Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

7. Małopolski Festiwal Smaku Komisja ds. Budowy Marki Małopolska Elżbieta Kantor Dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "7. Małopolski Festiwal Smaku Komisja ds. Budowy Marki Małopolska Elżbieta Kantor Dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji."— Zapis prezentacji:

1 7. Małopolski Festiwal Smaku Komisja ds. Budowy Marki Małopolska Elżbieta Kantor Dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji

2 Projekt skupiający działania związane z promocją tradycyjnych i regionalnych produktów spożywczych na terenie całej Małopolski. Logo projektu – kwiat złożony z 9 serów owczych, oscypków. MAŁOPOLSKI SMAK

3 Pierwszy i największy w Polsce cykl plenerowych kiermaszów produktów regionalnych, tradycyjnych i lokalnych organizowanych w formie publicznego konkursu i plebiscytu. Małopolski Festiwal Smaku jest jednym z najważniejszych narzędzi w kreowaniu marki Małopolski Smak Wielkanocny Małopolski Smak – Kraków, Rynek Główny Czerwiec Lipiec Oświęcim, Rynek Nowy Sącz, Rynek Kraków, plac Wolnica Nowy Targ, Rynek Tarnów, Rynek Miechów, Mały Rynek Wadowice, Rynek Sierpień Kraków, wielki finał, plac Wolnica Wigilijny Małopolski Smak – Kraków, Rynek Główny MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU

4 KONKURS Producenci – uczestnicy kiermaszu zgłaszają do konkursu swoje wyroby. Produkty ocenia profesjonalna komisja, przyznając Grand Prix oraz II i III miejsce poszczególnych edycji. MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU

5 Konkurs Jury konkursu to znani z mediów eksperci kulinarni Kurt Scheller Theofilos Vafidis Robert Sowa Wielki finał Festiwalu prowadzi Karol Okrasa MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU

6 Wspaniała organizacja Festiwalu, atmosfera, wystawcy, którzy z roku na rok coraz tłumniej przybywają, tworzą niepowtarzalny klimat Małopolskiego Festiwalu Smaku. Takie inicjatywy, promujące regionalną kuchnie, będą miały zawsze moje poparcie. Tak długo jak będzie organizowany Małopolski Festiwal Smaku, tak długo ja będę w nim uczestniczył. Karol Okrasa Od wielu lat mieszkając w Polsce miałem okazję smakować wielu polskich specjałów, ale bogactwo polskiej kuchni poznałem podczas Małopolskiego Festiwalu Smaku, w którym uczestniczę od początku. Teofilos Vafidis MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU Rozmaitość małopolskich produktów zdumiewa i zobowiązuje do propagowania jakże niedocenionych smakowitości tego regionu. Kurt Scheller

7 Plebiscyt Zgłoszone produkty ocenia PUBLICZNOŚĆ odwiedzająca kiermasze w 4 kategoriach: Ekologiczne przysmaki, Tradycyjne Specjały Smakołyki z legendą Jak u Mamy Publiczność jest aktywnym uczestnikiem wyboru najlepszych produktów i potraw. MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU

8 Pokaz gotowania na żywo MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU

9 2005 (3 półfinały i finał) Kraków, Tarnów, Zakopane, finał w Krakowie (5 półfinałów i finał) Oświęcim, Kraków, Tarnów, Nowy Sącz, Zakopane, finał Kraków (6 półfinałów i finał) Oświęcim, Kraków, Tarnów, Nowy Sącz, Nowy Targ, Miechów, finał Kraków 2011 (7 półfinałów i finał) Oświęcim, Kraków, Tarnów, Wadowice, Nowy Sącz, Nowy Targ, Miechów, finał Kraków MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU

10 Liczba kiermaszów Łączna liczba wystawców Łączna liczba odwiedzających Łączna liczba głosów oddanych w plebiscycie publiczności

11 Obecnie 9 małopolskich produktów jest chronionych prawem unijnym, a bryndza była pierwszym polskim produktem pochodzących właśnie z Małopolski! Bryndza podhalańska Oscypek Redykołka Suska sechlońska Kiełbasa lisiecka Obwarzanek krakowski Jabłka łąckie Chleb prądnicki Karp zatorski PRODUKTY REGIONALNE (9)

