Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkoła Podstawowa Nr1 im. Stanisława Jachowicza Zofia-Mariola Gaszewska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkoła Podstawowa Nr1 im. Stanisława Jachowicza Zofia-Mariola Gaszewska."— Zapis prezentacji:

1 Szkoła Podstawowa Nr1 im. Stanisława Jachowicza Zofia-Mariola Gaszewska

2 Przegląd programów edukacyjnych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym

3 Gra edukacyjna Gatunek gier komputerowych, rodzaj interaktywnej rozrywki posiadającej zamierzone walory i mechanizmy dydaktyczne Popularna Encyklopedia Mass Mediów pod red. Józefa Skrzypczaka. Wyd. KURPISZ S.A. Poznań 1999

4 Cel gier edukacyjnych Nauka podczas zabawy Nauka bez presji Nauka na wesoło Wiedza szybciej trafia do odbiorcy, jest łatwiej przyswajana i utrwalana

5 Wspomaganie nauczania poszerzanie wiedzy rozwijanie zdolności uczenie obsługi komputera rozwijanie umiejętności

6 Zalety programów edukacyjnych dowolne tempo pracy samodzielna nauka dobór poziomu trudności

7 Atrakcyjność grafika dźwięk animacje filmy Przyciągają one uwagę dziecka i zachęcają do zabawy

8 Rodzaje zabaw piosenki puzzle quizykolorowanki krzyżówki zgadywanki odkrywanki

9 Wykorzystanie dom D zajęcia świetlicowe Ś zajęcia wyrównawcze W zajęcia edukacyjne L Z zajęcia z uczniem zdolnym

10 Tematyka Dziedziny edukacji:polonistyczna matematyczna muzyczna języki obce plastyczno - techniczna inne

11 Edukacja polonistyczna Klik uczy czytać Sam czytam Sam piszę JĘZYK POLSKI klasa I, II, III Klik uczy ortografii Ortomania Umiem pisać Tytuły programów

12 Edukacja matematyczna Klik uczy liczyć w zielonej szkole Matematyka MATEMATYKA klasa I, II, III Matma jest super Wirtualna matematyka Tytuły programów

13 WSiP Klik uczy czytać

14 WSiP Multimedialny elementarz dla dzieci animowane prezentacje liter - 24 litery podział wyrazów na sylaby i głoski różnorodne zabawy: układanki, krzyżówki, rebusy, piosenka ćwiczenia w czytaniu wyrazów i zdań ćwiczenia utrwalające poznane litery Wiek: 7-11 lat

15 Klik uczy czytać

16 stosunkowo prosta obsługa: klawiatura, mysz, klawisze Alt i Shift, czytelne menu i polecenia stopniowanie trudności dźwiękowy komentarz, podpowiedzi natychmiastowa korekta błędów

17 Klik uczy czytać możliwość zabawy dla trzech osób: wejścia dla trzech użytkowników poradnik dla nauczycieli i rodziców: dodatkowe propozycje ćwiczeń możliwość powtórek zadań DW I półrocze klasy I L Ś

18 Sam czytam Albion

19 Sam czytam tekst bajki czytany przez lektora - każdy wyraz może być czytany osobno słownik - wyrazy i ich wytłumaczenie; wyjaśnienie czyta lektor uzupełnianie tekstu literami, podpisywanie obrazków różne zabawy układanie wyrazów z sylab i liter Wiek: 5-9 lat

20 Sam czytam

21 elementy są zbyt drobne, często trudne do odczytania sprawdzenie pracy następuje dopiero po wykonaniu kilku zadań przyjemna oprawa plastyczna wyjaśnianie słów w słowniczku różnorodność zadań brak systemu podpowiedzi D Z klasa II, III W

