Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Poznaję, Wypoczywam, Uczę się – motto Centrum Hewelianum jako idea przewodnika nowoczesnego obiektu kulturalnego. Gdańsk, 17 marca 2011 Lucyna Rokitiańska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Poznaję, Wypoczywam, Uczę się – motto Centrum Hewelianum jako idea przewodnika nowoczesnego obiektu kulturalnego. Gdańsk, 17 marca 2011 Lucyna Rokitiańska."— Zapis prezentacji:

1 Poznaję, Wypoczywam, Uczę się – motto Centrum Hewelianum jako idea przewodnika nowoczesnego obiektu kulturalnego. Gdańsk, 17 marca 2011 Lucyna Rokitiańska

2 Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce ? Centrum Hewelianum

3 Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce Centrum nauki (science -center) zlokalizowane w zabytkowych obiektach architektury militarnej pochodzących z XIX wieku. Co? Połączenie przeszłości związanej z miejscem i przyszłości, związanej z edukacją - pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Europie.

4 FORT GÓRY GRADOWEJ Dworzec PKS Dworzec PKP Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce Gdzie?

5 1997 - rozpoczęcie prac dotyczących rewitalizacji kwartału Grodzisko. 1999 - koncepcja Programu Hewelianum. 2001 - Strategia rozwojowa dla Zespołu Grodzisko - podstawowe opracowanie studialne określające zasady oraz kierunki rewitalizacji zespołu. 2002 - 2008 - badania, dokumentacja, prace w ramach inwestycji, konkursy na koncepcję wystaw stałych. sierpień 2004 - wniosek o dofinansowanie budowy Centrum Hewelianum ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (ERDF). lipiec 2008 - otwarcie pierwszej wystawy stałej Wehikuł Czasu – Człowiek i Pocisk. listopad 2008 - zakończenie prac budowlanych w ramach inwestycji "Centrum Hewelianum. Budowa kompleksu edukacyjno-rekreacyjnego w Gdańsku. Etap I A. listopad 2008 – otwarcie drugiej wystawy stałej Energia, Niebo i Słońce. Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce Kiedy?

6 Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce Dlaczego? Podstawowym celem projektu utworzenia Centrum Hewelianum było włączenie obszaru pofortecznego w aktywną tkankę miejską, świadomość gdańszczan i odwiedzających miasto, turystów. Przed Po

7 Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce Dalsze plany… zewnętrzna galeria ekspozycyjna zlokalizowana w Suchej Fosie plenerowy pak edukacyjny stałe wystawy edukacyjne planetarium kolejka linowa

8 Centrum Hewelianum. Budowa kompleksu edukacyjno-rekreacyjnego w Gdańsku. Etap I B Adaptacja Centrum Hewelianum w Gdańsku na potrzeby naukowo- dydaktyczne pomorskich szkół wyższych. Zakończenie projektów – II i III kwartał 2012 roku. Koszary Schronowe Bateria Moździerzy Poterna do Baterii Moździerzy Laboratorium Amunicyjne nr 3 Majdan Galeria Strzelecka Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce W trakcie realizacji…

9 Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce multimedialna wystawa Wehikuł Czasu – Człowiek i Pocisk (historia) Jak? wystawy stałe: interaktywna wystawa Energia, Niebo i Słońce (fizyka i astronomia)

10 Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce zajęcia edukacyjne FIZYKA (Dwa łyki optyki, W krainie ciekłego mrozu) ASTRONOMIA (Spoglądając w niebo, Układ Słoneczny okiem kosmity) HISTORIA (Dzień w garnizonie, Do Hewelianum NAPRZÓD MARSZ!) GEOGRAFIA (Niespokojna planeta, Podróż do wnętrza Ziemi) CHEMIA (Chemia od kuchni) ASTROBIOLOGIA (Życie na krawędzi) BIOLOGIA (Eko-detektywi)

11 Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce Analiza statystyczna 2010

12 Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce wystawy czasowe warsztaty, science show Poczuj chemię do fizyki imprezy plenerowe Noc Muzeów, BFN, Noc Naukowców imprezy okolicznościowe Święto liczby Pi organizacja imprez wynajem pomieszczeń zwiedzanie z przewodnikiem

13 Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce … różnorodność

14 Oferta popularno-naukowa: interaktywne i multimedialne wystawy, rodzinne imprezy plenerowe, historyczne wycieczki z przewodnikiem, oferta dla każdej grupy wiekowej. Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce Poznaję…

15 Przestrzeń rekreacyjna: lokalizacja w centrum Gdańska, teren o powierzchni ponad 20 hektarów, dwa punkty widokowe na panoramę Starego Miasta, park kryjący rzadkie gatunki roślin i zwierząt. Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce Wypoczywam…

16 Edukacja: lekcje dla grup szkolnych (szkoły podstawowe, gimnazjalne, licealne), zajęcia dla szkół wyższych, szkolenia dla nauczycieli, warsztaty, pokazy, wykłady. Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce Uczę się…

17 Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce Muzeum… Centrum Nauki… Park rozrywki… Centrum Odkrywania Wiedzy… Science-center…

18 Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce Nowoczesny obiekt kulturalny…

19 Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce Recepta na sukces… Oryginalność Interaktywność Nowoczesność Różnorodność Innowacyjność

20 Odyseja Turystyczna 2011. Nowe trendy w turystyce Centrum Hewelianum

21 Dziękuję za uwagę! Fot. Archiwum PKFM Twierdza Gdańsk Fot. Dallpress/ Dariusz Łazarski Fot. Katarzyna Roman Fragment filmu Zmiksujmy kreatywność i innowacyjność w kształceniu dorosłych. Grundvig www.hewelianum.pl


Pobierz ppt "Poznaję, Wypoczywam, Uczę się – motto Centrum Hewelianum jako idea przewodnika nowoczesnego obiektu kulturalnego. Gdańsk, 17 marca 2011 Lucyna Rokitiańska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google