Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nowoczesne techniki uczenia się Dr Ewa Kusideł

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nowoczesne techniki uczenia się Dr Ewa Kusideł"— Zapis prezentacji:

1 Nowoczesne techniki uczenia się Dr Ewa Kusideł ekusidel@uni.lodz.pl www.kep.uni.lodz.pl/ewakusidel

2 2 Pamięć: zdolność mózgu do zapamiętywania przetwarzania odtwarzania informacji

3 3 Potrójna istota pamięci: 1.Rejestrowanie-zapamiętywanie informacji; 2.Przechowywanie i przetwarzanie informacji; 3.Odtwarzanie informacji.

4 4 1.1. Rozpoznanie stylu uczenia się. 1.2. Stosowanie mnemotechnik. 1.3. Szybkie czytanie. 1.4. Sporządzanie map myśli. 1.5. Zwiększanie receptywności mózgu. 1. Wspomaganie rejestracji informacji

5 1.1. Wpływ głównego kanału sensorycznego na preferowany styl uczenia się: Wzrokowcy Kolorowe, symboliczne notatki, schematy, wykresy, robienie ściąg, wywieszanie karteczek. Słuchowcy Praca zespołowa, dyskusje, nagrywanie wykładów, powtarzanie na głos. Kinestetycy Niechętnie czytają (dysleksja), Wizualizacje, uczenie innych, praktyki studenckie

6 6 1.2. Mnemotechniki: łączenie nowych informacji z istniejącymi 1.2.1. Technika słów zastępczych. 1.2.2. Łańcuchowa metoda skojarzeń. 1.2.3. Zakładkowe metody zapamiętywania.

7 7 1.3. Techniki szybkiego czytania Zwiększenie prędkości z ok. 200 słów na minutę do ok. 400-1000 poprzez:  Dostosowanie tempa czytania do tempa postrzegania wyrazów (a nie wypowiadania).  Eliminacja czytania linearnego poprzez zwiększenie pola widzenia.

8 8 1.4. Mapy myśli

9 9

10 10 ASPEKTY:  Neurologiczny (stan receptywności intelektualnej)  Fizjologiczny (dieta, ćwiczenia fizyczne)  Psychologiczny (stres, nastawienie)  Środowiskowy (oświetlenie, właściwa postawa, cichy pokój) 1.5. Zwiększanie receptywności mózgu i możliwości intelektualnych

11 11 Potrójna istota pamięci: 1.Rejestrowanie-zapamiętywanie informacji 2.Przechowywanie i przetwarzanie informacji 3.Odtwarzanie informacji

12 12 ETAP 2: Przetwarzanie i przechowywanie informacji zależy od właściwego ich zarejestrowania, czyli etapu 1 oraz od: 2.1. Liczby i porcji powtórek

13 13 ETAP III: Odtwarzanie informacji zależy od: 1.ETAPU I 2.ETAPU II


Pobierz ppt "Nowoczesne techniki uczenia się Dr Ewa Kusideł"

Podobne prezentacje


Reklamy Google