12 Lody nowotarskie Ser gazdowski Gołka (pucok, kara) Bundz / bunc Redykołka Bryndza podhalańska Żentyca Oscypek (oszczypek) Jagnięcina podhalańska Tuszka gęsi zatorskiej Kiełbasa lisiecka Karp zatorsi Charsznicka kapusta kwaszona Nasiona fasoli Piękny Jaś z doliny Dunajca Łukowicka śliwka suszona Suska sechlońska Jabłko z Raciechowic Jabłka łąckie Polska fasola z orzełkiem Bajgiel z Kazimierza Chleb żarnowy z Łomnej Ciasteczka wyśmienite PRODUKTY TRADYCYJNE (46) Chleb jurajski Obwarzanek krakowski Jodłownicki kołacz z serem Chleb prądnicki Precelek krakowski Kukiełka lisiecka Kołacz jurajski Kukiełka podegrodzka Chleb męciński Sądecki miód spadziowy Małopolski miód spadziowy Żurek po krakowsku Barszcz czerwony krakowski Sułkowicka krzonówka Ziemniaki po cabańsku Śliwowica wyborna Śliwowica Łącka Jarzębiak izdebnicki Jarzębinka Balsam kapucyński Sól wielicka Syropy owocowe Pierogi łomniczańskie Moskol Karp zatorski wędzony

13 Telewizja Ogólnopolska ( ) TVN Dzień Dobry TVN TVN 24 TVN Meteo Regionalna ( ) TVP3 – Program Smakowanie Małopolski Telewizje kablowe( ) Tarnów - MTV Nowy Sącz - Insat i RTK, Sądecka Telewizja Internetowa Nowy Targ – Nowotarska Telewizja Kablowa Miechów – Telewisat MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU Promocja Małopolskiego Festiwalu Smaku Prasa Regionalna Gazeta Krakowska (2005 – 2008 i 2011) Dziennik Polski ( ) Lokalna ( ) Oświęcim: Przełom, Pegaz Tarnów: Temi, Ekstragalicja Nowy Sącz: Tydzień Nowosądecki, Dobry Tydzień Nowosądecki, Tygodnik Nowosądecki Nowy Targ: Tygodnik Podhalański Miechów: Wieści Miechowskie, Gazeta Miechowska, Kurier Miechowski, Głos Miechowski Radio Regionalne Radio Kraków Lokalne ( ) Tarnów – RDN, ESKA Nowy Sącz – RDN Nowy Targ: Alex

14 Promocja Małopolskiego Festiwalu Smaku MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU Portale internetowe - Reklama banerowa - ONET - Portale branżowe (kulinarne) (2005 – 2011) potrawyregionalne.pll gastrona.pl papaja.pl - Portal społecznościowy: Facebook - Działania własne: mailing - Portale miejskie ( ) Oświęcim: Oświęcimskie24, Wadowickie24, Fakty Oświęcim Tarnów: Tarnowskieinfo, Intarnetakcenty Nowy Sącz: Sadeczanininfo Nowy Targ: Podhale24.pl, Goralinfo Kampania reklamowa zewnętrzna - Plakaty (półfinały, finał) - Ulotki (półfinały, finał) - Citylighty – 400 sztuk (finał) - Kraków 200 sztuk - Warszawa 100 sztuk - Śląsk 100 sztuk Działania PR - Konferencja prasowa przed finałem - Media relations: mailing - Wizyty studyjne dla dziennikarzy

15 Budżet Małopolskiego Festiwalu Smaku zł Środki pochodzące w całości z budżetu Województwa Małopolskiego Program artystyczny w poszczególnych miastach realizowany ze środków lokalnych samorządów (około – zł każdy półfinał) MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU

16 Rynkowe efekty Małopolskiego Festiwalu Smaku Logo produktów tradycyjnych utworzono pod koniec 2005 r. Mogą otrzymać go wyłącznie producenci towarów z Listy Produktów Tradycyjnych. Producenci używają znaku do promocji swych wyrobów. MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU

17 Plany na przyszłość Galeria Małopolskiego Smaku Samorząd Województwa Małopolskiego będzie nadal wspierał i rozwijał działania zmierzające do budowy silnej marki Małopolski Smak. Chcąc zwiększyć efekt rynkowy naszych dotychczasowych starań, kolejnym krokiem będzie zainicjowanie i pomoc w stworzeniu sieci dystrybucji produktów, znanych z kolejnych edycji Festiwalu. Oferowane w sieci produkty będzie wyróżniała wysoka jakość, co potwierdzone zostanie odpowiednim certyfikatem. MAŁOPOLSKI FESTIWAL SMAKU

18 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "7. Małopolski Festiwal Smaku Komisja ds. Budowy Marki Małopolska Elżbieta Kantor Dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji."

Podobne prezentacje


Reklamy Google