„KUJAWIAKIEM DO ZORBY”

Prezentacja na temat: "„KUJAWIAKIEM DO ZORBY”"— Zapis prezentacji:

1 „KUJAWIAKIEM DO ZORBY”

2 WEJŚCIE

3 „Kujawiakiem   do   zorby" Celem projektu jest pogłębianie umiejętności tanecznych, które młodzież nabyła  w latach ubiegłych, nauczenie  młodzieży nowych polskich tańców ludowych i poszerzenie zakresu tańca  o  elementy tańca greckiego, jak również  zorganizowanie warsztatów poświęconych poznawaniu współczesnej kultury krajów europejskich w w  tym  greckiej. W zajęciach kół uczestniczą uczniowie z dwóch  gminnych gimnazjów z Nowego Miszewa i Bodzanowa. Młodzież jest podzielona na dwie sekcje: taneczną i odkrywców.

4 Koło taneczne Koło taneczne przy Publicznym Gimnazjum w Nowym Miszewie powstało w 2003 roku. Udział  uczniów w zespole daje możliwość  akceptacji siebie i innych, możliwość przeżywania radości i satysfakcję z aktywnego uczestnictwa w tańcu.

5 Warsztaty tańca Co tydzień w naszej szkole odbywają się warsztaty tańca prowadzone przez pana Tomka Panka. Na zajęcia chodzi zgrana grupa dziewcząt.

6 Koło odkrywców Skupia się  na poznaniu historii kultury krajów europejskich. Zajęcia odbywają  się w Publicznym Gimnazjum w Nowym Miszewie i w Publicznym Gimnazjum w Bodzanowie. Członkowie koła kontynuują współpracę z młodzieżą  grecką poprzez  Internet, zamieszczają zdjęcia na szkolnej stronie internetowej. Tworzą i aktualizują stronę internetową.

7 Co robimy w ramach projektu „Kujawiakiem do zorby”
Wyjazd młodzieży do Grecji Warsztaty tańca prowadzone przez pana Tomasza Panka Wyjazd do skansenu w Sierpcu Wyjazd na przedstawienie „Zielona gęś” do Warszawy Wyjazd do muzeum w Łowiczu Konkurs wiedzy o mitologii greckiej Wyjazd do muzeum w Płocku Konkurs plastyczny Dzień grecki

8 Wyjazd naszej młodzieży do Grecji
30 czerwca z Okęcia wyleciała 35 osobowa delegacja Gminy Bodzanów do Exaplatanos - partnerskiej gminy w Grecji, leżącej na obszarze Macedonii w prefekturze Pella. Siedmiodniowa rewizyta (w lipcu 2005 roku Gmina Bodzanów przyjmowała delegację grecką) miała na celu poznanie specyfiki greckiej gminy, wykreowanie wspólnych obszarów współpracy oraz podpisanie umowy partnerskiej. Wyjazd naszej młodzieży do Grecji

9 Wyjazd naszej młodzieży do Grecji
Podróż rozpoczęła się w piątek wcześnie rano (30 czerwca 2006). Po dwugodzinnym locie wylądowaliśmy w Salonikach, a następnie autokarem zawiezieni zostaliśmy do położonej w górach Gminy Exaplatanos, od tego momentu rozpoczęła się nasza wizyta.

10 Wyjazd do Skansenu w Sierpcu
W sierpniu 2006 roku, zgraną 48 osobową grupą wraz z 3 opiekunami pojechaliśmy na wycieczkę do skansenu do Sierpca. Gdy dotarliśmy na miejsce, poszliśmy na lekcję wyrobu kwiatów z bibuły. Dzięki niej zdobyliśmy nowe umiejętności. Zajęcia odbyły się w starej drewnianej izbie lekcyjnej, której wystrój sprawił, że poczuliśmy się w niej jak nasi rodzice czy dziadkowie, którzy zasiadali w takich starych ławkach z kałamarzem.

11 Wyjazd do Skansenu w Sierpcu
                                                                                                                                       Wyjazd do Skansenu w Sierpcu Po lekcji rozdzieliliśmy się na 2 grupy i wraz z przewodnikami zwiedziliśmy Muzeum wsi mazowieckiej. Byliśmy pod ogromnym wrażeniem kompleksowo urządzonych zagród. W skład każdego domostwo wchodziła chałupa, zagroda dla zwierząt oraz ogródki z warzywami i kolorowo kwitnącym kwiatami.

