Prezentacja na temat: "Zorganizowaliśmy 4-dniową ( 26-29 października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów –"— Zapis prezentacji:

2 Zorganizowaliśmy 4-dniową ( 26-29 października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów – Troki – Wilno – Supraśl). W Wilnie doszło do spotkania z nauczycielami litewskiej szkoły partnerskiej, z którą będziemy współpracować w ramach Polsko- Litewskiego Funduszu Wymiany Młodzieży. Zwiedzaliśmy wymienione powyżej miejscowości, poszukując śladów wielokulturowości, a w Supraślu uczniowie uczestniczyli w warsztatach pisania ikon.

3 W styczniu 2011 złożyliśmy formularz aplikacyjny o grant Polsko-Litewskiego Funduszu Wymiany Młodzieży dla projektu 10-osobowych grup młodzieży gimnazjalnej z Polski i Litwy „Spotkania na granicach”. Projekt otrzymał akceptację międzynarodowej komisji, działania zaplanowane przez uczniów będziemy realizować w Warszawie i Tykocinie w dniach 29 września – 6 października 2011, kiedy przyjedzie do nas grupa litewskiej młodzieży ze szkoły w Wilnie. Odbyła się wizyta przygotowawcza (15-17 maja 2011) związana z tym projektem. Odwiedziła nas wtedy litewska koordynatorka i jedna z uczennic. Ustalaliśmy razem plan przyszłych działań i podział obowiązków między szkołami partnerskimi.

4 Projekty współpracy międzynarodowej eTwinning (w tym roku szkolnym mieliśmy ich siedem: 6 w gimnazjum i 1 w szkole podstawowej), których celem była promocja Polski, poznawanie historii, kultury i współczesności Europy oraz realiów życia młodzieży w innych krajach, służyły także promocji tolerancji. Chętni uczniowie korespondowali z rówieśnikami z Grecji, Turcji i Portugalii (głównie klasa 5B). W cyklu zajęć prowadzonych przez wychowawczynię a związanych tematycznie z projektem uczestniczyła także klasa p. Krystyny Chmieleckiej Obchodząc Międzynarodowy Dzień Tolerancji, który przypada16 listopada, przygotowaliśmy zestaw scenariuszy i skierowaliśmy prośbę do nauczycieli uczących w klasach od „O” do 3 gimnazjalnej o przeprowadzenie co najmniej jednej lekcji w każdej klasie.

5 Wybrane plakaty, które powstały na lekcjach związanych z projektem

6 28 kwietnia 2011 odbyła się lekcja historii w byłym obozie koncentracyjnym w Treblince (dla klas 1 gimnazjum). Było to powtórzenie warsztatów z lat: 2006/2007, 2007/2008, 2008/1009 i 2009/2010. Tradycyjnie uczciliśmy w ten sposób Dzień Pamięci o Holokauście. „W czasie wycieczki odczuwałam żal z powodu losu zabitych Żydów i podziw dla Polaków, że przeciwstawili się Hitlerowi, ale jednocześnie obrzydzenie do tych, którzy Żydów zabijali.” Justyna „To miejsce mnie poruszyło. Wyobraziłem sobie pociągi wypełnione ludźmi, którym kazano iść, a nie wiedzieli gdzie – jak później się przekonali na śmierć. To miejsce zrobiło na mnie ogromnie przygnębiające wrażenie. Zobaczyłem tam mękę wielu tysięcy ludzi. Oby takie wydarzenia nie miały nigdy więcej miejsca. Uważam, że takie wycieczki są ważne, żebyśmy mogli poznać polska historię.” Michał

7 Mamy za sobą kolejną wymianę, tym razem z francuską szkołą z Bonnelles koło Paryża. Francuzi odwiedzili nas na początku maja, a polscy uczniowie byli we Francji na przełomie maja i czerwca 2011. Francuzi w Polsce Polacy we Francji

8 23 maja 2011 uczniowie klas 2 gimnazjum uczestniczyli w warsztatach na warszawskich nekropoliach poświęconych wkładowi sławnych Polaków różnych wyznań w rozwój naszego miasta.

Pobierz ppt "Zorganizowaliśmy 4-dniową ( 26-29 października 2010) wycieczkę szlakiem trzech kultur na północny wschód Polski i Wileńszczyznę (Tykocin – Augustów –"