Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Mateusz Lebiedziński Kanwa Modelu Biznesowego. Frederic Winslow Taylor „management” – 1910 r. nikt go nie pamięta – czemu? okłamywałeś pracodawcę Myślenie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Mateusz Lebiedziński Kanwa Modelu Biznesowego. Frederic Winslow Taylor „management” – 1910 r. nikt go nie pamięta – czemu? okłamywałeś pracodawcę Myślenie."— Zapis prezentacji:

1 Mateusz Lebiedziński Kanwa Modelu Biznesowego

2 Frederic Winslow Taylor „management” – 1910 r. nikt go nie pamięta – czemu? okłamywałeś pracodawcę Myślenie XIX w. – gdy zrobisz coś lepiej niż poprzednio to zasługujesz na karę, bo to oznacza, że wcześniej nie starałeś się wystarczająco -> okłamywałeś pracodawcę

3 -to zdolność człowieka do kreowania i zaspokajania swoich potrzeb i potrzeb innych ludzi. - to taki, który w każdych warunkach – jakie stwarza mu otoczenie – potrafi dostrzegać i realizować swoje potrzeby i potrzeby innych. Przedsiębiorczość Człowiek przedsiębiorczy

4 Przedsiębiorczości można się nauczyć!

5 Jak powstaje biznes? 1. Genialna myśl 2. Początek realnej pracy nad myślą 3. Magazyny/wywiad/prestiż/jasny podział kompetencji –> SUKCES

6 Biznesplan?

7 I jego miejsce…

8 „ Żaden plan nie przeżywa pierwszego kontaktu z klientem “

9 Startup (?) chęć stworzenia czegoś nowego w warunkach skrajnej niepewności startup = eksperyment -> pytanie nie brzmi „czy to może być zbudowane?” tylko „czy to powinno być zbudowane?”

10 Model biznesowy „Model biznesowy opisuje przesłanki stojące za sposobem, w jaki organizacja tworzy wartość oraz zapewnia i czerpie zyski z tej wytworzonej wartości.” Alexander Osterwalder

11 Lean Management Eliminacja czynności, które wykonywane są przy tworzeniu produktu lub usługi, a które nie dodają wartości temu produktowi lub usłudze. najniższy koszt najmniejsze wykorzystanie zasobów eliminacja procesów nieefektywnych

12 Lean Startup produkt o minimalnej koniecznej funkcjonalności tylko kluczowe funkcjonalności minimalna wartość produktu - MVP (ang. Minimum viable product) „Pierwsza wersja produktu lub usługi, która powinna ujrzeć światło dzienne.”

13 Lean Startup czy klienci wiedzą, że mają problem, który staram się rozwiązać? czy zdecydowaliby się kupić rozwiązanie problemu gdyby takowe istniało? czy kupiliby je od nas? czy potrafimy zbudować rozwiązanie problemu?

14 Lean Startup - MVP (ang. Minimum viable product) użytkownicy zdecydują się na zakup kiedy będą chcieli go użyć, łatwo odkryją jak to zrobić jesteśmy w stanie dostarczyć kompletny produkt klientowi

15 Lean Startup - MVP (ang. Minimum viable product)

16 Pivot – czyli zmiana -> zwroty w biznesie weryfikowanie hipotez zmiany koncepcji Skróć czas pomiędzy zwrotami!!! Jak? ROZPOZNAJ RYNEK!

17 Nie obstawaj uparcie przy swoim pomyśle/swojej wizji !!!

18

19 Pytania NIE o opinię o „życie” o przemyślenia TAK w jaki sposób obecnie radzisz sobie z tym problemem? ile Cię ten problem kosztuje? ile byłbyś w stanie za to zapłacić? - UWAGA konkretne zdarzenia z przeszłości pytać o konkretne fakty - NIE opinie pytać o konkretne fakty - NIE opinie zadawać pytanie otwarte, które angażują rozmówcę zadawać pytanie otwarte, które angażują rozmówcę nie mówić o pomyśle tylko słuchać potencjalnego klienta nie mówić o pomyśle tylko słuchać potencjalnego klienta koncentracja na przeszłości i teraźniejszości – nie pytać o przyszłość koncentracja na przeszłości i teraźniejszości – nie pytać o przyszłość patrzeć na firmę z perspektywy klienta! patrzeć na firmę z perspektywy klienta!