12 Wyjazd do Skansenu w Sierpcu
Po wyczerpującym zwiedzaniu i obcowaniu z ludową kulturą naszych przodków, udaliśmy się na zasłużony odpoczynek, podczas którego posililiśmy się kiełbaskami z ogniska.

13 „Zielona gęś” 15 września 2006 roku wybraliśmy się na jednodniową wycieczkę do Warszawy. Głównym celem naszej wyprawy było obejrzenie w Teatrze Polskim sztuki Konstantego Indelfonsa Gałczyńskiego „Zielona gęś”. Teatrzyk "Zielona Gęś" był to cykl małych scenek dramatycznych, które w latach drukował tygodnik "Przekrój".

14 „Zielona gęś” Mieliśmy przyjemność obejrzeć adaptację „Zielonej Gęsi” przygotowanej przez Jarosława Kiliana z muzyką Grzegorza Turnaua. Wszyscy byliśmy zachwyceni spektaklem. Znakomita obsadza aktorska z 94-letnią gwiazdą polskiej sceny - Ireną Kwiatkowską na czele wywarła na nas ogromne wrażenie. Nie szczędziliśmy braw ani muzykom ani aktorom. Naszą sympatię zyskała postać psa Fafika, w którą wcielił się Maciej Kowalewski ze znanego serialu komediowego „Lokatorzy”.

15 „Wycieczka do Łowicza”
18 października 2006 roku młodzież Publicznego Gimnazjum w Bodzanowie i Publicznego Gimnazjum w Nowym Miszewie pojechała na wycieczkę do Łowicza.

16 „Wycieczka do Łowicza”
Odwiedziliśmy muzeum łowickie. Mieliśmy okazje obejrzeć stroje ludowe i posłuchać pogadanki na temat zwyczajów i obyczajów związanych ze ślubem.

17 Wyjazd do muzeum mazowieckiego
Dnia 09 listopada grupa młodzieży uczestniczyła w lekcji w muzeum mazowieckim w Płocku nt. „Sztuka starożytnej Grecji”. Młodzież zwiedziła sale muzealną. Zapaliła również znicze nad grobem Nieznanego Żołnierza , oraz zwiedziła Katedrę w Płocku.

18 Dzień grecki Dnia 30 października 2006 r. odbył  się  długo oczekiwany Dzień Grecki. Swoją obecnością zaszczycił nas wójt gminy, pan Jarosław Dorobek.

19 DZIEŃ GRECKI   Młodzież i nauczyciele bardzo zaangażowali się w przygotowania. Uczniowie z każdej klasy musieli przygotować, krótką scenkę z wykorzystaniem następujących postaci: Zeus, Posejdon, Hades, Helios, Herkules, Eros, Afrodyta, Syzyf.

20 Pokaz mody greckiej Każda klasa przygotowała pokaz mody greckiej. Widzowie nie szczędzili braw dla naszych modeli.

21 Degustacja potraw Szanowne jury miało w czym wybierać . Potraw było wiele. Nie zabrakło również nektaru bogów, sera fety i ryb.

22 Igrzyska olimpijskie Punktem kulminacyjnym były igrzyska olimpijskie.

23 Igrzyska olimpijskie Przedstawiciele z klas musieli na czas zjeść jabłko, przebiec między pachołkami z piłką lekarską.

24 Igrzyska olimpijskie Odbyła się również konkurencja kto szybciej wypije „nektar bogów” oraz siłowanie na rękę.

25 Marzena Wróbel - Pietrzak
Wspólny taniec zorby Na zakończenie uroczystości cała szkoła zatańczyła zorbę. Taniec poprowadziła pani dyrektor Marzena Wróbel - Pietrzak

26 Zorba w wykonaniu uczniów

27 „Ja i mitologia” W powiązaniu z obchodzonym Dniem Greckim w szkole odbył się konkurs dotyczący mitologii greckiej. Wzięło w nim udział 15 uczniów z klas trzecich. Zwycięzcami okazali się: Jakub Chlebowski – III c – I miejsce Andrzej Przybysz – III c – II miejsce Piotr Olszewski – III b – III miejsce

28 Członkowie koła odkrywców:
Autorzy prezentacji Członkowie koła odkrywców: Joanna Dybiec Joanna Szmulewicz Paulina Wiśniewska Damian Drążkowski Krzysztof Michalski Michał Pietrzak Radosław Zakrzewski Dziękujemy za uwagę "KUJAWIAKIEM DO ZORBY"

Pobierz ppt "„KUJAWIAKIEM DO ZORBY”"