Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Główne zasady organizacji OOM

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Główne zasady organizacji OOM"— Zapis prezentacji:

1 Główne zasady organizacji OOM
Organizacja zawodów finałowych Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w sportach letnich - Łódzkie 2013 Główne zasady organizacji OOM

2 Ogólnopolska Olimpiada Młodzieży jest elementem współzawodnictwa sportowego wynikającym z Systemu Sportu Młodzieżowego w Polsce. Wydawany przez Ministerstwo Sportu i Turystyki „regulamin systemu” określa cele, bloki, szczeble oraz zasady organizacyjno-finansowe.

3 Ministerstwo Sportu i Turystyki posiada wyłączne prawo przyznawania organizacji Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży będącej Mistrzostwami Polski w kategorii wiekowej juniora młodszego.

4 W 2011 r. Ministerstwo Sportu i Turystyki ogłosiło „Konkurs na organizację zawodów finałowych Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w latach 2012 – 2013” Zgodnie z założeniami organizacyjnymi i wytycznymi Ministerstwa, Departament Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki wraz z Łódzką Federacją Sportu opracowali ofertę na organizację zawodów finałowych XIX Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w sportach letnich – Łódzkie Komisja Konkursowa wśród 11 złożonych ofert , ofertę Departamentu oceniła najwyżej i przyznała Województwu Łódzkiemu organizację zawodów.

5 członek Polskiej Federacji Sportu Młodzieżowego
Wobec powyższego gospodarzem i organizatorem największej imprezy sportu młodzieżowego w 2013 r. będzie Województwo Łódzkie. Bezpośrednim organizatorem będzie interdyscyplinarne stowarzyszenie kultury fizycznej członek Polskiej Federacji Sportu Młodzieżowego przy koordynacji Departamentu Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki.

6 Współorganizatorami XIX Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w sportach letnich Łódzkie będzie Samorząd Województwa Kujawsko – Pomorskiego , Prezydent Miasta Łodzi oraz samorządy gmin i powiatów, na terenach których będą rozgrywane zawody finałowe. Z poszczególnymi samorządami zostaną podpisane listy intencyjne oraz porozumienia o współpracy przy organizacji OOM.

7 Po przeprowadzeniu wstępnych rozmów i spotkań z przedstawicielami Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego oraz przedstawicielami Urzędu Miasta Łodzi wytypowano obiekty sportowe, na których odbędą się zawody finałowe OOM . Ustalono również nazwiska osób, które będą brały udział w pracach komitetu organizacyjnego. Z powyższych ustaleń wynika, że :

8 na terenie województwa kujawsko –pomorskiego zostaną przeprowadzone zawody w następujących sportach: 1. Akrobatyka sportowa - Bydgoszcz; 2. Kajakarstwo klasyczne - Bydgoszcz – tor na rz. Brda; 3. Strzelectwo kulowe – Bydgoszcz; 4. Strzelectwo śrutowe – Bydgoszcz; 5. Triatlon – Bydgoszcz; 6. Wioślarstwo – Kruszwica; 7. Żeglarstwo – Dobrzyń.

9 w stolicy województwa łódzkiego odbędą zawody w następujących sportach: 1. Boks K i M – Łódź – hala przy ul. Małachowskiego; 2. Gimnastyka artystyczna - Łódź - hala przy ul. Małachowskiego; 3. Gimnastyka sportowa - Łódź – MOSiR - hala KS Tęcza; 4. Judo K i M – Łódź – hala przy ul. Małachowskiego; 5. Kolarstwo torowe – Łódź - KS Społem Łódź; 6. Koszykówka K – Łódź – MOSiR – hala przy ul. Ks. Skorupki; 7. Lekka atletyka – Łódź – stadion AZS ; 8. Pięciobój nowoczesny: - pływanie – Pływalnia UŁ - strzelectwo – KS Społem Łódź - bieg – Park Helenowski