22 Sam piszę Albion

23 Sam piszę interaktywna bajka Śpiąca królewna słownik - wyrazy i ich wytłumaczenie; wyjaśnienie czyta lektor podpisywanie obrazków -trudności ortograficzne kolorowanki, labirynt, krzyżówka, zgadywanki obrazkowe, rebus - ćwiczenia oparte na bajce sprawdziany, dyktanda Wiek: 5-9 lat

24 Sam piszę

25 zbyt drobne elementy, często trudne do odczytania sprawdzenie pracy następuje dopiero po wykonaniu kilku zadań ciekawa grafika wyjaśnianie słów w słowniczku różnorodność zadań brak systemu podpowiedzi DZW

26 Umiem pisać Optimus Pascal

27 Umiem pisać 3 gry ortograficzne wyrazów ćwiczenia w pisaniu ze słuchu grupy wyrazów: zabawy: odgadywanie, strzelanie itp. tematyczne np. zakupy sprawdzające znajomość reguł np. ó-u Wiek: 7-11 lat

28 Umiem pisać

29 zapamiętywanie błędów, automatyczne powtarzanie możliwość wyboru zestawu wyrazów do każdej gry zabawa dla 1 lub 2 graczy: elementy rywalizacji z innym graczem lub komputerem rejestracja postępów, najlepsze wyniki interesująca fabuła, grafika, dźwięki i animacje pomysłowe i bardzo liczne zadania DZL Ś klasa II, III

30 Ortomania UHO/TimSoft

31 Ortomania zestaw 3 gier ortograficznych gra Ortotris oparta na słynnej grze Tetris, w miejsce spadających bloczków pojawiają się słowa pozbawione liter poprawa błędów zestaw wyrazów z różnymi trudnościami m.in.: cząstka -by, partykuła nie, on-ą, i-j, Wiek: 7-9 lat

32 Ortomania

33 Ortomania uczenie się następuje tylko przez zapamiętywanie wzrokowe element współzawodnictwa: wielu graczy różnicowanie poziomu i szybkości rozwiązywania zadań nigdy nie pojawia się źle napisany wyraz - inteligentna poprawa komputera brak wyjaśnienia pisowni poprzez reguły DL Ś klasa II, III Z

34 Klik uczy ortografii WSiP

35 Klik uczy ortografii wielka litera spółgłoski miękkie ćwiczenia ortograficzne - zakres zgodny z programem nauczania: wyrazy z ó-u, rz-ż, ch-h słownik ortograficzny bogate słownictwo Wiek: 7-11 lat

36 Klik uczy ortografii

37 natychmiastowa korekta błędów duży zestaw zadań (17 w każdym dziale) różnorodność i ciekawa forma ćwiczeń: uzupełnianie, labirynty ciekawa grafika i animacje zapis ilości wykonanych zadań D klasa I, II WL Ś

38 JĘZYK POLSKI klasa I, II, III INTERsoft z serii Smok Softuś

39 JĘZYK POLSKI klasa I, II, III treści zgodne z programem nauczania zadania dla klasy I, II i III pojęcia gramatyczne: głoska, sylaba, zdanie, alfabet, części mowy, wyrazy przeciwstawne, tworzenie nowych wyrazów, rymy zabawy doskonalące czytanie i pisanie ćwiczenia ortograficzne: pisownia wyrazów z różnymi trudnościami Wiek: 7-9 lat

40 JĘZYK POLSKI klasa I, II, III

41 brak animacji, dźwięków ograniczony zestaw zadań (15 ćwiczeń dla każdej klasy) przejrzysta grafika, duża czcionka podział zadań dla poszczególnych klas natychmiastowa korekta błędów, możliwość ich poprawy na każdym etapie zadania DZWL

42 Inne programy Mój pierwszy elementarz - Albion Dyktando w praktyce - Albion Między nami literkami - Albion Mała ortografia - VIPS Dyktando - ZiP Soft Literki - VIPS

