Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Koncept 4U – strategia działań dla Planeta FM. Plan prezentacji Cele Strategia Komunikacji Plany Kierunki Komunikacji Projekty Działania Podsumowanie.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Koncept 4U – strategia działań dla Planeta FM. Plan prezentacji Cele Strategia Komunikacji Plany Kierunki Komunikacji Projekty Działania Podsumowanie."— Zapis prezentacji:

1 Koncept 4U – strategia działań dla Planeta FM

2 Plan prezentacji Cele Strategia Komunikacji Plany Kierunki Komunikacji Projekty Działania Podsumowanie Budżet Kalendarium Harmonogram

3 Cele Zdobyć pozycję stacji radiowej pierwszego wyboru wśród młodych wykształconych i aspirujących do zdobycia wykształcenia ludzi Zbudować wizerunek stacji jako tej, którą przeniesie Cię na inną Planetę, stacji będącej Twoją drogą do gwiazd

4 Strategia komunikacji Planeta Fm jest jedyną polską stacją radiową, która jako pierwsza prezentuje najnowsze światowe przeboje dance, house itp. Planeta jest stacją, która przeniesie WAS do innego świata, na inną Planetę Słuchając Planeta Fm, poczujesz jak to jest być gwiazdą Planeta Fm jest jedyną polską stacją radiową, która jako pierwsza prezentuje najnowsze światowe przeboje dance, house itp. Planeta jest stacją, która przeniesie WAS do innego świata, na inną Planetę Słuchając Planeta Fm, poczujesz jak to jest być gwiazdą

5 Plany Przygotowanie nowej koncepcji marketingowej stacji opartej na haśle: Planeta FM – Twoja droga do gwiazd lub Planeta FM – przenieś się na inną planetę Zbudowanie nowej koncepcji wizualnej stacji Zbudowanie oraz nawiązanie szerszych relacji z poszczególnymi grupami docelowymi poprzez aktywności promocyjne i PR Przygotowanie nowej koncepcji marketingowej stacji opartej na haśle: Planeta FM – Twoja droga do gwiazd lub Planeta FM – przenieś się na inną planetę Zbudowanie nowej koncepcji wizualnej stacji Zbudowanie oraz nawiązanie szerszych relacji z poszczególnymi grupami docelowymi poprzez aktywności promocyjne i PR

6 Kierunki komunikacji Przygotowaliśmy trzy linie strategii oraz komunikacji wizualnej - Zmień Planetę - Twoja droga do gwiazd (styl glamour) - Twoja droga do gwiazd (styl imprezowo-klubowy) Linia 1 Linia 2 Linia 3

7 Linie wizualne Linia 1 Linia dotycząca hasła: Zmień Planetę. Linia nawiązuje do symboliki avatara. Ta symbolika ma sugerować nie tylko zmianę planety ale także odnosić się nowoczesności, wyprzedzania trendów i tworzenia nowej rzeczywistosći

8 Linia wizualna nr 1 Billboard Linia 1

9 Linia wizualna nr 1 Billboard Linia 1

10 Linia wizualna nr 1 Ambient wkomponowany w przestrzeń miejską Linia 1

11 Linia wizualna nr 1 Film wirusowy w internecie Linia 1

12 Alternatywne style do wykorzystanie w tej koncepcji wizualnej Linia 1

13 Linia wizualna nr 1 Celem koncepcji wizualnej jest oparcie strategii na budowie wizerunku stacji jako najnowocześniejszej, kreującej trendy swoimi przebojami, muzyką oraz stylem, przenoszącej słuchaczy na inną lepszą planetę Linia 1

14 Linia wizualna nr 2 Linia 2 Linia nawiązująca do hasła: droga do gwiazd. Linia ma symbolizować styl glamour, coś ekskluzywnego ze świata gwiazd i celbrytów ale zarazem dostępnego dla zwykłych ludzi czyli: Słuchaj Planeta FM, a poczujesz się jak gwiazda

15 Linia wizualna 2 – koncepcja strategiczna Celem koncepcji wizualnej jest budowa wizerunku stacji jako glamour. Miałoby to na celu przyciągnięcie młodych ludzi, których pociąga i fascynuje życie gwiazd i celbrytów Linia 2

16 Linia wizualna nr 3 Linia 3 Linia nawiązująca do hasła: droga do gwiazd. Linia nawiązuje do nocnego klubowego życia, muzyki klubowej. Ponadto celem tej linii jest również promocja polskich gwiazd rozgłośni