10 9. Piłka ręczna (K i M) – Łódź – hala CHKS oraz hala Anilany; 10
9. Piłka ręczna (K i M) – Łódź – hala CHKS oraz hala Anilany; 10. Piłka siatkowa plażowa (K i M) – Łódź – SMS przy ul. Milionowej; 11. Piłka wodna – Łódź – basen ŁSTW; 12. Pływanie - Łódź – basen ŁSTW; 13. Pływanie synchroniczne – Łódź – pływalnia UŁ; 14. Rugby – Łódź – stadion KS Budowlani; 15. Szermierka – hala UŁ; 16. Taekwondo Olimpijskie (WTF) – Łódź – hala przy ul. Małachowskiego; 17. Tenis – Łódź – korty MKT Łódź;

11 natomiast w województwie łódzkim przeprowadzone zostaną zawody w następujących sportach: 1. Badminton – Piotrków Tryb. – hala OSiR; 2. Hokej na trawie (K i M) – Brzeziny Boisko BKS Start; 3. Jeździectwo – Walewice – stadnina koni KJ „Gabon”; 4. Kajakarstwo górskie – Drzewica – tor kajakowy; 5. Kolarstwo szosowe – Stryków; 6. Kolarstwo MTB – Sławno k/Opoczna; 7. Koszykówka – Łowicz – hala OSiR; 8. Łucznictwo – Zgierz – tory – MOSiR;

12 9. Piłka nożna K – Tomaszów Maz. lub Sieradz; 10
9. Piłka nożna K – Tomaszów Maz. lub Sieradz; 10. Piłka nożna M - Bełchatów; 11. Piłka siatkowa K – Rawa Mazowiecka – hala OSiR; 12. Piłka siatkowa M – Bełchatów 13. Podnoszenie ciężarów – Radomsko lub Dobryszyce; 14. Tenis stołowy – Radomsko; 15. Zapasy klasyczne – Piotrków tryb. Hala OSiR; 16. Zapasy styl wolny ( K i M) – Zgierz – hala OSiR; 1. Skoki do wody – Warszawa -AWF

13

14 Podsumowując, zawody finałowe Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w sportach letnich – Łódzkie 2013 zostaną przeprowadzone w 49 spotach uwzględniając podział na sporty kobiet i mężczyzn. Należy dodać, że nowa formuła olimpiad letnich, obowiązująca od 2012 r. obejmuje również sporty halowe. Termin realizacji zawodów ustalony jest na miesiące wakacyjne (lipiec i sierpień ). Szczegółowe terminy są ustalane przez bezpośrednich organizatorów w uzgodnieniu z polskimi związkami sportowymi. W tym czasie w zawodach weźmie udział około uczestników (zawodnicy, trenerzy, opiekunowie).

15 Według przyjętych zasad organizacyjno –programowych do gospodarza zawodów finałowych należy powołanie Komitetu Honorowego oraz Komitetu Organizacyjnego. Komitet Organizacyjny jest powołany i działa z upoważnienia Marszałka Województwa Łódzkiego.

16

17 Komitet Organizacyjny ( skład osobowy do uzgodnienia)
PREZYDIUM 1.DARIUSZ KLIMCZAK - Przewodniczący Członek Zarządu Województwa Łódzkiego 2.SŁAWOMIR KOPYŚĆ - Wiceprzewodniczący Członek Zarządu Województwa Kujawsko – Pomorskiego 3.RYSZARD KALIŃSKI - Wiceprzewodniczący Dyrektor Departamentu Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi 4.JANUSZ KOTLINSKI - Wiceprzewodniczący Prezes Łódzkiej Federacji Sportu 5.LUIZA STASZCZAK – GĄSIOREK - Wiceprzewodniczący Dyrektor Departamentu Spraw Społecznych Urzędu Miasta Łodzi 6.MARCIN MŁYNARCZYK - Wiceprzewodniczący p.o. Dyrektora Kancelarii Marszałka 7.KATARZYNA CYNIAK - SEKRETARZ Naczelnik Wydziału Kultury Fizycznej i Sportu Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi

18 Komitet Organizacyjny
CZŁONKOWIE 8.HIERONIM HUBAR - Zastępca Dyrektora Departamentu Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi 9.ZBIGNIEW WINIARSKI - Przedstawiciel Ministerstwa Sportu i Turystyki Koordynator OOM z ramienia MSiT 10.MARCIN DROGORÓB - Kierownik Biura w Departamencie Edukacji i Sportu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu 11.LONGINA LEFIK - Dyrektor Wydziału Sportu Urzędu Miasta Łodzi 12.ZBIGNIEW ŚWIERCZ - Dyrektor Biura Łódzkiej Federacji Sportu 13.MACIEJ ŁASKI - Dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy Zagranicznej Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi 14.DOROTA ŁUCZYŃSKA - Dyrektor Departamentu Polityki Zdrowotnej Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi 15.MICHAŁ MIAZEK - Zastępca Dyrektora Departamentu Finansów Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi 16.DANUTA SZYMURA - Dyrektor Biura Prawnego Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi

19 Komitet Organizacyjny
PRZEWODNICZĄCY KOMISJI PROBLEMOWYCH Komisja sportowa: - Mirosław Pikierski – Łódzka Federacja Sportu - Sylwester Krych - Departament Kultury Fizycznej, Sportu i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi ( DKFSiT) Komisja przygotowania obiektów sportowych: - Zbigniew Pacholczyk - Łódzka Federacja Sportu - Agnieszka Paduszyńska oraz Katarzyna Cyniak – (DKFSiT) Komisja zakwaterowania, wyżywienia i transportu: - Bogusz Kuświk – Łódzki Szkolny Związek Sportowy - Bogdan Krawczyk - DKFSiT Komisja marketingu, sponsoringu i reklamy: - ŁFS - Marcin Mucha, Sylwester Krych ( DKFSiT) - DPiWZ - Biuro Prasowe, Rzecznik Prasowy (skład osobowy do uzgodnienia)

20 Komitet Organizacyjny
Komisja finansów: - Lucyna Bojara, Zbigniew Świercz - Łódzka Federacja Sportu, - Anna Wasilewska DKFSiT Komisja medyczna: - ŁFS - Bogdan Krawczyk ( DKFSiT) - DPZ Komisja bezpieczeństwa: Komisja ceremoniału: Ostatecznie skład osobowy komisji problemowych będzie uzgodniony na posiedzeniu inauguracyjnym Komitetu Organizacyjnego, które planowane jest przełomie miesiąca czerwca i lipca br.

21 Komitet Organizacyjny będzie realizował zadania w zakresie: - wizytacja obiektów sportowych, na których zostaną przeprowadzone zawody OOM 2013, określenie ich stanu i potrzeb remontowych, doposażenia w sprzęt, - zawiązanie lokalnych komitetów organizacyjnych, - wytypowanie obiektów noclegowych i żywieniowych oraz wstępne uzgodnienia stawek (również dla zaproszonych gości ) - opracowanie scenariusza otwarcia OOM , wytypowanie miejsca, - muzyka (sygnały sportowe), - wystrój plastyczny, - opracowanie materiałów reklamowych, promocyjnych (informatory, identyfikatory, upominki, zaproszenia itp.), - przygotowanie imprez towarzyszących, - pozyskanie sponsorów, - opracowanie wzorów medali, pucharów, dyplomów i upominków, - przygotowanie nagród dla zwycięzców, - wybór miejsca i wyposażenia techniczne biura zawodów i centrum prasowego, - zabezpieczenie komunikacji (np. bezpłatna komunikacja itp.), - zapewnienia bezpieczeństwa oraz opieki medycznej - i inne zapewniające prawidłową organizację OOM