20 1. Czy sądzisz, że to dobry pomysł? 3. Czy kupiłbyś nasz produkt gdybyśmy rozwiązali problem? 6. Oceń czy taki pomysł jest słaby/przeciętny/bardzo dobry 5. Co byś zmienił w produkcie na podstawie Twoich doświadczeń? 2. Jaka była największa trudność w korzystaniu z tej usługi? 4. Czym się kierujesz wybierając … ?(nazwa dowolnego produktu naszej bezpośredniej konkurencji) v

21 Pitch/Pitching Elevator Pitch Events Pitch Investors Pitch

22 Elevator Pitch – Deklaracja Potencjału

23 20-30 sekund haczyk

24 7 kroków lista fraz opisujących biznes (bez banałów) zapisz pitch tak jakbyś mówił ćwicz pitch koncentruj się na potrzebach słuchaczy (co chcą usłyszeć?/co ich naprawdę interesuje?) i pokazaniu swojej wartości przygotuj scenariusze rozmowy domknij rozmowę

25 Błędy mglistość niedokładność brak przygotowania (chaos) arogancja zawiłość (trudny temat) Babcia ma zrozumieć pitcha Babcia ma zrozumieć pitcha

26 Warsztat!

27

28 Segmenty Klientów Dla kogo tworzymy wartość? Kim są nasi najważniejsi klienci?

29 Segmenty Klientów Grupę uznajemy za oddzielny segment jeśli: Dla danej grupy musimy stworzyć oddzielną ofertę Docieramy do niej innymi kanałami W inny sposób utrzymujemy relacje z daną grupą Grupa wyróżnia się inną rentownością Członkowie grupy chcą płacić za inne aspekty oferty

30

31 Propozycja wartości Jakie wartości generujemy dla naszych klientów? Które potrzeby klientów zaspokajamy? Jaki zbiór produktów i usług oferujemy każdemu z segmentów klientów?

32 Potrzeba

33

34 Generatory wartości Nowość Wydajność Skuteczność Marka Cena Niższe koszty Niższe ryzyko Dostępność Wygoda

35

36

37 Kanały W jaki sposób przekazujesz wartość? Jakimi kanałami nawiązujesz kontakty z danym segmentem?

38

39 Relacje z klientami W jaki sposób podtrzymujesz relację ze swoimi klientami? Jakiego rodzaju relacji oczekuje dany segment klientów? Które oczekiwania uda nam się zaspokoić?

40 Budowanie relacji Osobiste wsparcie Dedykowany opiekun klienta Samoobsługa Budowa społeczności Współtworzenie

41

42 Strumienie przychodów Za jaką wartość Twoi klienci gotowi są zapłacić?

43 Rodzaje strumieni Sprzedaż towarów i usług Opłata za korzystanie Opłata abonencka Wypożyczenie lub Leasing Udzielenie licencji Prowizja pośrednika Reklama

44 Kluczowe zasoby Jakich zasobów wymaga nasza propozycja wartości, nasze kanały dystrybucji, relacje z klientami, strumienie przychodów?

45

46

47 Kluczowe działania Jakich kluczowych działań wymaga nasza propozycja wartości? Jakich działań wymagają nasze kanały dystrybucji, relacje z klientami i strumienie przychodów?

48 Kluczowe działania Produkcja, Dystrybucja, Marketing, Magazynowanie, Badania, Zarządzanie, utrzymywanie i rozwój platformy, Pozyskiwanie klientów

49 Kluczowi partnerzy Kogo należy uznać za kluczowego partnera? Kto zasługuje na miano kluczowego dostawcy? Jakie kluczowe działania realizują nasi partnerzy?

50 Ryzyko?

51

52 Struktura kosztów Jakie najważniejsze koszty generuje nasz model biznesowy? Które kluczowe zasoby i działania kosztują najwięcej? Koszty stałe i zmienne,

53

54

55 Kanwa Modelu Biznesowego dla:

56

57 Opracujmy kanwę!

58 Jakie oferuje korzyści Kanwa modelu biznesowego?

59 Wspólny język

60 Łatwość implementacji Współzależności w firmie Generowanie pomysłów Uwolnienie kreatywności Uporządkowane idee

61 A może dostrzegliście wady?

62 Twój model to jedynie zbiór hipotez!

63 Wyjdź z biura!

64 Eksperymentuj!

65 Opowiedz historię

66 przedsiebiorca.pl Mateusz Lebiedzinski Tel.:


Pobierz ppt "Mateusz Lebiedziński Kanwa Modelu Biznesowego. Frederic Winslow Taylor „management” – 1910 r. nikt go nie pamięta – czemu? okłamywałeś pracodawcę Myślenie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google