17 Linia wizualna 3 – koncepcja strategiczna Celem koncepcji wizualnej jest oparcie strategii na wykorzystaniu w odpowiedni sposób polskich gwiazd rozgłośni czyli: Wet Fingers, Dj Adamus i Dj Mafia Mike. Celem tego działania byłoby wypromowanie swoich gwiazd oraz promocję stacji poprzez znane nazwiska. Kontakt słuchaczy z polskimi gwiazdami spowodowałoby identyfikowanie się słuchaczy z gwiazdami rozgłośni oraz pozwoliłoby obejmować patronatem stacji wybrane imprezy klubowe, na których graliby ww. artyści Linia 3

18 Propozycje aktywności promocyjnych Działania eventowe Flashmob Akcje ambientowe Promocja internetowa (buzz marketing, filmy viralowe,) PR

19 Działania eventowe Występy DJ (np. którejś gwiazd rozgłośni) na mobilnej platformie ciągniętej przez ciężarówkę Ubrandowiona ciężarówka przemieszcza się po głównych ulicach miast Na platformie Dj gra na żywo na platformie odbywa się zabawa

20 Działania eventowe Występy DJ (np. którejś gwiazd rozgłośni) na mobilnej przemieszczającej się w nocy i zatrzymującej w okolicach klubów nocnych. Wokół, platformy chodzą hostessy, rozdające gadżety Planety FM oraz zachęcające do udziału w konkursie.

21 Działania eventowe Lotne brygady Planeta FM – lotne brygady z wizażystami, stylistami i z drobnymi materiałami reklamowymi – czapki, szaliki w które ekipa promocyjna będzie mogła wyposażyć balangowiczów. Takie akcje odbywałyby się wieczorami w miejscach gdzie ludzie przenoszą się z imprezy na imprezę. Myśl przewodnia – Planeta.fm to planeta na której imprezujesz ( tak jak się jedzie wypocząć na Ibizę). Chętni mogliby by być charakteryzowani w stylu wizualu z linii nr 1

22 Do klubów, w których odbywają się aktywności. Przyjeżdża grupa taneczna w ubrandowionych strojach – wykonuje kilkuminutowe show zachęcając gości do zabawy oraz wzięcia udziału w konkursie Działania eventowe

23 Konkurs Podczas proponowanych eventów odbywałyby się konkurs. Celem konkursu byłoby wymyślenie najlepszego hasło reklamowego stacji Planeta FM. Hasła zapisywane byłyby na kuponach i zbierane przez hostessy. Nagrodą w konkursie byłaby np. możliwość zaprezentowania swoich ulubionych przebojów na antenie radia w czasie godzinnej audycji pod opieką jednego z DJ. Drugą i opcją jest np. znalezienie się na reklamie Palneta FM na billboardach

24 Flashmob Sztuczny tłum ludzi gromadzących się niespodziewanie w miejscu publicznym w celu przeprowadzenia krótkotrwałego zdarzenia, zazwyczaj zaskakującego dla przypadkowych świadków. W przypadku flashmobu dot. Planety FM proponujemy organizację akcji w każdym mieście objętym promocją. Akcja polegałaby na gromadzeniu się młodych, pozornie nieznających się ludzi, w często uczęszczanych miejscach, którzy brali by udział w spontanicznym evencie. Akcja polegałaby na pozornie spontanicznym układzie tanecznym. Występy byłyby z ukrycia filmowane i następnie umieszczane na youtube

25 Akcje ambientowe Wkomponowywanie niestandardowych reklam Planeta FM w przestrzeń miejską

26 Promocja internetowa (buzz marketing, filmy viralowe) Budowanie wizerunku poprzez aktywności na portalach internetowych Działania polegające na budowanie wizerunku oraz tworzeniu szumu komunikacyjnego na forach internetowych W trakcie aktywności w mediach internetowych buzz moderatorzy będą komunikowali strategiczne przekazy informacyjne istotne dla stacji Planeta FM Grupa buzz moderatorów będzie aktywna całodobowo przez 7 dni w tygodniu W okresie 6 miesięcy aktywności przewidujemy, że buzz moderatorzy wygenerują ponad 1500 pozytywnych dyskusji, tematów, opinii i komentarzy w strategicznych mediach, docierających do grupy docelowej kampanii wizerunkowej Planeta FM