43 Klik uczy liczyć w zielonej szkole WSiP

44 Klik uczy liczyć w zielonej szkole Wiek: 5-9 lat treści matematyczne zintegrowane z treściami przyrodniczymi cztery podstawowe działania: ułamki, liczby parzyste i nieparzyste elementarne umiejętności: zapis liczb, zbiory, kształty, wielkość wiadomości o roślinach i zwierzętach obliczenia zegarowe, pieniężne

45 Klik uczy liczyć w zielonej szkole

46 integracja treści matematycznych i przyrodniczych rysunki, zdjęcia i filmy przyrodnicze różnorodność zabaw natychmiastowa korekta błędów 17 poziomów trudności DLŚ Z W

47 Matematyka Działania Albion z serii Szkoła Przyszłości

48 Matematyka Działania dodawanie i odejmowanie definicje pojęć matematycznych 100 zadań tekstowych kolejność wykonywania działań sprawdziany umiejętności mnożenie i dzielenie; tabliczka mnożenia Wiek: 6-12 lat

49 Matematyka Działania

50 duża dawka humoru gra edukacyjna atrakcyjna formuła barwna grafika, świetne animacje i dźwięki duża różnorodność zadań doskonała pomoc objaśniająca ćwiczenia komentarz po każdym ćwiczeniu brak zróżnicowania na poziomy DZLŚ

51 MATEMATYKA klasa I, II, III INTERsoft z serii Smok Softuś

52 MATEMATYKA klasa I, II, III treści zgodne z programem nauczania zadania dla klasy I, II i III zakres materiału: algebra, geometria, ułamki, działania na liczbach, działania pisemne, obliczenia zegarowe zabawy doskonalące technikę rachunkową puzzle Wiek: 7-9 lat

53 MATEMATYKA klasa I, II, III

54 typowo ćwiczeniowy charakter programu - brak zabaw ograniczony zestaw zadań przejrzysta grafika podział zadań dla poszczególnych klas natychmiastowa korekta błędów, możliwość ich poprawy na każdym etapie zadania DZWL

55 Matma jest super Optimus Pascal

56 Matma jest super zagadnienia z arytmetyki, algebry i geometrii: podstawowe działania, zadania tekstowe zadania dla dzieci od 7 do 12 lat zagadnienia pomijane w innych programach: obliczenia zegarowe, ułamki, miary, procenty 3 gry, każda na 4 poziomach Wiek: 7-11 lat

57 Matma jest super

58 bardzo dobra pomoc, podpowiedzi zabawa dla 1 lub 2 graczy na 4 poziomach interesujące gry w ciekawej scenerii - podróż w czasie i przestrzeni świetna grafika, animacje i dźwięk natychmiastowa korekta błędów, nagradzanie w postaci punktacji i wykonania zadania DZLŚ

59 Wirtualna szkoła matematyka Young Digital Poland

60 Wirtualna szkoła matematyka Wiek: 5-9 lat zagadnienia z fizyki, techniki, zjawisk przyrody zakres materiału od klasy 0 do 4 dziesiątki ćwiczeń i testów liczby, zbiory, działania na liczbach, system dziesiątkowy

61 Wirtualna szkoła matematyka

62 estetyczna, zaawansowana trójwymiarowa grafika imponujący zestaw ćwiczeń oryginalność i różnorodność zadań bardzo dobra pomoc natychmiastowa korekta błędów, nagradzanie w postaci punktacji DZL Ś

63 Inne programy Matematyczne przygody - Albion Ułamki - Albion Matematyk Miś - VIPS Magiczne karty - VIPS Moje pierwsze zabawy matematyczne Optimus Pascal

64 Dobór programów edukacyjnych realizowana tematyka wiek dziecka umiejętności dziecka w zakresie obsługi komputera walory edukacyjne i estetyczne programu

65 Ale super gra !


Pobierz ppt "Szkoła Podstawowa Nr1 im. Stanisława Jachowicza Zofia-Mariola Gaszewska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google