Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Negocjacje i Konflikt Dr Anna Okońska-Walkowicz. NEGOCJACJE Negocjacje - to dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Negocjacje i Konflikt Dr Anna Okońska-Walkowicz. NEGOCJACJE Negocjacje - to dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia,"— Zapis prezentacji:

1 Negocjacje i Konflikt Dr Anna Okońska-Walkowicz

2 NEGOCJACJE Negocjacje - to dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia, gdy niektóre przynajmniej interesy zaangażowanych stron są konfliktowe R.Fisher, W.Ury, B. Patton 1994 s.41

3 KONFLIKT Konflikt - to zderzenie, sytuacja Sprzeczności, w której uczestnicy próbują narzucić sobie nawzajem swoją wolę. R.Fisher, W.Ury, B. Patton 1994

4 KONFLIKT Większość konfliktów ma charakter gier o sumie niezerowej, a więc takich, w których wygrana jednej strony nie musi oznaczać przegranej drugiej strony. R.Fisher, W.Ury, B. Patton 1994 str,11

5 KONFLIKT Istnieje wiele rozmaitych stylów kierowania konfliktem – niektóre spośród nich pozwalają wykorzystać tkwiący w sporze potencjał, a inne są destrukcyjne. Rezultaty dwustronnego konfliktu mogą być: korzystne dla jednej strony /wygrany-przegrany/ niekorzystne dla obu stron/przegrany-przegrany/ korzystne dla obu stron /wygrany-wygrany/

6 KONFLIKT Style kierowania konfliktem: 1.Rywalizacja 2.Dostosowanie się 3.Kompromis 4.Unikanie 5.Integratywne rozwiązywanie konfliktów

7 Konflikt 1.Rywalizacja- to styl niekooperatywny, jedna ze stron dążąca bezwzględnie do zaspokojenia swoich potrzeb, wygrywa kosztem przegranej drugiej strony. U źródeł tej postawy kryje się dążenie do wygranej za wszelką cenę i ignorowanie potrzeb drugiej strony

8 KONFLIKT 2. Dostosowanie się – przeciwieństwo rywalizacji. Jedna ze stron świadomie rezygnuje z zaspokojenia własnych potrzeb lub osiągnięcia celu, aby utrzymać dobre stosunki z drugą stroną i umożliwić spełnienie jej pragnień. Dostosowujący się działa w przekonaniu, że konflikt może być rozwiązany tylko wtedy, jeśli któraś ze stron weźmie wszystko – jeden wygrywa, drugi przegrywa.

9 KONFLIKT 3. Kompromis To styl kooperatywny każda ze stron troche traci, trochę zyskuje. Ten styl opiera się także na strategii wygrana przegrana, z tym że żadna ze stron nie wygrywa całkowicie

10 KONFLIKT 4. Unikanie – izolacja – to styl niekooperatywny. Jedna ze stron rezygnuje z realizacji swoich potrzeb, uniemożliwiając realizację potrzeb drugiej strony. Powstania ta wynika z chęci ukarania lub skrzywdzenia przeciwnika. W wyniku stosowania tej strategii obie strony ponoszą stratę.

11 KONFLIKT 5. Integratywne rozwiązanie problemów, to styl kooperatywny. Opiera się na strategii wygrana- wygrana. Wysiłek obu stron prowadzi do rozwiązania przynoszącego obu stronom korzyści. W tym przypadku jest ważne, aby obie strony miały poczucie, że z konfliktu wyszły zwycięsko.

12 NEGOCJACJE


Pobierz ppt "Negocjacje i Konflikt Dr Anna Okońska-Walkowicz. NEGOCJACJE Negocjacje - to dwustronny proces komunikowania się, którego celem jest osiągnięcie porozumienia,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google