27 Kanały kampanii Działania marketingu szeptanego będą polegały na systematycznym dostarczaniu wszystkich strategicznych informacji, dotyczących projektu do grup docelowych, poprzez następujące kanały komunikacji: –serwisy informacyjne –serwisy video –portale społecznościowe –fora i grupy dyskusyjne –kluczowe portale tematyczne i informacyjne (w tym wątki pod artykułami) –serwisy i portale tematyczne: dla kobiet i mężczyzn, młodzieżowe muzyczne, Kulturalne, lifestylowe, newsowe, nowych technologii, informatyczne, komputerowe – *Agencja przygotuje szczegółową bazę mediów do akceptacji Klienta

28 AKTYWNOŚCI BUZZ COMMUNICATION W trakcie aktywności w mediach internetowych buzz moderatorzy będą komunikowali strategiczne przekazy informacyjne istotne dla stacji Planeta FM Grupa buzz moderatorów będzie aktywna całodobowo przez 7 dni w tygodniu W okresie 6 miesięcy aktywności przewidujemy, że buzz moderatorzy wygenerują ponad 1500 pozytywnych dyskusji, tematów, opinii i komentarzy w strategicznych mediach, docierających do grupy docelowej kampanii Wizerunkowej Planeta FM

29 Zakres aktywności buzz communication Budowanie i stała aktualizacja bazy strategicznych serwisów, forów, portali społecznościowych dla Planeta FM Budowanie i utrzymywanie wiarygodnych profili użytkowników na kluczowych forach internetowych Regularne zamieszczanie pozytywnych wypowiedzi i komentarzy na forach internetowych oraz w komentarzach pod artykułami prasowymi Stałe monitorowanie wypowiedzi internautów na temat Planeta FM W przypadku negatywnych wypowiedzi szybkie reagowanie i odpowiadanie na komentarze Działania buzz będą prowadzone przy każdorazowej wysyłce komunikatów prasowych – efekt synergii działań e-PR oraz buzz communication (istotny wcześniejszy briefing dla Agencji) Ewaluacja działań buzz communication (miesięczne raporty z pracy Agencji) Doradztwo w zakresie pozycjonowania marki w świadomości internautów na forach, portalach społecznościowych oraz w serwisach internetowych

30 Film wirusowy w internecie Filmik pokazywałby zwyczajną imprezę na, której bawią się ludzie. Konwencja byłaby szara i dość nudna. Dopiero po pojawieniu się muzyki z Planeta FM, postacie robiłyby się kolorowe i przekształcały się w coś w rodzaju avatarów Jak filmu wirusowe pojawiałyby się na youtube również filmiki z akcji flashmob

31 DZIAŁANIA PR

32 Rekomendacja agencji Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie w działaniach z zakresu budowania wizerunku marek i firm oraz specyfikę rynku mediów uważamy, że działania komunikacyjne dla Planeta FM powinny być: –Edukacyjno-informacyjne skierowane do mediów, dziennikarzy tematycznych oraz grup docelowych –Eksperckie – pozycjonujące intensywnie dziennikarzy i prowadzących Planeta FM –Proaktywne, czyli prowadzone z inicjatywą po naszej stronie do dziennikarzy i grup docelowych i wyróżniające markę spośród konkurencji (ESKA, RMF MAXXX) –Długoterminowe, tak aby na stałe zaistnieć w świadomości obecnych klientów, potencjalnych Klientów oraz dziennikarzy.

33 Założenie kampanii Zgodnie z informacjami otrzymanymi od Klienta głównym wyzwaniem i zadaniem dla agencji będzie: Intensywne wsparcie planów biznesowych i rozwojowych Planeta FM Zbudowanie świadomości na temat kluczowych wartości i wyróżników Planeta FM Wywołanie zainteresowania zmianami i programami stacji Planeta FM Wyróżnienie Planeta FM spośród konkurencji (ESKA i RMF MAXXX)

34 Założenie kampanii Wygenerowanie szeregu publikacji na temat Planeta FM, programów, prowadzących, rozwoju stacji etc. Wygenerowanie w kluczowych mediach internetowych pozytywnych wątków, tematów, dyskusji oraz opinii na temat stacji Planeta FM. Zbudowanie i rozwój społeczności PLANETA w mediach internetowych za pomocą aktywności w portalach społecznościowych i blogach.

35 Cele i Strategia komunikacji 35 Aktywności wizerunkowe w Internecie – Marketing szeptany przekazów komunikacyjn ych i e-PR Budowanie zainteresowania wśród internautów – grupy docelowej Monitoring wizerunku i ewaluacja Cele i Strategia komunikacji

36 STRATEGIA KOMUNIKACJI – kluczowe przesłania Działania wizerunkowe, marketingu szeptanego i e-PR w internecie będą miały na celu stałe i aktywne dostarczanie do grup docelowych kluczowych przekazów dotyczących m.in.: –Stacji Planeta FM –Muzyki POP, DANCE, RNB itd. (największa i najlepsza stacja w tym zakresie) –Planeta FM to stacja wyznaczająca trendy –Planeta FM to stacja, która informuje grupy docelowe na bieżąco o najważniejszych wydarzeniach –Zmian i dynamicznego rozwoju stacji –Prowadzących i dziennikarzy –Poszczególnych programów – *Przekazy wymagają szczegółowego omówienia z Klientem.

