarką p. Agnieszką Stępień kl. III 9.55 – spotkanie z pielęgniarką p. Agnieszką Stępień kl. I,II

10 Młodzież gimnazjalna – Wady postawy 9.00 – 9.45 uczniowie gimnazjum wraz z nauczycielami oraz rodzice ( sala gimnastyczna) spotkanie przeprowadził rehabilitant p. Tomasz Dziwiszek

11 Klasy IV – VI Wady postawy 9.55 – Uczniowie klas IV –VI wraz z nauczycielami oraz rodzice (sala gimnastyczna) spotkanie przeprowadził rehabilitant p. Tomasz Dziwiszek

12 11.30 – prezentacja multimedialna przygotowana przez WHO na światowy DZIEŃ ZDROWIA 2010 (pracownia informatyczna) – RELAKSACYJNE PRZERWY (hol główny szkoły podstawowej i gimnazjum)

13 Na szkolnych korytarzach umieszczono plansze zawierające opis ruchowy ćwiczeń relaksacyjnych. Uczniowie podczas przerw zapoznają się z instrukcją i według własnych upodobań wykonują wybrane ćwiczenie przy dźwiękach muzyki relaksacyjnej

14 CELEM ĆWICZEŃ było: * Przeciwdziałanie negatywnym skutkom znużenia i zmęczenia gromadzonego w ciągu dnia pracy ucznia; * Ożywienie funkcji wegetatywnych; * Pobudzenie czynności płuc, serca, odciążenie kończyn górnych zwłaszcza ręki prawej;

15 * Korekcja postawy poprzez ruch wszechstronnie angażujących układ kostno - stawowo - mięśniowy; * Odciążenie analizatora wzrokowego i słuchowego; * Kształtowanie trwałego nawyku stosowania aktywnego wypoczynku w czasie pracy umysłowej – w szkole i w domu.

16

17

18

19 Dziewczynki, mierzymy się…

20

21 Prawidłowe żywienie uważa się obecnie za jeden z najważniejszych czynników warunkujących stan zdrowia ludności, a coraz więcej chorób trapiących ludzi ma ścisły związek z odżywianiem. Tak dziś rozpowszechnione choroby jak otyłość, nadciśnienie, miażdżyca, wiele chorób serca, są w znacznym stopniu spowodowane niewłaściwym odżywianiem. To właśnie rodzice mają największy wpływ na kształtowanie prawidłowych postaw i nawyków żywieniowych. Są pierwszymi i najważniejszymi edukatorami.

22 Dbaj o różnorodność spożywanych produktów. Strzeż się nadwagi i otyłości. Bądź aktywny ruchowo. Spożywaj dużo produktów zbożowych. Pamiętaj o 2 szklankach chudego mleka dziennie. Mleko możesz zastąpić jogurtem, kefirem, serem. Mięso spożywaj z umiarem. Jedz codziennie dużo warzyw i owoców. Ograniczaj jedzenie tłuszczów, a szczególnie zwierzęcych. Zachowaj umiar w spożywaniu cukrów i słodyczy. Ograniczaj spożycie soli. Unikaj napoi gazowanych i innych używek.

23 TEMAT: ODŻYWIAM SIĘ ZDROWO – JEM KOLOROWO. CELE LEKCJI: wiesz co to jest,, dieta zbilansowana znasz,, piramidę zdrowia znasz zasady zdrowego odżywiania Na Co Be Zu Znajomość roli warzyw i owoców w codziennej diecie. Przestrzeganie zasad zdrowego odżywiania się. Znajomość,, piramidy zdrowia. Umiejętność pracy w grupie.

24 Przebieg lekcji: Powitanie hasłem- kto je owoce i warzywa ten jest zdrowy i wygrywa. Uczniowie proponują swoje hasła. Przedstawienie tematu lekcji, celów oraz nacobezu. Pogadanka na temat odżywiania: jakie pokarmy jedzą najczęściej? Które najbardziej lubią? Czy zdarza się, że są przejedzeni lub głodni? Czym grozi przejadanie lub głodzenie się?

25

26 Tradycyjnie- przekazanie kluczy przez p. Dyrektor

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36 Jaka aktywność !

37 Nie tylko uczniowie miło pracowali…

38

39

40

41 Dzień Dziecka Cele: -Integracja środowiska szkolnego i lokalnego- stworzenie możliwości uczestniczenia w różnego rodzaju aktywności ruchowej, -Stwarzanie sytuacji sprzyjających przeżywaniu pozytywnych emocji, -Promowanie zdrowego, bezpiecznego i aktywnego spędzania wolnego czasu, -Kształtowanie umiejętności współdziałania zespołowego, opartego na wzajemnym zaufaniu, życzliwości, poszanowaniu współpartnera i rywala.

42 Harmonogram Dnia Dziecka 8.00 – spotkanie na Sali gimnastycznej(wszyscy przychodzą w strojach sportowych) wyjście wszystkich uczniów z wychowawcami na trasy powrót grup z rajdu i zbiórka na boisku szkolnym

43 Harmonogram Dnia Dziecka- cd – wspólna biesiada przy ciepłym posiłku zawody z udziałem nauczycieli, rodziców, uczniów

44 To był dzień! Wymarsz….

45 Na trasie…

46 Chwila odpoczynku przed zawodami…

47 To były emocje: Rodzice, Nauczyciele, Uczniowie SP, Uczniowie Gimnazjum- kto wygra?

48

49 Wyniki nie były ważne Ważne, że razem miło i zdrowo spędziliśmy czas.

50 PODSUMOWANIE PROJEKTU

51 Cele projektu: -pogłębienie wiedzy uczniów, rodziców w zakresie zbilansowanej diety, aktywności fizycznej, - wdrażanie zasad aktywnego stylu życia -zachęcanie do dokonywania zdrowych wyborów -kształtowanie zasad fair play podczas rywalizacji sportowej zostały zrealizowane.

52 Nasze sukcesy: -diagnoza szkoły – wskaźnik BMI, -duże zainteresowanie uczniów, rodziców, -doskonalenie pracy metodą projektów, -dokonywanie zdrowych wyborów przez uczniów(sklepik szkolny), -współpraca z organizacjami( RZAZ w Stanisławowie, Ośrodek Zdrowia w Łęgu, PSSE w Płocku, wszystkie podmioty szkoły)

53 Prezentację w ramach projektu wykonali uczniowie klasy IIIB gimnazjum: Aleksandra Wiśniewska Patryk Daczko Michał Jarzębowski

54 Dyrektor: Mirosława Zgódka-Wiśniewska

55


Pobierz ppt "Zdrowie czy nie zdrowie - oto jest pytanie z Trzymaj formę odpowiemy na nie. - nasz projekt."

Podobne prezentacje


Reklamy Google