22 Finansowanie Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży
Główne wydatki ponoszone w ramach organizacji OOM są określone w ramach podpisanych umów pomiędzy ministerstwem a bezpośrednim organizatorem (interdyscyplinarne stowarzyszenie kultury fizycznej ) oraz Urzędem Marszałkowskim a bezpośrednim organizatorem. Środki finansowe zaplanowane przez gospodarza zawodów nie mogą być mniejsze niż określone w dokumentach „konkursu” zadania.   Poniżej przedstawiona tabela uwzględnia wielkość środków finansowych z budżetu województwa łódzkiego z podziałem rodzaju kosztów i podmiotów je finansujących:

23 PODMIOT FINNSUJĄCY KOSZTY/ wartość w PLN
RODZAJE KOSZTÓW PODMIOT FINNSUJĄCY KOSZTY/ wartość w PLN MSiT Samorząd Województwa 1 Koszty wyżywienia i zakwaterowania uczestników po stronie MSiT 2 Koszty sędziowskie i opieki medycznej 3 Nagrody regulaminowe 4 Koszty wynajmu i przygotowania obiektów sportowych 5 Koszty przeprowadzenia zawodów i doposażenia w niezbędny sprzęt sportowy ,00 zł 6 Koszty koordynacją działalności organizacyjnej 7 Koszty ceremonii otwarcia i zamknięcia OOM ,00 zł 8 Koszty wydatków związanych z popularyzacją imprezy /plakaty, banery, foldery, gadżety dla uczestników/ 9 Koszty zakwaterowania i wyżywienia dla zaproszonych gości, w tym członków Komisji Sportu PFSM obsługujących Olimpiadę ,00 zł 10 Koszty niezbędnego transportu ,00 zł 11 Koszty wynajmu, przygotowania i ewentualnych remontów obiektów sportowych ,00 zł RAZEM brak danych ,00 zł

24 Zaplanowana w Budżecie Województwa Łódzkiego na 2013 r
Zaplanowana w Budżecie Województwa Łódzkiego na 2013 r. kwota w wysokości zł będzie wydatkowana trzy podstawowe zadania związane z organizacją zawodów finałowych OOM: 1. Wynajem obiektów sportowych wraz z organizacją i przeprowadzeniem zawodów sportowych w poszczególnych sportach ( 49 dyscyplin ) – podpisanie umowy z bezpośrednim organizatorem – tryb konkursowych zgodnie z ustawą o pożytku publicznym i o wolontariacie – kwota ,- zł; 2. Przygotowanie obiektów – przeprowadzenie niezbędnych remontów, doposażenie w sprzęt sportowych – podpisanie umów z jednostkami samorządów terytorialnych o pomocy finansowej zgodnie z ustawą o samorządzie województwa lub z bezpośrednim organizatorem – tryb konkursowych zgodnie z ustawą o pożytku publicznym i o wolontariacie – kwota ,- zł; 3. Promocja i reklama OOM w tym: - Ceremonia otwarcia i zamknięcia OOM , - Zakwaterowanie, wyżywienie i transport zaproszonych gości (Marszałków ,przedstawicieli władz centralnych ,MSiT, PFS, olimpijczyków), - zakup upominków - zakup materiałów promocyjnych Kwota ,- zł zaplanowana w budżecie DKFSiT wydatkowana zgodnie z ustawą prawo zamówień publicznych lub podpisanie umowy z bezpośrednim organizatorem – tryb konkursowych zgodnie z ustawą o pożytku publicznym i o wolontariacie

25 Harmonogram planowanych działań dotyczących organizacji OOM
1. Powołanie Komitetu Organizacyjnego – czerwiec / lipiec 2. Zwołanie pierwszego posiedzenia Komitetu Organizacyjnego - lipiec 3. Wizytacja obiektów sportowych ustalenie faktycznych potrzeb – lipiec i sierpień 4. Organizacja spotkania z Prezydentami , Burmistrzami, Wójtami dotyczącego organizacji OOM sierpień, 5. Zakup upominków i materiałów promocyjnych- ogłoszenie przetargu - czerwiec

26 Oficjalne Logo Ogólnopolskich Olimpiad Młodzieży


Pobierz ppt "Główne zasady organizacji OOM"

Podobne prezentacje


Reklamy Google