37 Jak dotrzemy do grup docelowych? Internet 37 Liderzy opinii/ Ambasadorzy marki Planeta FM Słuchacze stacji konkurencyjnych Mieszkańcy miast (Warszawa, Kraków, Katowice, Poznań, Łódź) Kobiety, Mężczyźni (15- 40)

38 Rekomendowane obszary komunikacji Agencja rekomenduje prowadzenie spójnych aktywności wizerunkowych, dostosowanych optymalnie do działań biznesowych Planeta FM i planów rozwojowych Planeta FM, w następujących obszarach dotarcia do grupy docelowej: Public relations E-Public relations Zarządzanie profilami Planeta FM w portalach społecznościowych oraz blogiem Planeta FM

39 I. Kompleksowe działania PR (PR wizerunkowy i produktowy) 39

40 Opracowanie planów wydawniczego kluczowych mediów i stała aktualizacja Przygotowanie i aktualizacja bazy mediów - baza opracowana pod kątem tematów i grup docelowych Planeta FM Selekcja strategicznych mediów w zależności od tematyki komunikatu Plasowanie publikacji otrzymanych od Klienta w strategicznych mediach Przygotowywanie komunikatów prasowych (2-3 miesięcznie) Dystrybucja komunikatów prasowych do wybranej grupy dziennikarzy Proaktywny follow-up wśród mediów Monitorowanie planów wydawniczych poszczególnych dziennikarzy i mediów Stałe i proaktywne relacje z mediami (indywidualne kontakty z dziennikarzami) Organizacja spotkań z dziennikarzami przy okazji ważnych wydarzeń I. PR wizerunkowy i produktowy

41 Monitorowanie ważnych wydarzeń w których marka Planeta FM powinna uczestniczyć Przygotowywanie tekstów eksperckich dla mediów Pozycjonowanie prowadzących Planeta FM w mediach (wypowiedzi, komentarze, opinie, szersze artykuły) Redagowanie tekstów Stały monitoring i analiza mediów internetowych Codzienna prasówka Raport z poszczególnych wysyłek komunikatów Ewaluacja działań PR (miesięczne raporty PR z pracy Agencji) I. PR wizerunkowy i produktowy

42 II. E–Public relations Relacje z dziennikarzami internetowymi Bieżące monitorowanie planów poszczególnych dziennikarzy internetowych Przygotowanie i aktualizacja bazy mediów elektronicznych Selekcja strategicznych mediów w zależności od tematyki komunikatu Przygotowywanie komunikatów prasowych na temat stacji Planeta FM dla mediów internetowych Dystrybucja komunikatów prasowych do wybranej grupy dziennikarzy wraz z wizualizacjami Proaktywny follow up wśród mediów i generowanie publikacji w strategicznych tytułach. Stałe i proaktywne relacje z mediami Stały monitoring i analiza mediów internetowych Prasówka z mediów elektronicznych

43 III. Zarządzanie profilami Planeta FM na portalach społecznościowych Zbudowanie koncepcji profilu na kanale Facebook Zbudowanie i rozwój bloga stacji Planeta FM Bieżąca komunikacji ważnych informacji i aktualności dotyczących zmian oraz rozwoju Planeta FM (przynajmniej 1 raz dziennie) Organizacja regularnych konkursów na blogu Planeta FM Zarządzanie profilami i systematyczny rozwój Bieżące komunikowanie nowych informacji, filmów video i virali internetowych Rozwój grupy aktywnych użytkowników profilu – budowanie społeczności Budowanie stałych dyskusji na profilu i kontynuowanie wątków rozpoczętych przez internautów Monitoring nowych opinii i reagowanie w razie potrzeby

44 Budżet

45 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ AGENCJA REKLAMOWA KONCEPT 4 U sp. z o.o Łomianki, ul. Brukowa 32 T T T kontakt


Pobierz ppt "Koncept 4U – strategia działań dla Planeta FM. Plan prezentacji Cele Strategia Komunikacji Plany Kierunki Komunikacji Projekty Działania Podsumowanie."

Podobne prezentacje


Reklamy Google